Hente oplysninger om brugerens opløsning o~
Fra : Blacky

Dato : 29-11-00 21:59

Jeg vil gerne høre, om der er nogen der har nogle gode bud på, hvordan
jeg lettest henter oplysninger om brugerens skærmopløsning og evt også
gerne hvilken browser, der anvendes.

Er det lettest at programmere det i java?

Er der nogen der har prøvet det, og er der evt. nogen der ved hvor jeg
kan læse mere om det?

Mvh

Blacky

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 29-11-00 22:05

Blacky wrote:

> [...]
>
> Er det lettest at programmere det i java?
>
> Er der nogen der har prøvet det, og er der evt. nogen der ved hvor jeg

Spørgsmålet høre til ovre i d.e.i.w.client-side

Klippet fra http://www.statmarket.com/

<script language="javascript1.2">
ss=screen.width+"*"+screen.height;
sc=(_bn=="MSIE")?screen.colorDepth:screen.pixelDepth;
</script>

--
Lauritz

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 29-11-00 22:16

> Jeg vil gerne høre, om der er nogen der har nogle gode bud på, hvordan
> jeg lettest henter oplysninger om brugerens skærmopløsning og evt også
> gerne hvilken browser, der anvendes.

Du kan bruge Toolkit klassen til at finde opløsningen. Browser type ved
jeg ikke noget om.

int screenWidth = getToolkit().getScreenSize().width;

(getToolkit() metoden findes i Component klassen)

Ulrik Magnusson

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 29-11-00 22:59

Hej,

Du kan bruge Toolkit.getScreenSize() el. Toolkit.getScreenResolution() til
at hente størrelse på brugerens skærm og opløsning.

Ang. browser-type kan du ikke specifikt hente browserens type - men til
gengæld den vendor der har leveret dit JRE, se videre på:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/applet/practical/properties.html

Søren Staun Jørgensen
---
ssj@get2net.dk