'Metaliseret forrude' og BroBizz
Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-02-04 09:25

Min BroBizz virker ikke gennem forruden på min Citroën Xsara (årg. 2002).
Hos A/S Storebælt oplyser de, at en 'metaliseret forrude' og en BroBizz ikke
samarbejder så godt. Men hvad er en 'metaliseret forrude'?
Dog skulle området med 'sorte prikker' omkring bakspejlet IKKE være
metaliseret, og dér skulle BroBizz´en angiveligt virke..! Problemet er bare,
at lige netop ovenpå prikkerne, kan sugekopperne ikke suge fast...
Nogen gode forslag, der ikke lige involverer Araldit og/eller Gaffa-tape..?

/Asger

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-02-04 09:43

Asger Ellekrog wrote:
> [...]
> fast...
> Nogen gode forslag, der ikke lige involverer Araldit og/eller

Da jeg havde en Brobiz for 1 år siden blev holderen monteret
med en dobbeltklæbende "pude" .. men det gør den åbenbart ikke mere ?
Måske man kan få sådan en holder hvis man spørger efter den ?

Regards

Fra : Thostrup

Dato : 25-02-04 10:00

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> wrote in message
> [...]
> at lige netop ovenpå prikkerne, kan sugekopperne ikke suge fast...
> Nogen gode forslag, der ikke lige involverer Araldit og/eller

Når du kører igennem anlæget holder du bare BroBizz'en oppe i det sorte
område med hånden, og når du så er kørt igennem lægger du den tilbage i
handskerummet ...

Mvh Thostrup

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-02-04 10:14

Tjah, indtil jeg fik oplysningen om hvad de sorte prikker var, holdt jeg
BroBizz´en ud af vinduet - ret irriterende. Så nu slipper jeg i det mindste
for at skulle skide-fryse
Men når den nu har så fint et 'sugekopholderaggregat', ville jeg jo helst
bruge dét - eller noget tilsvarende.

/Asger

Fra : KASO

Dato : 25-02-04 10:43

"Asger Ellekrog" skrev d. 25-02-04 09:25 dette indlæg :
> [...]
BroBizz ikke
> samarbejder så godt. Men hvad er en 'metaliseret forrude'?

Det er en varmereflekterende forrude, som en del franske biler kører
med. Jeg tror, at Renault kalder det en "Athermisk forrude" - jeg ved
ikke, hvad Citroën kalder den. Det er forholdsvist nemt at genkende
biler med disse ruder, da forruden ser lidt "uigennemsigtig" ud udefra
og adskiller sig klart fra de øvrige ruder. Idéen er at forhindre fører
og forsædepassager i at blive "stegt" af solen gennem forruden.

Det er muligt, at forrude med varme også kan genere en brobizz - men jeg
har ingen erfaringer selv (jeg nøjes med en ganske almindelig forrude -
den koster under det halve at få skiftet i tilfælde af stenslag....).

http://www.kandu.dk/

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-02-04 10:50

Takker for svaret!

Fra : Lars

Dato : 25-02-04 15:22

Hej Asger,

> [...]

> at lige netop ovenpå prikkerne, kan sugekopperne ikke suge fast...
> Nogen gode forslag, der ikke lige involverer Araldit og/eller

Det problem havde jeg også. Eller fik det da jeg fik en af de "nye og
smarte" holdere med sugekopper. Se om du ikke kan få en af de gamle holdere
med klæbepude der sagtens kan sidde fast der ved de "sorte prikker" - så
virker det.

Den gamle holder er imo også meget pænere, en den med sugekopper, der er
lidt klodset at se på.

** Lars