Politiets registre på Kø benhavns stadsark~
Fra : Søren Bay Kastrup

Dato : 24-02-04 11:31

I folketællingen 1901 for Odense Kommune er min oldemoder registreret.
Her står at hun er tilflyttet kommunen i 1897 fra København, jeg har
imidlertid ikke kunnet finde hende i politiets arkiver i københavn.

Hvor kan man ellers finde hende ?

Hun hedder Martha Louise Kastrup ( f. Bay )

mvh

Søren Bay Kastrup
Email: sbkastrup@mail.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-02-04 13:21

> Hvor kan man ellers finde hende ?
>
> Hun hedder Martha Louise Kastrup ( f. Bay )
> mvh
> Søren Bay Kastrup
> Email: sbkastrup@mail.dk
**************************
Hvis hun er død i Københavns Kommune, skal hun stå i dødeprotokollen i
Stadsarkivet.
Hilsen
Flemming Svendsen, 4220

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-02-04 14:31

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis hun er død i Københavns Kommune,
> skal hun stå i dødeprotokollen i
> Stadsarkivet.

Jamen Flemming - men hun var jo _flyttet_ til Odense (antagelig i live
)
Findes der mon ikke lignende registre i Odense?
- Eller er det muligt at finde fraflyttede i de "udtrukne", der jo
ligger på Jagtvej? (Eller har de kopi af dem på Stadsarkivet nu?)

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-02-04 19:44

"> Jamen Flemming - men hun var jo _flyttet_ til Odense (antagelig i live
> )
> Poul Erik Jensen ->
******''
Nåhhhh ja, - - - øhhhhh.
Man kan jo ikke vade i succes hver dag . . . .
Jeg trækker mig med røde øren.
FS

Fra : Bente Aaris

Dato : 24-02-04 15:53

"Søren Bay Kastrup" <sbkastrup@mail.dk> skrev i melding
> [...]
> Her står at hun er tilflyttet kommunen i 1897 fra København, jeg har
> imidlertid ikke kunnet finde hende i politiets arkiver i københavn.

Måske her:

IGI Individual Record FamilySearchT International Genealogical Index
v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

MARTHA LOUISE BAY
Female

Event(s):
Birth:
Christening: 09 SEP 1866 Brorup, Ribe, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: NIELS RUDOLF BAY Family
Mother: JULIE SOPHIE BEHN

Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in
the record. The source records are usually arranged chronologically by the
birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.:
Type:

C205881 1698 - 1869 0051475 Film NONE

Sheet:

> Hun hedder Martha Louise Kastrup ( f. Bay )

Og i Folketællingen 1870 er hun med sin familien her:

http://ddd.dda.dk/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp?navn=Bay&erhverv=&stilling_i_husstanden=&f%F8dested=&alder=&alder_valg=&amt=ribe&herred=&enhed=&indtastningsn
r=&stednavn=&kilde=1870

Endvidere kan du ved søg på Niels Rudolf Bay her:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

finde flere oplysninger, som selvfølgelig må kontrolleres og tjekkes mod
kirkebøgerne,
om det kan være den rigtige familie.

Bente Aaris

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

begin 666 invisible.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```/___P```"'_"T%$3T)%.DE2,2XP`M[M`"'Y
6! $```(`+ `````!``$```("5 $`.P``
`
end

Fra : Hugh Watkins

Dato : 24-02-04 16:53

"Søren Bay Kastrup" <sbkastrup@mail.dk> wrote in message news:403b27ef$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvor kan man ellers finde hende ?
>
> Hun hedder Martha Louise Kastrup ( f. Bay )

det er et rodebutlk
kun nogenlund alfabetisk på film

hun er nok gemt i et forkert rækkefølge
det ver 1923 ikke ?

Hugh W

--

Danish genealogy - dansk genealogi
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/index.html

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 24-02-04 22:26

Hvis hun er gift står hun under mandens navn.

--
m. v. h.
H.C.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 25-02-04 06:56

"H.C. Nielsen" <hchr@mail.tele.dk> wrote in message news:403bc176$0$95035$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis hun er gift står hun under mandens navn.

og den er delt imellem LAK og Rådhus arkiv

død og livende i 1923 (+)
kun livende bliver omskiven til folkeregister

Hugh W