netværks monitor
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-02-04 12:30

Hej ng.
Jeg har konstateret at jeg somme tider
får sendt en pokkers masse trafik fra
min centrale lokation ud til en af mine
andre lokationer ... så meget at alt
båndbredden bliver brugt i flere timer.
Jeg vil meget gerne finde ud af hvem der
sender al den trafik og derfor er jeg på
udkig efter et stykke software jeg kan smide
på en PC på monitorporten på min switch.
Hvad kan i anbefale af programmer når det
jeg gerne vil er at finde ud af:
Hvilken central maskine der sender til hvilken decentral?
Hvad er det for noget trafik ?

Det er altså noget med en "hi-score" over trafik pr.
host pr. protokol, hvis i forstår ... kan det laves ?
--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-02-04 13:16

Glemte lige:
Softwaren skal afvikles på WinXP
--
Peter J

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-02-04 13:59

Peter Jensen wrote:
> Glemte lige:
> Softwaren skal afvikles på WinXP

Synd

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-02-04 14:04

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev
> Synd
Tak for et yderst brugbart svar, det var lige det jeg havde
brug for
Hvis du har et godt bud på noget Linux-sjov kan vi da forhandle
om det - men XP er nu engang min foretrukne platform. Og kunne
jeg slippe afsted med at finde noget jeg kunne afvikle uden også
at skulle sidde og nørkle med at smække en linux-fætter op til
formålet var det at foretrække...
--
Peter J

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-02-04 15:08

Peter Jensen wrote:
> [...]
> jeg slippe afsted med at finde noget jeg kunne afvikle uden også
> at skulle sidde og nørkle med at smække en linux-fætter op til

Okay okay :-/

Ethereal <http://www.ethereal.com/>.

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-02-04 15:22

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Ethereal <http://www.ethereal.com/>.

Ethereal kører udemærket på MS-Windows XP, men det har, såvidt jeg
ved, ikke mulighed for at vise de "hi-scores" der blev spurgt efter.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-02-04 15:44

Kim Hansen wrote:

> Ethereal kører udemærket på MS-Windows XP, men det har, såvidt jeg
> ved, ikke mulighed for at vise de "hi-scores" der blev spurgt efter.

Jamen... godt så

Ntop <http://www.ntop.org/>.

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-02-04 16:06

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev
> Jamen... godt så
>
> Ntop <http://www.ntop.org/>.

se DEN så spændende ud, win32 demo er hentet.
Takker for det
--
Peter J

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-02-04 23:58

Peter Jensen wrote:
> "Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev

> se DEN så spændende ud, win32 demo er hentet.
> Takker for det

Ja; de er enormt stride. Demo med begrænset funktionalitet til Windows,
men frit tilgængelig og typisk inkluderet i andre Unix-lignende, frie
systemer

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-02-04 09:20

> [...]
> Ja; de er enormt stride. Demo med begrænset funktionalitet til Windows,
> men frit tilgængelig og typisk inkluderet i andre Unix-lignende, frie

Ja, den var hård synes jeg nok :)
Nevermind, hvis produktet efter test af de her 1000 pakker
ser ud til at kunne vise de ting jeg ønsker, tror jeg godt der kan
bevilges de ?50.
Der ser spændende ud indtil videre i hvert fald
--
Peter J