/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
215/40/16 på en Seat Ibiza 2000.
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 24-02-04 18:34

Jeg har købt 16" fælge og tilhørende dæk i Bildillen idag. Sælgeren var
overbevist om, at det helt rigtige ville være at sætte 215/40/16 dæk på
fælgene. Det lyder voldsomt i mine øre, da en ven på sin Polo har 205 dæk,
der ryger på skroget, når han drejer skarpt. Nu har jeg ikke tjekket, men er
det muligvis fordi han har 205/45 dæk på? Jeg har ikke en ski' forstand på
det, men en mekaniker hos Seat mente at det var ret voldsomt med de dæk, jeg
har købt. Da jeg ringede tilbage til sælgeren fortalte han mig, at det var
de dæk, der typisk blev sat på en Ibiza 2000. Alle fælgleverandører
anbefalede også den størrelse.

Hvad siger I? Er det for meget? De bliver sat på imorgen, så der kan jeg
selvfølgelig teste dem, men jeg ville lige høre eksperterne herinde.

Jeg ville ellers tro, at Poloen og Ibizaen skulle bruge nogenlunde samme
størrelse.

--
Mvh, Lasse K



 
 
Folmer Rasmussen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-02-04 20:35

On Tue, 24 Feb 2004 18:34:16 +0100, "Lasse Kristiansen"
<lasseheindorff@hotmail.com> wrote:


>
>Hvad siger I? Er det for meget? De bliver sat på imorgen, så der kan jeg
>selvfølgelig teste dem, men jeg ville lige høre eksperterne herinde.

>--

Gør de det? Er du nu sikker på at det er en fornuftig disposition?

Jeg har af arbejdsmæssige årsager kørt fra Rødby til København i dag,
altså på en af Danmarks mest befærdede motorveje.

Den var i en forfatning, så hvis jeg ikke skulle passe mit arbejde,
var jeg ikke kørt ud. Der lå på en 30 km. lang strækning over 5 cm.
sne i begge spor.

Jeg synes ikke det er optimalt med dæk i denne profil på denne årstid.

Jeg kører selv 215/45 - 17 fra omkring 1. april.

Venlig hilsen
Folmer

John Sahl (24-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-02-04 21:28

Lasse Kristiansen wrote:
> Hvad siger I? Er det for meget? De bliver sat på imorgen, så der kan
> jeg selvfølgelig teste dem, men jeg ville lige høre eksperterne
> herinde.

Det lyder som om det er en voldsom størrelse til den bil,
og samtidig forstår jeg heller ikke at du skal have dem på
i morgen, det er ikke ligefrem den optimale vintermontering.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Mogens... (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-02-04 21:28

On Tue, 24 Feb 2004 21:27:45 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Det lyder som om det er en voldsom størrelse til den bil,

Enig, men dog afhængig af motorstørrelse. Hvis den har under en 150
stykker, bliver det for meget, IMO. Man vil kunne mærke det på
trækevnen...


/Mogens

John Sahl (24-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-02-04 21:37

Mogens... wrote:
> Enig, men dog afhængig af motorstørrelse. Hvis den har under en 150
> stykker, bliver det for meget, IMO. Man vil kunne mærke det på
> trækevnen...

Jeg er enig, men mit var også ud fra hvad jeg ellers mener
der monteres på den og Polo'erne, jeg mener nemlig også
at det er max 205'ere der skal til, når sommertiden kommer
altså.

Men ejeren kan vel oplyse os hvad standardmonteringen er?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Mogens... (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-02-04 21:34

On Tue, 24 Feb 2004 21:36:37 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Men ejeren kan vel oplyse os hvad standardmonteringen er?

Og ikke mindst med hvilken motor!


/Mogens

John Sahl (24-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-02-04 21:47

Mogens... wrote:
> Og ikke mindst med hvilken motor!

Jeg kender en del der er ligeglade med om det går ud
over trækkraften, men det er da essentielt at ejeren i
det mindste bliver oplyst der om.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Lasse Kristiansen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 24-02-04 22:58

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:h9dn3093k5h2054fsruntnoann66lqbvas@4ax.com...

> >Men ejeren kan vel oplyse os hvad standardmonteringen er?

Jeg måtte parkere temmelig langt væk fra opgangen, så de tal må jeg lige
vende tilbage med. Det må stå i manualen.

> Og ikke mindst med hvilken motor!

Det er såmænd bare en 1,6 (75 hk). Sælgeren i Bildillen har intet nævnt
omkring ændring af trækevnen, men han sablede hurtigt mit spørgsmål ned (om
de kommer til at støde på skroget ved skarpe sving). Han har efter eget
udsagn altid monteret 215/40/16 på en Ibiza, når der røg 16 tommer alufælge
på. Iflg. ham anbefaler leverandørene af alufælgene det samme.

Mht. årstiden, så skal bilen om alle omstændigheder have nye dæk på. De
monterede er helt nedslidte og bilen skal synes. Alternativt kunne jeg købe
et sæt vinterdæk og smække dem på og så sætte alufælgene på, når det bliver
bedre vejr, men sælgeren samt hans mekanikere (montører?) mente ikke det
ville udgøre et problem. Fælgene ville ikke lide overlast af marts/april
vejret. Såå, jeg ved sgi ikke rigtig... De ville jo have solgt mig fælgene
om alle omstændigheder, så de behøvede ikke ligefrem at vildlede mig for at
få et salg igennem.

Hvad vil I mene er passende? 205/40/16 eller 195/40/16?

Jeg må vist hellere gå ham på klingen imorgen.

--
Mvh, Lasse K.



Mogens... (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-02-04 23:06

On Tue, 24 Feb 2004 22:58:05 +0100, "Lasse Kristiansen"
<lasseheindorff@hotmail.com> wrote:

>Det er såmænd bare en 1,6 (75 hk).

Glem alt om bredde dæk og høj vejmodstand.

>Sælgeren i Bildillen har intet nævnt
>omkring ændring af trækevnen, men han sablede hurtigt mit spørgsmål ned (om
>de kommer til at støde på skroget ved skarpe sving). Han har efter eget
>udsagn altid monteret 215/40/16 på en Ibiza, når der røg 16 tommer alufælge
>på. Iflg. ham anbefaler leverandørene af alufælgene det samme.
>
>Mht. årstiden, så skal bilen om alle omstændigheder have nye dæk på. De
>monterede er helt nedslidte og bilen skal synes. Alternativt kunne jeg købe
>et sæt vinterdæk og smække dem på og så sætte alufælgene på, når det bliver
>bedre vejr, men sælgeren samt hans mekanikere (montører?) mente ikke det
>ville udgøre et problem. Fælgene ville ikke lide overlast af marts/april
>vejret. Såå, jeg ved sgi ikke rigtig... De ville jo have solgt mig fælgene
>om alle omstændigheder, så de behøvede ikke ligefrem at vildlede mig for at
>få et salg igennem.
>Hvad vil I mene er passende? 205/40/16 eller 195/40/16?

Jeg ville finde et 195'er dæk, der matcher det originale vedr. circumf
(rulleomkreds) -> www.miata.net/garage/tirecalc.html
Den må kun variere 5%

>Jeg må vist hellere gå ham på klingen imorgen.

Tror du han har forstand på det...


/Mogens

Lasse Kristiansen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 24-02-04 23:15

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:6iin30di8abn3h8g1ihk3qj0a295d90l0i@4ax.com...

> Glem alt om bredde dæk og høj vejmodstand.

Det er noteret.

> >Hvad vil I mene er passende? 205/40/16 eller 195/40/16?
>
> Jeg ville finde et 195'er dæk, der matcher det originale vedr. circumf
> (rulleomkreds) -> www.miata.net/garage/tirecalc.html
> Den må kun variere 5%

Vil der virkelig være så stor forskel på en 205 og en 195? Hmm, jeg må
hellere løbe ned til bilen og aflæse målene på de monterede dæk.

> >Jeg må vist hellere gå ham på klingen imorgen.
>
> Tror du han har forstand på det...

Det lyder umiddelbart sådan, men mig kan han jo sagtens narre. De sælger jo
stakkevis af fælge/dæk, som de monterer på bilerne, så de bør vel have
nogenlunde tjek på det.

Tak for svarene!

--
Mvh, Lasse K



Mogens... (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-02-04 23:24

On Tue, 24 Feb 2004 23:15:03 +0100, "Lasse Kristiansen"
<lasseheindorff@hotmail.com> wrote:

>Vil der virkelig være så stor forskel på en 205 og en 195?

Nej, det er der ikke - check selv via linket.
Men ift. original monteringen kan der være for stor forskel!

>Hmm, jeg må hellere løbe ned til bilen og aflæse målene på de monterede dæk.

Jep :)


/Mogens

Kim Kristensen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 24-02-04 23:27


"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:403bcdde$0$1593$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> news:6iin30di8abn3h8g1ihk3qj0a295d90l0i@4ax.com...
>
> > Glem alt om bredde dæk og høj vejmodstand.
>
> Det er noteret.
>
> > >Hvad vil I mene er passende? 205/40/16 eller 195/40/16?
> >
> > Jeg ville finde et 195'er dæk, der matcher det originale vedr. circumf
> > (rulleomkreds) -> www.miata.net/garage/tirecalc.html
> > Den må kun variere 5%
>
> Vil der virkelig være så stor forskel på en 205 og en 195? Hmm, jeg må
> hellere løbe ned til bilen og aflæse målene på de monterede dæk.
>
> > >Jeg må vist hellere gå ham på klingen imorgen.
> >
> > Tror du han har forstand på det...
>
> Det lyder umiddelbart sådan, men mig kan han jo sagtens narre. De sælger
jo
> stakkevis af fælge/dæk, som de monterer på bilerne, så de bør vel have
> nogenlunde tjek på det.
>
> Tak for svarene!
>
> --
> Mvh, Lasse K
>
>
Sådan en Ibiza bruger ifølge BIL REVYEN 2000 175/70-13 originalt, nøjagtigt
som min 90 hk bil. Det første sæt brede dæk var 205/45-16 og jeg mærkede en
forskel da jeg gik ned til 195/45-16, lidt på kræfterne og noget mere på
forbruget. Nu er 205/45-16 også en lidt forkert størrelse så det kan være
noget af grunden, 215/40-16 og 195/45-16 er det mest rigtige med den
originalmontering sådan en Ibiza har. Hvis jeg var dig ville jeg springe de
bredeste over, de æder for meget benzin og kræfter.

Med venlig hilsen Kim



John Sahl (24-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-02-04 23:35

Kim Kristensen wrote:
> Sådan en Ibiza bruger ifølge BIL REVYEN 2000 175/70-13 originalt,
> nøjagtigt som min 90 hk bil. Det første sæt brede dæk var 205/45-16
> og jeg mærkede en forskel da jeg gik ned til 195/45-16, lidt på
> kræfterne og noget mere på forbruget. Nu er 205/45-16 også en lidt
> forkert størrelse så det kan være noget af grunden, 215/40-16 og
> 195/45-16 er det mest rigtige med den originalmontering sådan en
> Ibiza har. Hvis jeg var dig ville jeg springe de bredeste over, de
> æder for meget benzin og kræfter.

195/45-16" eller 205/40-16" er de valg det reelt står i mellem,
de er meget tæt på den originale rullediameter. 215/40-16" er
dog den der rammer tættest på, men 75Hk er ikke meget til så
brede dæk.

Jeg ville vælge en af de to første.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Lasse Kristiansen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 25-02-04 00:00

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
news:c1gjdk$9gh$1@dknews.tiscali.dk...

> 195/45-16" eller 205/40-16" er de valg det reelt står i mellem,
> de er meget tæt på den originale rullediameter. 215/40-16" er
> dog den der rammer tættest på, men 75Hk er ikke meget til så
> brede dæk.
>
> Jeg ville vælge en af de to første.

Så bliver det vist en 205/40-16". Lidt brede må de gerne være, hvis det ikke
har en væsentlig betydning i forhold til benzinøkonomien og trækevnen.

--
Mvh, Lasse K



John Sahl (25-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-04 00:57

Lasse Kristiansen wrote:
> Så bliver det vist en 205/40-16". Lidt brede må de gerne være, hvis
> det ikke har en væsentlig betydning i forhold til benzinøkonomien og
> trækevnen.

Vær opmærksom på at det er ret ukurante mærker der
fåes i 205/40-16" jeg ville i dit tilfælde, nu hvor det er
tydeligt for mig, at du vil have så brede dæk som muligt
uanset hvad, i det mindste vælge et godt dæk.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Lasse Kristiansen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 24-02-04 23:40

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
news:c1gcek$77h$1@dknews.tiscali.dk...

> Men ejeren kan vel oplyse os hvad standardmonteringen er?

Der står: 175/70 R13 32T

175/70/13 formoder jeg. Miata.net skriver at en udskiftning til 215/40/16
vil betyde et udsving på 0,6 %. Altså at speedometeret vil vise hastigheden
0,6 % for langsomt. Det lyder ikke galt - eller hur?

--
Mvh, Lasse K.



John Sahl (24-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-02-04 23:56

Lasse Kristiansen wrote:
> 175/70/13 formoder jeg. Miata.net skriver at en udskiftning til
> 215/40/16 vil betyde et udsving på 0,6 %. Altså at speedometeret vil
> vise hastigheden 0,6 % for langsomt. Det lyder ikke galt - eller hur?

Det lyder ikke slemt, men med dine 75Hk vil de 4cm bredere
dæk vil du altså ikke opleve din bil som nogen vild racer

Jeg ville nok vælge en af de to andre foreslåede størrelser, de
ligger indenfor 1,2% som også er absolut acceptabelt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Lasse Kristiansen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 25-02-04 00:09

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
news:c1gkjj$9rp$1@dknews.tiscali.dk...

> Det lyder ikke slemt, men med dine 75Hk vil de 4cm bredere
> dæk vil du altså ikke opleve din bil som nogen vild racer

Det oplever jeg den jo ikke som i forvejen. Meen den er da alligevel
lidt rap, så det ville da være trist, hvis den blev total sløv i betrækket.

> Jeg ville nok vælge en af de to andre foreslåede størrelser, de
> ligger indenfor 1,2% som også er absolut acceptabelt.

Hvis de har 205/40-16" på lager bliver det formentlig den størrelse. Nu må
jeg se imorgen, der er jo ikke alverden til forskel på en 195 og en 205.
Hvis det syner af ufattelig lidt, så bliver det en 195/45, hvis det bedre
kan betale sig. Bilen er ikke sænket og bliver det heller ikke lige
foreløbigt, så spørgsmålet er, om ikke en 195/45 passer bedre til vognen.

--
Mvh, Lasse K.



John Sahl (25-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-04 00:58

Lasse Kristiansen wrote:
> Hvis de har 205/40-16" på lager bliver det formentlig den størrelse.
> Nu må jeg se imorgen, der er jo ikke alverden til forskel på en 195
> og en 205. Hvis det syner af ufattelig lidt, så bliver det en 195/45,
> hvis det bedre kan betale sig. Bilen er ikke sænket og bliver det
> heller ikke lige foreløbigt, så spørgsmålet er, om ikke en 195/45
> passer bedre til vognen.

Jeg tror 195/45-16" er den du vil opleve, som den mest harmoniske
størrelse til bilen.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Mogens... (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-02-04 06:16

On Wed, 25 Feb 2004 00:58:21 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>> Det lyder ikke slemt, men med dine 75Hk vil de 4cm bredere
>> dæk vil du altså ikke opleve din bil som nogen vild racer

>Det oplever jeg den jo ikke som i forvejen.

Den brede montering vil give større rullemodstand, som betyder, at du
skal trykke endnu hårdere på speederen for at det går fremad. Du vil
altså få en bil, som kører noget mindre på literen!

>> Hvis de har 205/40-16" på lager bliver det formentlig den størrelse.
>> Nu må jeg se imorgen, der er jo ikke alverden til forskel på en 195
>> og en 205. Hvis det syner af ufattelig lidt, så bliver det en 195/45,
>> hvis det bedre kan betale sig. Bilen er ikke sænket og bliver det
>> heller ikke lige foreløbigt, så spørgsmålet er, om ikke en 195/45
>> passer bedre til vognen.
>
>Jeg tror 195/45-16" er den du vil opleve, som den mest harmoniske
>størrelse til bilen.

Enig


/Mogens

Kim Kristensen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 24-02-04 23:55


"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:403bd3bb$0$1669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
> news:c1gcek$77h$1@dknews.tiscali.dk...
>
> > Men ejeren kan vel oplyse os hvad standardmonteringen er?
>
> Der står: 175/70 R13 32T
>
> 175/70/13 formoder jeg. Miata.net skriver at en udskiftning til 215/40/16
> vil betyde et udsving på 0,6 %. Altså at speedometeret vil vise
hastigheden
> 0,6 % for langsomt. Det lyder ikke galt - eller hur?
>
> --
> Mvh, Lasse K.
>
>
Speedometeret viser som regel forkert i forvejen, typisk lidt for meget i
forhold til hvad du kører. Jeg har ganske vist ikke søgt på 205/40-16 men
det jeg mener det er en lidt "odd" størrelse, det kan godt begrænse udvalget
(men ikke prisen).

PS. Jeg har lige prøvet hos Goodyear og de havde tilsyneladende ingen
205/40-16.

Med venlig hilsen Kim



John Sahl (25-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-04 00:01

Kim Kristensen wrote:
> Speedometeret viser som regel forkert i forvejen, typisk lidt for
> meget i forhold til hvad du kører. Jeg har ganske vist ikke søgt på
> 205/40-16 men det jeg mener det er en lidt "odd" størrelse, det kan
> godt begrænse udvalget (men ikke prisen).

www.daekonline.dk har 3 mærker i 205/40-16" og 195/45-16"
har de i utallige fabrikater, det er en meget gængs størrelse og
dermed også en bedre pris.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Kim Kristensen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 25-02-04 00:14


"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c1gkst$9s7$1@dknews.tiscali.dk...
> Kim Kristensen wrote:
> > Speedometeret viser som regel forkert i forvejen, typisk lidt for
> > meget i forhold til hvad du kører. Jeg har ganske vist ikke søgt på
> > 205/40-16 men det jeg mener det er en lidt "odd" størrelse, det kan
> > godt begrænse udvalget (men ikke prisen).
>
> www.daekonline.dk har 3 mærker i 205/40-16" og 195/45-16"
> har de i utallige fabrikater, det er en meget gængs størrelse og
> dermed også en bedre pris.
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det
>
>
Ja det har du ret i, men de tre mærker i 205/40-16 vil jeg ikke engang byde
min trillebør. Toyo som kunne fås i 195/45-16 ville jeg overveje, og har i
øvrigt gjort det. På www.reifenversand.com sagde den bare fjols da jeg søgte
på 205/40-16, men 195/45-16 kan der fås fra Continental, Dunlop, Pirelli og
de før omtalte Toyo.

Med venlig hilsen Kim



John Sahl (25-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-04 00:55

Kim Kristensen wrote:
> Ja det har du ret i, men de tre mærker i 205/40-16 vil jeg ikke
> engang byde min trillebør. Toyo som kunne fås i 195/45-16 ville jeg
> overveje, og har i øvrigt gjort det. På www.reifenversand.com sagde
> den bare fjols da jeg søgte på 205/40-16, men 195/45-16 kan der fås
> fra Continental, Dunlop, Pirelli og de før omtalte Toyo.

Jeg er helt enig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Roberto Saldo (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 25-02-04 08:19

Lasse Kristiansen wrote:
> Jeg har købt 16" fælge og tilhørende dæk i Bildillen idag. Sælgeren var
> overbevist om, at det helt rigtige ville være at sætte 215/40/16 dæk på
> fælgene. Det lyder voldsomt i mine øre, da en ven på sin Polo har 205 dæk,
> der ryger på skroget, når han drejer skarpt. Nu har jeg ikke tjekket, men er
> det muligvis fordi han har 205/45 dæk på? Jeg har ikke en ski' forstand på
> det, men en mekaniker hos Seat mente at det var ret voldsomt med de dæk, jeg
> har købt. Da jeg ringede tilbage til sælgeren fortalte han mig, at det var
> de dæk, der typisk blev sat på en Ibiza 2000. Alle fælgleverandører
> anbefalede også den størrelse.
>
> Hvad siger I? Er det for meget? De bliver sat på imorgen, så der kan jeg
> selvfølgelig teste dem, men jeg ville lige høre eksperterne herinde.
>
> Jeg ville ellers tro, at Poloen og Ibizaen skulle bruge nogenlunde samme
> størrelse.

Jeg fatter ikke en meter.
www.bildillen.dk er en udmærket fælgguide.
Den siger 195/45R16 til en Ibiza 93-2002.

--
Roberto Saldo


John Sahl (25-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-04 09:18

Roberto Saldo wrote:
> Jeg fatter ikke en meter.
> På www.bildillen.dk er en udmærket fælgguide.
> Den siger 195/45R16 til en Ibiza 93-2002.

Jeg tror sælger har enten den største avance på 215/40-16"
eller også er det lige den størrelse han har på lager.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Lasse Kristiansen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 25-02-04 12:05

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
news:c1hli2$lmh$1@dknews.tiscali.dk...

> > Jeg fatter ikke en meter.
> > På www.bildillen.dk er en udmærket fælgguide.
> > Den siger 195/45R16 til en Ibiza 93-2002.

Præcis. Sælgeren og montørene havde dog en anden opfattelse.

> Jeg tror sælger har enten den største avance på 215/40-16"
> eller også er det lige den størrelse han har på lager.

Ved ikke hvad der gik galt, men han har ringet her til morgen, hvor han
bekræftede min mistanke om hans fejl. Der SKAL 195/45-16" på. Igår var han
ellers noget så skråsikker. Nå, så længe der er styr på det nu, så er
alt jo godt.

Tak for alle jeres svar.

--
Mvh, Lasse K.



John Sahl (25-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-04 20:34

Lasse Kristiansen wrote:
> Ved ikke hvad der gik galt, men han har ringet her til morgen, hvor
> han bekræftede min mistanke om hans fejl. Der SKAL 195/45-16" på.
> Igår var han ellers noget så skråsikker. Nå, så længe der er styr
> på det nu, så er alt jo godt.

Godt der kom styr på det ,-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408688
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste