Håndtering, igen. Hjælp til tydning
Fra : Bent E.

Dato : 24-02-04 14:21

Jeg har lagt et billede på dk.binaer.historie
Mit problem er ordet mellem "28aar" og "i Tabsore"

Det er den unge mands håndtering det handler om.
Hans far's håndtering står yderst th.
De 2 begyndelsesbogstaver er identiske, men jeg kan ikke
tyde de 2 ord.
Det har tidl. været foreslået at den unge mands håndtering
er "Hjuler" alias hjulmager, men *er* det første bogstav nu også
et "H"?.
Jeg troede først at faderen var gaardejer (forkortet Grd???),
men det kan vist ikke passe.

Mvh
Bent E.

--
ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields

Fra : Inger Buchard

Dato : 24-02-04 20:41

"Bent E." <elnef@XYZdsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et "H"?.
> Jeg troede først at faderen var gaardejer (forkortet Grd???),

Jeg tror han er Husm(an)d - og fastholder Hjuler.
Inger Buchard

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-02-04 23:59

"Bent E." <elnef@XYZdsa-net.dk> skrev Tue, 24 Feb 2004 14:21:10 +0100

>Det har tidl. været foreslået at den unge mands håndtering
>er "Hjuler" alias hjulmager, men *er* det første bogstav nu også
>et "H"?.

Ja det kan godt være et H. Hans u er derimod lidt speciel, men dog ens
de to steder.

Jeg tror bestemt der står Hjuler og Husmd.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Bent E.

Dato : 25-02-04 09:19

> [...]
> et "H"?.
> Jeg troede først at faderen var gaardejer (forkortet Grd???),

Jamen, hvor er det dog nemt (hvis man kan).
Nu kan jeg også se at de er hhv. Hjuler og Husmand.
Hans H'er og u'er var godt specielle.
I får tak for indsatsen.

Mvh
Bent E.