cirkulation !
Fra : Miv

Dato : 24-02-04 19:49

hejsa

Jeg har købt mig en Eheim 2260 spandpumpe til mit 660 l. akvarie, med
henblik på at få rent/klart vand, men det vil sku' ik' rigtig lykkes
........ Mit ? er hvor man optimalt placerer udstrømmer/indsugning, i et
standard 660 l. da jeg tror at det kan være det der spiller ind & hvor lang
indkørings-periode sådan en spandpumpe skal have ?
Den er pakket efter eheims anvisninger ..... Men har tænkt på at rykke det
hele op (ærgerligt da det er dyrt) og stoppe den kun med vat ?
Akvariet er ikke overbefolket 2,1 lethrinops 1,2 kadango 3,3 Aulonocara.
Vandskift mindst en gang om ugen.
Da de er vf, fodrer jeg kun med tørfoder og sparsomt !
Har osse overvejet at smide en a' de blå filtersvampe i "igen", drevet a' et
powerhead (har prøvet det før-det virker)men pynter bestemt ikke & kan nemt
sende nogle rigtig kedelige vibrationer/lyde op i amaturet, da pumpen er
meget kraftig og jo sidder fast på glasset.
Håber at i kan hjælpe mig, da det går mig lidt på at investere i dyrt
filtreringsgrej og så ikke få nogen effekt u'a det.

Mvh.
Michael

miv@tdcadsl.dk

Fra : Per W.

Dato : 24-02-04 21:39

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
lang
> indkørings-periode sådan en spandpumpe skal have ?

1 måned

/Per W.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-02-04 17:26

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> wrote in message

> Håber at i kan hjælpe mig, da det går mig lidt på at investere i dyrt
> filtreringsgrej og så ikke få nogen effekt u'a det.

Du ku' jo overveje at smide en af de blå filtersvampe i eheim-spanden!

vh
Jan

Fra : Miv

Dato : 25-02-04 19:15

> Du ku' jo overveje at smide en af de blå filtersvampe i eheim-spanden!
>
> vh
> Jan

Det tror jeg at jeg vil overveje nøje, meeen havde nu sat min lid til Eheims
originale indmad. Har du en ide om ide'elt ind-udløb i et 660 l. akvarie ?
med ovennævnte eheim-spand ?

Mvh.
Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-02-04 17:16

> Det tror jeg at jeg vil overveje nøje, meeen havde nu sat min lid til
> Eheims originale indmad. Har du en ide om ide'elt ind-udløb i et 660
> l. akvarie ? med ovennævnte eheim-spand ?

Næh - jeg går normalt ikke særligt meget op i det, da jeg ikke opfatter et
filter som en centralstøvsuger, der skal fange svæv i vandet, men nærmere
som et biologisk reaktor. Normalt vil man være interesseret i at skaffe mest
mulig vandbevægelse i toppen, så det eneste, jeg ville interessere mig for
er, at udløbet fra filtret sætter mest mulig overflade i bevægelse. Indsuget
er jeg derimod ligeglad med.

vh
Jan