Sentrere bakgrunn med bestemt bredde ved h~
Fra : Øivind Kjellnø

Dato : 25-02-04 05:06

Hei,

Jeg vil ha en logo som blir større eller mindre når man endrer oppløsning
eller størrelsen på browservinduet. For å gjøre det har jeg klippet logoen i
to på midten ca. og klippet ut et felt som er en pixel bred og hele høyden
høy. Dette feltet ønsker jeg å benytte som bakgrunn på logoen slik at den
kan bli bredere eller tynnere alt ettersom.

Problemet er at logoen har avrundede kanter på sidene, og med 100% bredde på
bakgrunnen, blir logoen ødelagt. Hvis jeg nå kunne redusere bredden på
bakgrunnen til en relativ verdi og så sentrere den, ville det løst
problemet. Men jeg klarer altså ikke å finne ut hvordan man gjør dette ved
hjelp av CSS. Jeg kunne sikkert legge en div under logoen med relativ bredde
og angi bakgrunnen i den, men jeg føler at det blir en smule rotete hvis det
er så enkelt som å sentrere en bakgrunn som repeteres horisontalt.

Kanskje jeg bruker feil framgangsmåte? Håper jeg ikke er helt på jordet :)

Mvh Øivind Kjellnø

Fra : Øivind Kjellnø

Dato : 25-02-04 10:32

Glem det ...