Bundkortet kan ikke se mit cd rom drev
Fra : F Jeppesen

Dato : 24-02-04 14:26

Hej Alle

Jeg er kommet udfor et lille drillende problem med min egen computer, lige
pludselig vil computeren ikke genkende mit cdrom drev, der har ellers ikke
været nogle problemer tidligere med det, min maskine er:
Motherboard: TYAN S2390 (Trinity KT)
Cdrom drev: Plextor PX-W4824A
Ram: 512 MB PC133
Jeg har opdateret driverne og det hele ser ud til at køre som det skal bare
ikke mit cdrom drev, det skulle det gerne da jeg lige har fået et spil jeg
gerne vil afprøve.

Er der nogen der har kendskab til samme problem, samt har en løsning for at
få det til at køre sammen igen?

Med venlig hilsen, samt på forhånd tak

Flemming Jeppesen
E-mail: info@fj-multiservice.dk

Fra : The Grif

Dato : 24-02-04 15:46

Kan din BIOS se dine drev?
Gå ind i BIOS og sæt den til auto detect, derefter vil du kunne
se om den finder dine drev under opstart.

m.v.h Lasse The Grif

Fra : F Jeppesen

Dato : 24-02-04 23:44

Hej Lasse

Ja det er det jeg syntes der er mærkeligt, Bios har ikke nogle problemer med
at se hverken mine harddisks samt brænderen, jeg vil lige sige at jeg har en
IBM 15.2 GB samt IBM 41 GB harddisk til det primære kabel og brænderen som
master til det sekunderer kabel.

Fejlmeddelsen fra Windows 2000 er:
Denne enhed fungerer ikke korrekt, fordi Windows ikke kan indlæse driverne
til enheden. (Kode 31)

Jeg har flere gange forsøgt at opgraderer driveren i Windows 2000 men uden
noget positivt resultat, please er der nogen der kender fejlen og som kender
en løsning?

Med venlig hilsen

Fra : The Grif

Dato : 25-02-04 06:14

Hej Flemming

Jeg ved ikke om det hjælper men du kan jo prøve.
Det er før sket for mig at der lå op til 7 drivere for samme
enhed i enhedshåndteringen. Du kan se dette ved at starte op i
fejlsikret tilstand, gå ind i enhedshåndteringen og se hvor mange drivere
der er instaleret, den viser nemlig ikke alle drivere under normal opstart.
Slet alle de drivere der har med dit CD Rom drev at gøre.
Start op normalt så vil Windows bede om de drivere der skal bruges
hvis den ikke bare selv instalere dem selv.
Det har reddet mig et par gange hvor jeg ikke kunne få noget hardware
til at virke.
Windows tager tit den driver der blev instaleret først, her på den anden
måde er du selv herre over hvilken driver der bruges.

Held og lykke

M.v.h Lasse