link fra boks til boks
Fra : Thomas Andersen

Dato : 25-02-04 00:53

Jeg har brug for at lave et link (menu) i en boks, men som åbnes
i en anden boks på samme side. Er der nogen, der kan fortælle mig
hvordan jeg skal gøre?
Findes der en bedre måde end at bruge bokse til opbygning af en
side? Jeg vil ikke bruge frames.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-04 01:09

Thomas Andersen <thomas@bolignet-aarhus.dk> skrev :

>Jeg har brug for at lave et link (menu) i en boks, men som åbnes
>i en anden boks på samme side. Er der nogen, der kan fortælle mig
>hvordan jeg skal gøre?

Ja, læse nogle af 117 andre indlæg om det.

Du kan ikke have en menu i en <div> og så skifte indhold i en
anden <div> f.eks.

Der skal noget serverside til at inkludere indhold med. hvis du
har mulighed for det på dit webhotel.

På html er der en guide om det i asp og ssi eller evt.
javascript, men det sidste er ikke anbefalesværdigt.

Det samme kan laves med php.

Start med at find ud af, hvad du kan bruge på dit webhotel og
spørg så evt. i en webdesgin.serversidegrupperne.
--
Knud

Fra : Per Rasmussen

Dato : 25-02-04 12:04

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du kan ikke have en menu i en <div> og så skifte indhold i en
> anden <div> f.eks.

Der var en der fortalte mig på et tidspunkt at man vistnok kunne
lave det i DHTML, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen
eksempler på det.

PerR

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-04 12:58

Per Rasmussen <post@8-hk.dk> skrev :

>Der var en der fortalte mig på et tidspunkt at man vistnok kunne
>lave det i DHTML, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen
>eksempler på det.

Nej, det er ikke muligt.

Du kan evt. bruge en <iframe>, men så følger de fleste af
ulemperne ved frames med.

Der bør bruges serverside til det i dag.
--
Knud

Fra : Per Rasmussen

Dato : 25-02-04 13:37

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej, det er ikke muligt.
>
> --
> Knud

Det som jeg har kunne finde, har været i forbindelse med billeder.

PerR

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-04 14:12

Per Rasmussen <post@8-hk.dk> skrev :

>Det som jeg har kunne finde, har været i forbindelse med billeder.

Ja, du kan godt lave det med billeder, men ikke med html.

Kig på http://dynamicdrive.com, der kan du sikkert finde noget
brugbart.

F.eks. http://dynamicdrive.com/dynamicindex4/thumbnail2.htm
--
Knud

Fra : Per Rasmussen

Dato : 26-02-04 11:49

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ja, du kan godt lave det med billeder, men ikke med html.

> [...]

Jeg løste problemet med at include i boxen, hvor informationerne så
hentes fra en database.

PerR

Fra : Thomas Andersen

Dato : 25-02-04 19:35

> [...]
> javascript, men det sidste er ikke anbefalesværdigt.
>
> Jeg takker. Jeg synes nu ikke jeg kunne finde andre indlæg om det,
men jeg har muligvis ledt det forkerte sted. anyways jeg vil straks
kaste mig over ssi tutorialen på html.dk