Inverted display?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-04-01 21:27

Nogle der har leget med det her?
http://n3210.purespace.de/invd.html

- Altså at invertere displayet, så alle sorte pixels er hvide og
omvendt. Det ser da fancy ud, men mit tyske er ikke lige på toppen.

Opskriften:
http://www.darkpower.de/darkpower/nokia/display/display3210.htm

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Flemming

Dato : 24-04-01 21:33

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>

> - Altså at invertere displayet, så alle sorte pixels er hvide og
> omvendt. Det ser da fancy ud, men mit tyske er ikke lige på toppen.

Ja, det ser ok fedt ud, men jeg kunne forestille mig at den kommer til at
bruge væsentligt mere batteri ?

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-04-01 21:36

Flemming skrev:

>Ja, det ser ok fedt ud, men jeg kunne forestille mig at den kommer til at
>bruge væsentligt mere batteri ?

Hmm, jeg tror ikke displayet trækker særlig meget batteri - tænk på et
digitalur - det holder i flere år.

Jeg tror rent faktisk ikke der bruges meget mere strøm om en pixel er
tændt eller slukket - men jeg skal ikke kunne sige det...

Nogle der forstår opskriften - mit tyske er som sagt ikke særlig godt
:(

Der står noget om, at man skal dreje noget 90 grader - hvad er det?
Hvis man skal dreje displayet 90 grader (og ikke 180), så passer det
jo ikke i telefonen?!

Der er også en brugsforvirring til 3310:
http://www.darkpower.de/darkpower/nokia/display/display3310.htm

- Den ser lidt mere udførlig ud (den til 3210 stopper så underligt?),
men jeg forstår stadig ikke helt hvad man skal gøre. Jeg har et
ødelagt 3210-display, så når jeg finder ud af det, så vil jeg lige
prøve med det først...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Flemming

Dato : 24-04-01 21:47

> Jeg tror rent faktisk ikke der bruges meget mere strøm om en pixel er
> tændt eller slukket - men jeg skal ikke kunne sige det...

Vi for se, jeg tror jeg vil gøre forsøget med min wannasave 3210.

> Nogle der forstår opskriften - mit tyske er som sagt ikke særlig godt
> :(

Ja, kan da huske lidt endnu...

> Der står noget om, at man skal dreje noget 90 grader - hvad er det?
> Hvis man skal dreje displayet 90 grader (og ikke 180), så passer det
> jo ikke i telefonen?!

Her er hvad altavista siger :
---------------------------------
In front on the display stick 2 foils, which must be taken off. If it
no new have, the upper foil is needed. Now must remove, best with a
meter scrape the adhesive off for it from the display. If you use the
old display foil, schrubbt under hot water the adhesive off. If the
adhesive completely removed it, can glue the display foil to it on
around 90° rotated to the old or if you use the old, a piece to cut
off and around 90° turned present.
--------------------------------

Så det er altså den folie der sidde på displayet der skal vendes !

> Der er også en brugsforvirring til 3310:
> http://www.darkpower.de/darkpower/nokia/display/display3310.htm

Ja, der vender de også folien.

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Flemming

Dato : 24-04-01 21:48

"Flemming" <flemming@botmail.com> wrote in message
> [...]
> off and around 90° turned present.
> --------------------------------
>
> Så det er altså den folie der sidde på displayet der skal vendes !

og dermed bruger den heller ikke mere strøm !

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-04-01 23:14

>Så det er altså den folie der sidde på displayet der skal vendes !

>Ja, der vender de også folien.

Der er et par tegninger her:
<http://www.bartleby.com/61/imagepages/A4liqcry.html>

.... lidt flere tegninger og en masse ord:
<http://www.pctechguide.com/07panels.htm>

Ove Kjeldgaard

Fra : Møgelmose

Dato : 25-04-01 18:29

Er der ikke en der kan oversætte det rigtigt til dansk det lyder meget
spændene..... Det kunne være at man skulle gøre forsøget...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Møgelmose

Dato : 25-04-01 19:56

Hvordan får man det lille stykke plastik til at sidde fast igen???
Kan man lime det fint i kanten?
jeg er lidt på skideren da det ikke er min telefon jeg skal gøre det på

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk