Linksys WAP54 G firmware 2.06
Fra : Steen Hansen

Dato : 24-02-04 15:13

Hej

Jeg er kommet til at opgradere firmwaren til version 2.06. Det for AP
solgt i EU til at fejle. Det er ikke længere muligt at konfigurere AP.
Linksys har sagt at jeg skal tilbage til version 1.08.01, men de er
ikke klar over hvordan det gøres. Jeg har søgt og fundet nogen
Hollandske sider, men deres løsninger kan jeg ikke få til t virke. Er
der nogen som har haft succes med at downgrade?
Har også forsøgt at bruge et FTP program fra Linksys - Tftp.exe, men
jeg kan heller komme igennem med det.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Steen

Fra : VIP

Dato : 24-02-04 19:34

Jeg har hørt at apét efter en upgrade har ip adresse 192.168.1.245 og skulle
kunne nåes fra WLAN siden.
det skulle denne vej være muligt at downgrade

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-02-04 19:39

On Tue, 24 Feb 2004 15:12:33 +0100, Steen Hansen
<steen_hansen@eudoramail.com> wrote:

> [...]
>der nogen som har haft succes med at downgrade?
>Har også forsøgt at bruge et FTP program fra Linksys - Tftp.exe, men

Jeg har fundet en løsning, så det er ikke længere aktuelt. Kører nu på
den rigtige version 1.08.01 og alt fungerer igen.

Steen

Fra : Morten Davidsen

Dato : 24-02-04 23:02

> Jeg har fundet en løsning, så det er ikke længere aktuelt. Kører nu på
> den rigtige version 1.08.01 og alt fungerer igen.
Som mange andre gange på news .. er det da noget af det mest selviske du kan
skrive??

Du beder om hjælp her i gruppen .. og finder så selv et svar - men deler det
ikke med resten??

Lad os høre! - hvad fandt du ud af? :)

/MD

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-02-04 00:14

On Tue, 24 Feb 2004 23:01:45 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> [...]
>skrive??
>
>Du beder om hjælp her i gruppen .. og finder så selv et svar - men deler det

Hej

Jeg vil da meget gerne fortælle hvad jeg gjorde for at løse problemet.

For at skabe adgang til AP skal det foregå fra trådløst netkort.
Ip-adressen skal ændres til 192.168.1.1 og default gateway skal være
blank.

Herefter kan AP tilgåes fra f.eks. Internet Explorer ved at bruge
factory default IP 192.168.1.245.

Så kan man komme ind med default password "admin". Herefter ind i
"help" og vælge firmware upgrade. Så er det bare om at indlæse version
1.08.01 som er den nyeste som kan bruges i EU.

Jeg beklager, for det var bestemt ikke for at holde oplysningerne
tilbage, men efter mine samtaler med Linksys i dag var jeg så gal at
jeg vist ikke tænkte klart. De er stadig ikke i stand til at hjælpe
andre som er kommet i samme uheldige situation og et par stykker af
deres supportere har være direkte ubehagelige.

Jeg har fået at vide fra Linksys at det her er et temmelig stort
problem, for firmware version 2.06 må under ingen omstændigheder
bruges på AP'er solgt i EU. De har ikke engang lavet en advarsel på
deres site endnu. Underligt.

Hvis der er andre som har samme problem, så vil jeg naturligvis gerne
forsøge at hjælpe.

Godt at der lige var en som gjorde mig opmærksom på at skrive
løsningen her.

Steen

Fra : Morten Davidsen

Dato : 25-02-04 10:16

> Hvis der er andre som har samme problem, så vil jeg naturligvis gerne
> forsøge at hjælpe.
Det var skam heller ikke for at være "sur" - håber ikke du opfattede det
sådan.

> Godt at der lige var en som gjorde mig opmærksom på at skrive
> løsningen her.
Ja, jeg må indrømme at jeg tit søger på news-indlæg bl.a. via google .. og
ofte oplever at jeg finder en tråd hvor en person har et lignende problem
som mig, og så i bunden skriver han, "bare glem det, jeg har fundet
løsningen". Så bliver man lidt irriteret.

/MD

Fra : jacob

Dato : 25-02-04 13:50

Jo der står faktisk en advarsel, men kun med småt

Important: These downloads are for US and Canadian (-CA) products only.

http://www.linksys.com/download/

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 25-02-04 14:27

Steen Hansen <steen_hansen@eudoramail.com> writes:

> [...]
> andre som er kommet i samme uheldige situation og et par stykker af
> deres supportere har være direkte ubehagelige.

Jeg havde samme problem, og er enig i at det er for dårligt at der
ikke gøres bedre opmærksomt på at der findes både en US og en EU
version af den samme boks.

Når det er sagt, så tror jeg enten du har været meget uheldig eller at
jeg var meget heldig, for jeg fik i fredags fat i en supporter hos Linksys der
med det samme kunne fortælle at den eneste løsning var at nå den via WLAN'et.

> [...]
> problem, for firmware version 2.06 må under ingen omstændigheder
> bruges på AP'er solgt i EU. De har ikke engang lavet en advarsel på

Jo, der er faktisk en undseelig lille tekst der gør opmærksom på det,
men den overså jeg også i første omgang. Rent faktisk står der på den
internationale download-side at man godt kan bruge US-versionen
sålænge man bare er klar over at man så ikke kan bruge kanalerne 12 og
13 !

De burde få lidt mere styr på deres modelnumre, firmware og dokumentation.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : jacob

Dato : 25-02-04 13:48

Hej Steen.....

jeg har PRÆCIS samme problem, og kunne simpelt hen ikke få det til at
virke..

Jeg vil MEGET gerne vide din løsning..

Fra : jacob

Dato : 25-02-04 13:52

Mig igen igen..

Kiggede lige på mit problem igen..

Jeg får en 1.192.168.1 adresse efter min upgrade til 2.06.. mystisk

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-02-04 19:25

On Wed, 25 Feb 2004 13:51:48 +0100, "jacob"
<FJERNMIGjeo@post6.tele.dk> wrote:

>Mig igen igen..
>
>Kiggede lige på mit problem igen..
>
>Jeg får en 1.192.168.1 adresse efter min upgrade til 2.06.. mystisk
>

>"Steen Hansen" <steen_hansen@eudoramail.com> wrote in message

Hej

Ja, dit Access Point får ip-adressen 1.192.168.1. Det skal du ikke
tænke på når du skal løse problemet.

Download version 1.08.01 som du kan finde på Linksys.com under
International.

Gør så følgende:

For at skabe adgang til AP skal det foregå fra trådløst netkort.
Ip-adressen på netkortet skal ændres til 192.168.1.1 og default