Lokalt netværk og internet problem..
Fra : BravoOsca

Dato : 24-04-01 22:04

Hej hej

Jeg har et lille problem.. Jeg bor et sted hvor vi har 4 computere på et
lokalt netwærk, en af computerne står som server ud til internettet, så alt
ser lyst ud.. Det hele virker!!

Men når jeg så vil sætte en femte computer på, så kommer der problemer....
Den femte computer kan se alle de andre computere, men den kan ikke komme
ind på de 3 af dem, kun en af dem?? og den kan heller ikke komme på
internettet, det er ikke den den kan se....
Den kan ikke Pinge de 3 computere, den kan kun ping den ene computer som den
kan komme ind på??

Alle de andre virker stadigvæk, men de kan heller komme ind på den nye
computer...

Vi bruger Coax kabel og det hele virker, pånær den nye, hvad kan der være
galt??

Håber at i kan hjælpe...

Hilsen BravoOsca

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 25-04-01 00:33

"BravoOsca" <bravoosca@aspiron.uninet.ee> skrev i en meddelelse
> Vi bruger Coax kabel og det hele virker, pånær den nye, hvad kan der være
> galt??

At I bruger coax-kabel. Hvis du kigger lidt tilbage i gruppen vil du finde
tilfælde der ligner dit meget, hvor coax-netværk opfører sig underligt.
Hvis det kan lade sig gøre, bør I skifte til twisted-pair kabler i stedet.
Dette kører meget mere stabilt og hurtigere.

Hvis du virkelig insisterer på at køre med coa-netværk kan det vist nok have
noget med forskellige kabeltyper at gøre. Kablerne der sidder imellem
computerne skal svjv være af samme type.

--
Jimmy Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-01 05:49

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> skrev :

>At I bruger coax-kabel. Hvis du kigger lidt tilbage i gruppen vil du finde
>tilfælde der ligner dit meget, hvor coax-netværk opfører sig underligt.

Nåeh - det ligner mere en forkert opsætning af en maskine.

>Hvis det kan lade sig gøre, bør I skifte til twisted-pair kabler i stedet.
>Dette kører meget mere stabilt og hurtigere.

Pjat - 10 m/bit kører med samme fart og stabilitet, det være sig på
pds kabling eller coax

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : BravoOsca

Dato : 25-04-01 22:39

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget med forskellige kabeltyper at gøre. Kablerne der sidder imellem
> computerne skal svjv være af samme type.

Hej hej

Kunne du ikke give mig linktet til stedet hvor der står det der med Coax
kablet.. For jeg har over 22376 inlæg....Så det er lidt svært at finde..

Hilsen BravoOsca

Fra : BravoOsca

Dato : 25-04-01 21:28

Hej igen...

Vi kan desværre kun køre Coax, da det er lå der da vi flyttede ind..
Og opsætningerne skulle være ens..

Server: 1stk
IP: 169.254.100.50
mask: 255.255.255.0
GW: ingen
DNS: TeleDK

Clienter: 4stk
IP: 169.254.100.xxx
mask: 255.255.255.0
GW: 169.254.100.50
DNS: 169.254.100.50

Kablerne er alle af samme type Coax, så hvad der kan være galt ved jeg
ikke... Men det som er underligt er at den computer som er problemet, kan jo
godt komme ind på den ene maskine, men ikke på de andre... og hvis den da
kunne komme ind på serveren, så kunne den komme på internettet, som er det
vigtigste lige nu..

Hilsen BravoOsca

Ps: kom til at sende den som en mail, istedet for at smide den i
newsgruppen, men nu ligger den her

Fra : TcaT

Dato : 25-04-01 22:02

"BravoOsca" skrev d. 24-04-01 22:04 dette indlæg :
> [...]
> computer...
>
> Vi bruger Coax kabel og det hele virker, pånær den nye, hvad kan der være

Hej

Prøv evt. at kigger efter hvilken maskine der står som Browser Master, hvis det er muligt lad kun serveren være det.

Er alle maskiner i samme ip-adresse område og i samme subnet?

Coax kabler har den ulempe, at er et sted på kabelet i stykker eller et stik ikke sidder ordentligt, vedrører det hele netværket, men ved twisted pair er det kun en computer der er ramt.

Prøv at tjekke kablingen for brud og om stikkene sidder ordentligt.

TcaT

http://www.kandu.dk/

Fra : BravoOsca

Dato : 25-04-01 22:18

> [...]
pair er det kun en computer der er ramt.

> Prøv at tjekke kablingen for brud og om stikkene sidder ordentligt.

Hej hej

Når du siger Browser Master, hvad er det så lige det er???

Og hvis du ikke lige har set det, så har jeg lagt en besked mere, hvor du/i
kan se IP'er og subnet....

Jeg vil så forsøge imorgen at kigge alle stik efter, så får vi at se om det
er det...

Det er vidst også på sin plads, at sige, at alle maskiner er Win98..

Hilsen BravoOsca

Fra : TcaT

Dato : 25-04-01 22:46

"BravoOsca" skrev d. 25-04-01 22:18 dette indlæg :

> [...]
>
> Hilsen BravoOsca
>
> Beklager jeg overså vist lige ip-indstillingerne

Den maskine der står som browse master, den der er mest tændt, indeholder en komplet liste over de tilgængelige servere, delte mapper og delte printere.

Browse master indstilles under egenskaber for fil- og udskriftdeling i indstillingerne for netværk.
Deaktiver browse master på alle maskiner undtagen den der er mest tændt, eller sæt den til automatisk.

Håber det hjælper.
TcaT

http://www.kandu.dk/