Bilister skal lære takt og tone ...
Fra : David Bjergsø

Dato : 25-02-04 09:49

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=472624

Det var da så sandelig også på tide....

/D

Fra : Jensn

Dato : 25-02-04 10:13

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=472624
>
> Det var da så sandelig også på tide....
>
> /D

En rigtig god ide

....men de har bare at lære det hurtigt - ellers ka' de få fingeren, ka' de

Mvh.
Jensn

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 10:24

David Bjergsø wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=472624
>
> Det var da så sandelig også på tide....

Det virker kun hvis kampagnematerialet er stilet til voksne mennesker
i en ikkepatroniserende tone.

Jeg synes alt for mange af kampagnerne er latterlige.

I 'gamle dage' sad der sådan nogen hjerter rundt omkring med venlige
budskaber. Ikke sådan noget vrøvl som 'Lises far arbejder her'.

'Husk selen' og 'bland ikke benzin og sprit' er okay, et trafikdrab
direkte ud i stuen er noget svineri.

--
Roberto Saldo (så vidt jeg ved er det stadig er frit samfund vi lever
i, selvom jeg begynder at have mine tvivl)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-04 10:42

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> 'Husk selen' og 'bland ikke benzin og sprit' er okay, et trafikdrab
> direkte ud i stuen er noget svineri.

Hvorfor, det er jo den skinbarlige virkelighed ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 10:46

Christian B. Andresen wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Hvorfor, det er jo den skinbarlige virkelighed ?

Det er min bare r*v osse og dog viser jeg den ikke frem på gaden!

--
Roberto Saldo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-04 10:52

> Det er min bare r*v osse og dog viser jeg den ikke frem på gaden!

Hvis nu synet af den kunne få flere til at dække deres r*ve til kunne
formålet måske være godt nok.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 11:02

Christian B. Andresen wrote:

> Hvis nu synet af den kunne få flere til at dække deres r*ve til kunne
> formålet måske være godt nok.

Det er jo ikke et problem La Cour Snøvs bekymrer sig om, selvom jeg
godt kan ta' mig selv i at dreje hovedet og tænke, 'man kan sq se
hendes undertøj' når G-strengen rager op af bukserne på et moderigtigt
pigebarn.

Hvis jeg havde nogen børn ønskede jeg da ikke ligefrem at de skulle
tvinges til at se noget jeg finder ubehageligt. Samfundet er på
spanden som det er allerede.

--
Roberto Saldo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-02-04 11:48

> [...]
> godt kan ta' mig selv i at dreje hovedet og tænke, 'man kan sq se
> hendes undertøj' når G-strengen rager op af bukserne på et moderigtigt

hvad siger din quinde til det?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 12:12

Andreas M. Hansen wrote:

> hvad siger din quinde til det?

Ikke noget, det er jo sandt.

--
Roberto Saldo

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 25-02-04 12:41

[snip]
> Det virker kun hvis kampagnematerialet er stilet til voksne mennesker
> i en ikkepatroniserende tone.

Nu er det jo netop de "ikke-voksne" (læs: mentalt underbemidlede) en
kampagne skal "ramme". Derfor duer det ikke med en Mensa-quiz på skilteform.

Føler at man kampagnen er "patroniserende", så er man sikkert ikke i
målgruppen da man jo netop godt er klar over det som kampagnen forsøger at
formidle (ja jeg er klar over det nok er en overfortolkning - men det
illustrerer måske bedre hvad jeg mener).

> Jeg synes alt for mange af kampagnerne er latterlige.

Enig. Vi kan så blot håbe at "kampagne-bagmanden" kender sin målgruppe så
godt, at netop de mennesker (i målgruppen) ikke synes kampagnen er
latterlig.

> I 'gamle dage' sad der sådan nogen hjerter rundt omkring med venlige
> budskaber. Ikke sådan noget vrøvl som 'Lises far arbejder her'.

Hvilken del af den kampagne synes du er "vrøvl"?

> 'Husk selen' og 'bland ikke benzin og sprit' er okay, et trafikdrab
> direkte ud i stuen er noget svineri.

Hvilke kampagner husker DU da bedst? Folk skal konfronteres med den
virkelighed de selv er en del af. Så vidt jeg husker blev netop de spots
sendt på tidspunkter hvor kun folk med kørekort (eller meget tæt på) så TV.
Husker jeg forkert - og at de blev sendt umiddelbart efter børnetime, så vil
jeg selvfølgelig give dig helt ret.

[snip]
> (så vidt jeg ved er det stadig er frit samfund vi lever
> i, selvom jeg begynder at have mine tvivl)

Det er ikke specielt klart hvad du mener med den sætning. Kan du forklare
lidt nærmere?

Mvh
Michael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 13:13

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> formidle (ja jeg er klar over det nok er en overfortolkning - men det
> illustrerer måske bedre hvad jeg mener).

Jeg kan godt se din pointe.

> [...]
> latterlig.

> Hvilken del af den kampagne synes du er "vrøvl"?

Måske ikke direkte vrøvl, men noget kryptisk.
Det ene øjeblik er det en plakat med børn på og det andet en
superslowmotion af en ulykke.
Findes der virkelig ikke en mellemting?

Den med 3/11 eller var det 47/11 fattede jeg overhovedet intet af
indtil en skribent herfra havde skåret den ud i karton.
Det var een af dem jeg fandt fjollet.

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om 'hvor hurtigt må du køre her?'

> [...]
> Husker jeg forkert - og at de blev sendt umiddelbart efter børnetime, så vil

De blev sendt tidligt på aftenen så vidt jeg husker.
Jeg mener at enhver handling har en konsekvens.
Hvis de viser et uheld i slowmotion denne gang skal der afrevne
legemsdele og mere blod til næste gang.
Den vej mener jeg ikke vi skal ud ad.
Uhøflig trafikadfærd er en del af den generelle tendens til samfundets
forråelse, gadevold osv. der kun kan ændres hvis man gør noget ved sin
egen opførsel.

> [snip]

> Det er ikke specielt klart hvad du mener med den sætning. Kan du forklare
> lidt nærmere?

Nej det lyder som noget vås, jeg synes bare ham La Cour S. har meget
travlt.

--
Roberto Saldo (vær høflig, det vender tilbage)

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 25-02-04 14:40

[snip]

> Måske ikke direkte vrøvl, men noget kryptisk.

Så er vi enige

> Det ene øjeblik er det en plakat med børn på og det andet en
> superslowmotion af en ulykke.
> Findes der virkelig ikke en mellemting?

Garanteret - men det er vel netop kontrasten der skal få folk til at fatte
at den situation de synes er fuldstændigt under kontrol og helt idyllisk, på
et split-sekund kan forvandles til et helvede af metal- og legmesdele spredt
rundt i landskabet.

> Den med 3/11 eller var det 47/11 fattede jeg overhovedet intet af
> indtil en skribent herfra havde skåret den ud i karton.
> Det var een af dem jeg fandt fjollet.

Der er jeg 100% enig. Den kampagne var helt ufattelig (!) ringe.

> Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om 'hvor hurtigt må du køre her?'

Jeg måtte blankt erkende at jeg i mange tilfælde ikke kunne svare på
spørgsmålet. Jeg tror nok jeg er blevet mere opmærksom på netop
hastighedsbegrænsningerne, men i samme åndedrag vil jeg også indrømme at det
er mest for at undgå at "komme i glas og ramme" på politigården. Hastigheden
har jeg altid afpasset efter forholdene, for nu at bruge en meeeget slidt
sætning...

TV.

> De blev sendt tidligt på aftenen så vidt jeg husker.

Hvis det er tilfældet, så er der nogen der har tænkt med den forkerte ende
af rygsøjlen...

> Jeg mener at enhver handling har en konsekvens.
> Hvis de viser et uheld i slowmotion denne gang skal der afrevne
> legemsdele og mere blod til næste gang.

Jeg tvivler stærkt på at det gælder her. I forhold til trafik-kampagner
handler det udelukkende om at holde sig til virkeligheden. Hverken mere
eller mindre. Der skal ikke overdrives, men folk skal heller ikke skånes.
Virkeligheden er virkeligheden, og skal den plantes lige i sylten på folk
for at få dem til at forholde sig til den, so be it!

> Den vej mener jeg ikke vi skal ud ad.

Eskalering nej tak. Kalde en spade for en spade, JA tak!

> Uhøflig trafikadfærd er en del af den generelle tendens til samfundets
> forråelse, gadevold osv. der kun kan ændres hvis man gør noget ved sin
> egen opførsel.

Det er stensikkert der det starter, men det er ikke der det slutter. Du og
jeg (og RFSF) er også nød til at "hjælpe" vore med-trafikanter til at fatte
konsekvensen af deres handlinger - også selvom det fjerner appetiten ved
aftenskaffen...

[snip]

> Nej det lyder som noget vås, jeg synes bare ham La Cour S. har meget
> travlt.

Bestemt - det er ikke altid lige heldigt formuleret, det der kommer fra
RFSF. Men han øver sig dog

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-02-04 10:31

David Bjergsø <davidb@indutek.com> skrev :

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=472624

citat :

>Svenske trafikanter følger reglerne, tyskerne bevarer overblikket,
>og englænderne lader høfligt andre komme til.

Tyskerne bevarer overblikket ?

Det må være nogen tid siden journalisten har kørt ned gennem tyskland
Der er ikke en skid bedre end danskere til at brase ud foran
bagvedkørende .....

(Fruentimmeret, har lige kvast en Bimmer dernede - han trak bare lige
ud foran en 14 ton's bus)

Englænderne ? Han har åbenbart ikke mødt phænomenet "White Van's"
de er om muligt endnu værre end danskere til at chikanere andre

Hvis du ikke ved hvad en White Van er for en størrelse, så vær glad
for det, større klaphatte skal man sat*e lede længe efter.

>Danske trafikanter står derimod stejlt på, at de selv har ret,
>og at alle andre i trafikken er idioter.

Jamen for hulen - når vi nu har ret ?

>Det var da så sandelig også på tide....

At hvad ?

<grin>

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-04 10:43

<jan@stevns.net> wrote in message

> [...]
>
> Hvis du ikke ved hvad en White Van er for en størrelse, så vær glad
> for det, større klaphatte skal man sat*e lede længe efter.

Det er vel det der svarer til håndværkere i deres Hi-Ace eller Sports Vans ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-02-04 17:17

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :

>Det er vel det der svarer til håndværkere i deres Hi-Ace eller Sports Vans ?

Vores håndværkere er det rene vand i sammenligning.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-04 08:36

Vans ?

> Vores håndværkere er det rene vand i sammenligning.

Mener du englændere i varevogne kører dårligere end danskere i varevogne ?
Jeg tror ikke der er nogen forskel. Jeg ser dem hver dag på motorvejen,
presse andre billister, trække ud foran folk, overhale en bil lige inden den
afkørsel de skal af, smide den ind foran den bil de overhalede.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 09:27

> [...]
>presse andre billister, trække ud foran folk, overhale en bil lige inden den
>afkørsel de skal af, smide den ind foran den bil de overhalede.

Ja - min mening om de engelske udgaver af vores raketpiloter er at de
er temmeligt meget værre, baseret på en uges tid fjumren rundt på
nogle veje, hvor folk har den sjove vane at køre i den forkerte side
af vejen.

Man får simpelthen følelsen at deres fornemmeste opgave er at forpeste
tilværelsen for alle andre, der måtte befinde sig i deres nærhed.

Hooligan på hjul - simpelthen !

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-04 09:30

> [...]
> er temmeligt meget værre, baseret på en uges tid fjumren rundt på
> nogle veje, hvor folk har den sjove vane at køre i den forkerte side

Nu er det jo ikke den forkerte side for dem

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 09:44

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :

>Nu er det jo ikke den forkerte side for dem

Right ? <hehe>

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-02-04 10:54

> [...]
>
> Det må være nogen tid siden journalisten har kørt ned gennem tyskland
> Der er ikke en skid bedre end danskere til at brase ud foran

Nej tyskernes motorvejskørsel er ikke længere bedre end danskernes. Men uden
for motorvejene, er de meget bedre til at holde tilbage og give plads for
andre.

> [...]
>
> Hvis du ikke ved hvad en White Van er for en størrelse, så vær glad
> for det, større klaphatte skal man sat*e lede længe efter.

Sidste år da vi kørte ned gennem Tyskland, oplevede vi
<meget generalicerende>
Samtlige hvide varevogne kørte bare ud når de syntes de skulle overhale.
Uden at orientere sig.
<\meget generalicerende>

> Jamen for hulen - når vi nu har ret ?

> At hvad ?

At danskerne lærer lidt trafikmoral.
I stedet for den ensidige fokusering på hastighed.

Per

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-02-04 11:21

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Hvis du ikke ved hvad en White Van er for en størrelse, så vær glad
> for det, større klaphatte skal man sat*e lede længe efter.

De lyder godt nok ikke rare.

http://www.sirc.org/publik/white_van_man.html

Damn...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-04 12:29

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej!

> De lyder godt nok ikke rare.
>
> http://www.sirc.org/publik/white_van_man.html
>
> Damn...!

Og af særlige kendetegn kan siges: UPS, PakkeTrans, DHL.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-04 12:37

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message

> Og af særlige kendetegn kan siges: UPS, PakkeTrans, DHL.

Ikke ifølge artikelen, som ellers var meget god, men ifølge mine
observationer.
Men farven gør det ikke kun, den grønne tømrerbil eller den sorte servicebil
er lige så slemme som de sorte.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-02-04 12:58

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message

> Og af særlige kendetegn kan siges: UPS, PakkeTrans, DHL.

....og ikke mindst TDC!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Jensn

Dato : 25-02-04 12:59

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message

> Og af særlige kendetegn kan siges: UPS, PakkeTrans, DHL.
>

> --
> mvh/rg. Christian

Tilføjelse : RUTEBILER (Fynbus m.fl.) !!

Jensn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-02-04 16:55

On Wed, 25 Feb 2004 12:29:00 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Og af særlige kendetegn kan siges: UPS, PakkeTrans, DHL.

>--

Nu er du på vej ud i noget snavs.

Jeg har selv ualmindeligt dårlige erfaringer med Andresen-navnet.
Der er et større sønderjysk vognmandsfirma der kører under det navn,
og én af deres biler har engang generet mig groft. Siden da har jeg
ikke brudt mig om Andresen'er.

Sådan helt uden at generalisere, hvis du forstår..............?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-04 08:37

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Nu er du på vej ud i noget snavs.

Det er så hvad jeg har oplevet.

> [...]
> Der er et større sønderjysk vognmandsfirma der kører under det navn,
> og én af deres biler har engang generet mig groft. Siden da har jeg

Heldigvis ikke min familie

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : David Bjergsø

Dato : 25-02-04 11:58

<jan@stevns.net> wrote in message

> At hvad ?
>
> <grin>

......at folk tænker på de andre som medtraffikanter og ikke modtraffikanter,
og hjælper hinanden lidt på vej i stedet for at stå på sin ret.... vi skal
være her allesammen, og det giver ikke nær så mange buler at vise lidt
hensyn og hjælpsomhed (selvom det kan være fandens svært nogen gange).

Jeg syntes det er helt fint at der er nogen der tænker på at gøre noget ved
det.... de behøver bare ikke at rette på mig, jeg er jo perfekt he he

OT: hvordan var jordskælvet forresten ?

/David