Født i Roskilde 1890??
Fra : Nina Stenvall

Dato : 24-02-04 21:49

Jeg håper å få hjelp med flg. person: Det gjelder Martin Pedersen, f. 3.
april 1890, antagelig i Roskilde. Jeg skulle så gjerne ha en bekreftelse på
dette. Han flyttet til Norge, giftet seg her og fikk det første barnet i
Oslo i 1915. Martin var møbelsnekker og hadde eget firma her. Etter krigen
livnærte han seg som fotograf. Han skal også ha vært i USA en periode. I
Oslo brukte han navnet Petersen/Pettersen.

Hans etterkommere vil så gjerne vite navnet på hans foreldre - og søsken.
Familien skal være begravet på Himmellev Kirkegård i Roskilde. Det finnes et
bilde hvor det står bakpå "Tanta Karen, Ole og Ingeborg" og et annet bilde
av en som heter Anna.

Det er antydet at slekten kan komme fra Schleswig-Holstein og enda tidligere
fra Polen.

Kan noen hjelpe?

Vennlig hilsen
Nina Stenvall