MS Windows
briani 27239
Bootimage større end 1 floppy med Nero 6 ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-02-04 13:24

Hej alle,
Ved fremstilling af bootbare CD'er kender jeg metoden med at bruge et
bootimage fra en boot-diskette - men hvad så hvis det man skal have gjort
fylder mere end 1 diskette ?
I Neros's help har jeg læst om at man så skal lave et bootbart image på en
partition som er mindre end 640 Mb - men hvordan gøres det i praksis ?
Mit konkrete problem er at jeg vil fremstille en bootbar CD med det sæt på 2
disketter som PartitionMagic 8 fremstiller.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-02-04 13:47

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

>I Neros's help har jeg læst om at man så skal lave et bootbart image på en
>partition som er mindre end 640 Mb - men hvordan gøres det i praksis ?

Du skal lave en bootbar partition på harddisken. Det er så den der 'kopieres' over på CD'en.

Når du har PartitionMagic skulle det ikke volde vanskeligheder at lave en lille FAT partition du kan bruge som udgangspunkt.

>Mit konkrete problem er at jeg vil fremstille en bootbar CD med det sæt på 2
>disketter som PartitionMagic 8 fremstiller.

Men i dette tilfælde er det nok enklere at bruge en simpel DOS Boot diskette med diverse CD-ROM drivere.

Og så smider du istedet Partition Magic over på CD-ROM'en.

<mlr>

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-02-04 14:25

> Men i dette tilfælde er det nok enklere at bruge en simpel DOS Boot
diskette med diverse CD-ROM drivere.

> Og så smider du istedet Partition Magic over på CD-ROM'en.

Selvfølgelig, det er da sådan det skal laves - mange tak!

mvh

Andreas M. Hansen