Pseudotropheus Saulosi
Fra : Brichardi

Dato : 24-02-04 13:38

Jeg er blevet forelsket i Pseudotropheus Saulosi.

http://home.worldonline.dk/bhj/Saulosi/

Jeg har et 170L akvarie.

Ville det være ok at putte en han og tre hunner i sådan et akvarie? Skal
kønsfordelingen evt. være anderledes?

Kender i et par malawi maller der kunne gå sammen med dem?

Fra : KatjaStrofen

Dato : 24-02-04 13:57

"Brichardi" <nope@nej-tak-til-spam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet forelsket i Pseudotropheus Saulosi.

Kan jeg godt forstå.. det er en fantastisk malawi

> Jeg har et 170L akvarie.

AkvariUM :) - sorry... men min kæphest

> Ville det være ok at putte en han og tre hunner i sådan et akvarie? Skal
> kønsfordelingen evt. være anderledes?

1.3 vil være fint... i dit akvariUM :) - hehe *dukker sig* - nu fortæller du
godt nok ikke, hvad du allerede har i baljen, men det skulle ikke være noget
problem.

Katja

Fra : Brichardi

Dato : 24-02-04 14:04

> [...]
du
> godt nok ikke, hvad du allerede har i baljen, men det skulle ikke være

Der er ikke andet i mit akvarium.. har en tom reol med 4 x 170L og 6 x 80L.

Er der et par maller der kunne gå sammen med dem? Var forelsket i Synodontis
Petricola indtil jeg fandt ud af at de er fra Tanganyika-søen ?

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 24-02-04 15:52

Så prøv Synodontis nysasae - den ligner petricola men er fra malawi søen!

/mikkel

Fra : Brichardi

Dato : 24-02-04 17:32

> Så prøv Synodontis nysasae - den ligner petricola men er fra malawi søen!

Google finder intet. Er det stavet rigtigt eller er den ikke så udbredt og
dermed svær at få fat på?

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 24-02-04 17:38

Hmm...slåfejl: Synodontis nyassae

Fra : Brichardi

Dato : 24-02-04 18:09

> Hmm...slåfejl: Synodontis nyassae

Kan stort set ikke finde noget information på nettet. Så er den sikkert også
svær at finde i butikkerne.

Er der andre maller fra malawi med større tilgængelighed og mere
information?

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 24-02-04 18:41

En søgning på Google.com giver 246 resultater - så information burde ikke
være noget problem.

Om den er tilgængelig der hvor du bor skal jeg ikke kunne sige - dog ved
jeg, at Carstens Dyrehandel har dem hjemme med jævne mellemrum. Ydermere har
Malawi Carsten ( også i Aalborg ) den sikkert - ellers kan han nok skaffe
dem!

Vh
Mikkel

Fra : Brichardi

Dato : 24-02-04 18:20

--> Synodontis njassae

http://www.malawicarsten.dk/malawi%20dyr%20og%20planter/s%20njassae.htm

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-02-04 20:53

Hej

Brichardi wrote:
> Der er ikke andet i mit akvarium.. har en tom reol med 4 x 170L og 6 x 80L.

Jeg har en bestand af Labidochromis Hongi jeg gerne vil af med. Drop mig
en mail, hvis du er interesseret i at få fyldt en af dine baljer.

Og, så lige en undskyldning til alle jer andre, men manden har jo
anonymiseret sin email totalt.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Brichardi

Dato : 24-02-04 21:20

> Jeg har en bestand af Labidochromis Hongi jeg gerne vil af med. Drop mig
> en mail, hvis du er interesseret i at få fyldt en af dine baljer.

Der er lidt langt fra vejle til falster :-I

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-02-04 21:26

Hej

Brichardi wrote:
> Der er lidt langt fra vejle til falster :-I

Så pyt da Jeg synes bare du skulle have buddet når du havde en tom reol.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-02-04 17:26

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> AkvariUM :) - sorry... men min kæphest

Så var det da godt, at vi fik forhindret at denne gruppe kom til at hedde
dk.fritid.akvarie!

vh
Jan

Fra : KatjaStrofen

Dato : 24-02-04 17:29

"Jan Bøgh" <janboegh@vucnet.spamblok.dk> skrev i en meddelelse
> "KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> Så var det da godt, at vi fik forhindret at denne gruppe kom til at hedde
> [...]
Øhh, det er vist før min tid på usenet.

Men der er jo intet der hedder akvarie, så det er nok derfor gruppen fik
navnet dk.fritid.akvarium :) ???

KatjaStrofen.