Router og FTP server
Fra : Jesper Laursen

Dato : 24-02-04 17:12

Hej

Ligesom Misery's tråd fra d. 22 februar, har jeg ligeledes problemer med at
få min ftp server til at køre for folk over internettet.

Routeren er en NorthQ 9100 og jeg bruger Bulletproof ftpserver. Jeg har
været inde og få lavet "hul" igennem til mig selv ved at lave en virual
server under NAT indstillinger. Jeg har sat den til port 12, da jeg under
ingen omstændigheder kan få lov at anvende port 21. Hvorfor aner jeg ikke.

Nu har jeg så siddet på et voice program med en kammerat, som har lidt styr
på det. Selv han måtte give op til sidst.
Som Misery skriver, så går min kammerat også i passive mode.

Nogle der har forslag til hvordan jeg løser problemet? Evt. link til nogle
sider ?

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Jens

Dato : 25-02-04 00:03

"Jesper Laursen" <jesperlmailadressedurikke@123.dk> skrev i en

> Nogle der har forslag til hvordan jeg løser problemet? Evt. link til nogle
> sider ?

Klienterne skal køre aktivt, ... eller der skal forwardes en serie porte,
med en triggerport under "special aplications" hedder den vidst.

NorthQ9100, Qtech5*** og level one 1405 er identiske indvendig, pånår
farverne på siderne.

Mvh Jens

Fra : Jesper Laursen

Dato : 25-02-04 17:31

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> Klienterne skal køre aktivt, ... eller der skal forwardes en serie porte,
> med en triggerport under "special aplications" hedder den vidst.

Hej Jens

Tak for dit svar. Hvordan skal jeg rent praktisk lave den triggerport, så
den virker til port 21? Jeg kan ikke rigtigt finde ud af vælge den rette
applikation. I dette tilfælde må det jo være Bulletproof ftp server.

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Jens

Dato : 25-02-04 20:35

> [...]

> den virker til port 21? Jeg kan ikke rigtigt finde ud af vælge den rette
> applikation. I dette tilfælde må det jo være Bulletproof ftp server.

Find ud af hvorfor du ikke kan bruge port 21 først, det kan en cmd vise med
"netstat -ano" , find så pid nummeret i joblisten, og slå den nuværende port
21 service ihjel.
(sandsynligvis har du installet IIS med ftpserver, få den af vejen hvis du
ikke bruger den.)

Trigger appnavn kan vel være underordnet, bare det er den rigtige port ?

Mvh Jens

Fra : Jesper Laursen

Dato : 25-02-04 21:39

> [...]

> ikke bruger den.)
>
> Trigger appnavn kan vel være underordnet, bare det er den rigtige port ?

Hej Jens

Umiddelbart ser det ikke ud til, at nogen applikation anvender port 21. Den
kommer først på listen, når jeg åbner for min ftp server. Det mærkelige er,
at det kun står som følger :

Proto Local Adress Foreign Adress State
PID
TCP 0.0.0.0:21 0.0.0.0 Listening
448

Den angivne port står ikke længere nede, hvor der står hvilke applikationer,
der anvender min interne ip adresse.

Jeg er en lille smule lost her, men måske problemet ligger i mit ftp program
?

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 25-02-04 22:10

"Jesper Laursen" <jesperlmailadressedurikke@123.dk> wrote in message

> [...]
applikationer,
> der anvender min interne ip adresse.
>
> Jeg er en lille smule lost her, men måske problemet ligger i mit ftp

Jeg er nu nået så langt, at jeg kan konstatere, at udefrakommende godt kan
logge på min ftp, men jeg kan ikke selv komme på den. Som Newsman skriver i
besked fra 25/2 kl. 21.43 , så når jeg også til at den godtnok logger på,
men så sker der ikke mere.

Hvad skal der så åbnes for?

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Jens

Dato : 26-02-04 00:42

"Jesper Laursen" <jesperlmailadressedurikke@123.dk> skrev i en meddelelse

> applikationer,

Tryk "ctrl alt del", "vis" - "pid" , hvad hedder nr 448 ?

> [...]
> besked fra 25/2 kl. 21.43 , så når jeg også til at den godtnok logger på,

Din router understøtter ikke "Loopback", du kan lave en route til din wan
ip, eller bruge din ftp`s lanip til at connecte indefra.

> Hvad skal der så åbnes for?

Tegnebogen ?

Mvh Jens

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-02-04 18:26

> Din router understøtter ikke "Loopback", du kan lave en route til din wan
> ip, eller bruge din ftp`s lanip til at connecte indefra.

> Tegnebogen ?
>
> Mvh Jens

Jeg må jo erkende, at man får, hvad man betaler for :)

Tak for hjælpen alligevel

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Jens

Dato : 01-03-04 21:09

"Jesper Laursen" <jesperlmailadressedurikke@123.dk>

> Jeg må jo erkende, at man får, hvad man betaler for :)

Man får sjældent mere end man betaler for ihvertfald.
(mange routere, også af de billige understøtter "loopack")

> Tak for hjælpen alligevel

NP

Mvh Jens