ZOOM-pogram til Nokia-mobiltelefoner med S~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 26-02-04 02:12

Hej med jer.

Jeg har modtaget mange forespørgsler om zoom-program til Nokia-telefoner med
Symbian-operativsystem som kan forstørre teksten i hele displayet og i
SMS-beskeder. Og ellers valgbar skriftstørrelse i hele displayet og i
sms-beskeder - fra synshandicappede der er døve og bruger meget sms ligesom
mig selv som også er døv og svagsynet. Jeg har mange venner der også er døve
og svagsynede, også døvblinde (døve og blinde).

At være døvblind er et stort problem som giver isolation idet man ikke kan
skrive og læse sms-beskeder med mobiltelefoner endnu som jeg håber meget på
vil blive muligt vha. punktskrift-læsemaskine tilsluttet mobiltelefonerne.

Men en ting ved jeg ER muligt: ZOOM / forstørrelsesprogrammer og valgbare
tekst-størrelser og jeg evd ikke med hensyn til menuer m ed tekststørrelser.

Det er jo efterhånden blevet så avanceret med Symbian-operativsystemer hvor
m an kan installere mange ekstra programmer til hukommelseskort installeret
i f.eks. N okia 6600 og andre modeller. Så derfor vil jeg meget gerne høre
fra jer om I ved noget eller kan bidrage noget til dette område.

Mange svagsynede ønsker at købe de nyeste modeller men efter at have
afprøvet dem er de blevet nødt til at lade være med at købe idet TDC
Telebutikkerne har undersøgt om der kunne lade sig gøre at vælge større
tekst og menuer som de konkluderede ikke var muligt i både Nokia, Ericsson
og Samsung-telefoner.

Hidtil har vi klaret os med de gamle modeller som kunne vælges en gang
større tekst i sms. F.eks. Nokia 6210 var teksten rimelig OK i både modtagne
og afsendte sms-beskeder. Men med Nokia 3510i er det kun større tekst på
modtagne sms-beskeder. Hvilket vi er blevet mere og mere skuffede over
Nokias holdning med tekststørrelser som svinger meget fra model til model.

Håber at I kan hjælpe os med vores problemer mht. Nokia telefoner.

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 14:37

"Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.

Hej

> [...]
døve
> og svagsynede, også døvblinde (døve og blinde).

Interessant, har samme problem!

> Men en ting ved jeg ER muligt: ZOOM / forstørrelsesprogrammer og
valgbare
> tekst-størrelser og jeg evd ikke med hensyn til menuer m ed
tekststørrelser.

Kunne godt bruge den løsning

>SNIP en masse

Jeg er med på en lytter, for kunne gøre tingene noget nemmere for mig!
Kender desværre ikke til nogle løsninger. En ting som er vigtigt for mig
er, er at der er godt kontrast i displayet. Har en N3510i nu, men hører
gerne fra folk, hvis der findes telefoner med displays som har gode
kontraster, også i sollys:

CS

cs at sleepy dot dk

Fra : Flemming [2860]

Dato : 25-02-04 15:28

Nokia 6600 har en fantastisk skærm - søger lige lidt undt efter et
magnifying glass til Symbian OS

/ Flemming

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 25-02-04 23:50

Hej

Tjekkede rundt på nettet og stødte på en måske tosset, men absolut opfindsom
ide!

ta- daddaaaaaaaaa

Mine damer og herrer : Må jeg præsentere løsningen:
http://www.boondocksnet.com/cb/apfh-item_id-B00002AH2T-search_type-AsinSearch-locale-us.html

Det er sguda genialt ? eller ??

de bedste hilsner

Flemming