Mangler nogle god film - kom med bud
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 11:10

Hvad skal jeg sætte på indkøbslisten af action/sci-fi DVD film? Det gør ikke
noget at det ikke er hollywood (men en god hollywood film går jeg da heller
ikke af vejen for), jeg er for nyligt blevet vældig positivt overrasket over
mange asiatiske film, så det er jeg bestemt også klar på.
Kriterier: Skal være ude på DVD (region ligegyldigt, men det må gerne være
noget med farlig lyd og god billedkvalitet)

Der skal være smæk for skillingerne.

Kreditkortet ligger løst i lommen så kom med nogle bud, som referencer kan
jeg da sige at jeg for nyligt har set og syntes om:

Avalon: http://www.imdb.com/title/tt0267287/
Shaolin Soccer: http://www.imdb.com/title/tt0286112/
Bad Boys II: http://www.imdb.com/title/tt0172156/
Underworld: http://www.imdb.com/title/tt0320691/
Pirates of the Caribbean: http://www.imdb.com/title/tt0325980/

Så kom glad.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 24-02-04 13:42

> [...]
>
> Kreditkortet ligger løst i lommen så kom med nogle bud, som referencer kan
> jeg da sige at jeg for nyligt har set og syntes om:

Tjaee her er lidt bud:

- Cubic (origianl Equlibrium)
- Returner (Japansk tror, ikke super, men ok, kommer snart på R2)
- Gammelt John Woo (The Killer eller Hard Boiled)
- Warrior (eller MUSA) Koreansk film i stil med Braveheart
- Pagten (Brotherhood of the wolf), godt nok ved at være af lidt ældre dato,
så du har nok set den
- Vidocq: Fransk Sherlock Holmes
- Wonderful Days: Flot Koreansk Sci-fi tegnefilm
- 2009 Lost Memories: Også udemærket Koreansk Sci-Fi

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

Mvh. Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 12:51

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> escribió

> - Returner (Japansk tror, ikke super, men ok, kommer snart på R2)
> - Wonderful Days: Flot Koreansk Sci-fi tegnefilm
> - 2009 Lost Memories: Også udemærket Koreansk Sci-Fi

De tre ovenstånde har jeg ikke, men eftersom de øvrige du har anbefalet alle
står i samlingen, må man da sige at du har ramt plet. Jeg vil kigge efter
dem og se om jeg kan finde nogle farlig DVD udgivelser af disse.
tak for tippet.
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 12:58

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> escribió en el mensaje
> "Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> escribió

http://www9.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=5832
vupti, med DTS endda, Det skal nok blive godt

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 24-02-04 15:23

> http://www9.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=5832
> vupti, med DTS endda, Det skal nok blive godt

Vil lige skynde mig at sige, at Returner nok er den svageste af de film jeg
nævnte, den er ok,men man kan godt få armene ned igen, hvis du forstår hvad
jeg mener

Mvh. Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 14:34

> [...]

jeg
> nævnte, den er ok,men man kan godt få armene ned igen, hvis du forstår

Jaja, jeg prøver lykken aligevel

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 12:55

> - Gammelt John Woo (The Killer eller Hard Boiled)

The Killer kommer vist nok på DR1 her på torsdag, som en af filmperlerne?

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 24-02-04 15:23

"Øistein Wind Willassen" <oistein(dot)wind(snabel - a)gmx(dot)net> skrev i
en meddelelse news:403b3b6b$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> The Killer kommer vist nok på DR1 her på torsdag, som en af filmperlerne?

Ja det er vist rigtig, den skal da helt sikker genses.

Mvh. Brian

Fra : lars

Dato : 24-02-04 17:09

her er et par film jeg synes er gode:

Dark City
http://www.imdb.com/title/tt0118929/
Pitch Black
http://www.imdb.com/title/tt0134847/
The One
http://www.imdb.com/title/tt0267804/
Stargate
http://www.imdb.com/title/tt0111282/

måske lidt gamle men stadig gode
Hilsen lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 17:26

"lars" <xxx@xxx.dk> escribió

> Pitch Black
> http://www.imdb.com/title/tt0134847/
> måske lidt gamle men stadig gode

Enig, Nogen der ved hvor man kan få fat i R1 - Unrated Director's Cut
udgaven med DTS yil rimelige penge?

Fra : Zeki

Dato : 24-02-04 17:29

Hvis 149,- er rimelige penge, så her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/025192110627

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-02-04 17:39

Lars Hoffmann wrote:

> Enig, Nogen der ved hvor man kan få fat i R1 - Unrated Director's Cut
> udgaven med DTS yil rimelige penge?

Jeg synes godt nok Pitch Black var elendig da jeg så den. Kan I forklare
hvad det fede er ved den?

/David

Fra : AJC

Dato : 24-02-04 13:05

> [...]
>
> Kreditkortet ligger løst i lommen så kom med nogle bud, som referencer kan
> jeg da sige at jeg for nyligt har set og syntes om:

X-Men I og II
The Hulk
Det Femte Element

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 13:09

"AJC" <nobody@none.invalid> escribió

> X-Men I og II
> The Hulk
> Det Femte Element

Klart - alle gode film, og set masser af gang i DVD'en

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-02-04 13:28

Lars Hoffmann skrev:

> [...]
>Kriterier: Skal være ude på DVD (region ligegyldigt, men det må gerne være
>noget med farlig lyd og god billedkvalitet)

Cypher

Ikke vild action, men spænding og gode overraskelser
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 13:44

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> escribió

> Cypher

Hovsa, den eknder jeg slet ikke, den m`jeg da lige studere lidt

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-02-04 23:25

Lars Hoffmann wrote:
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> escribió

> Hovsa, den eknder jeg slet ikke, den m`jeg da lige studere lidt

Ja det bør du gøre :) Cypher er en fin film.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas

Dato : 24-02-04 13:35

> Der skal være smæk for skillingerne.

The Boondock Saints
The Crow
(I begge disse films tilfælde ville jeg holde mig væk fra de danske udgaver,
da
det så vidt jeg husker kun er stereo. Jeg har de amerikanske udgaver af
begge,
hvor der naturligvis er DD5.1 lyd på. (Og endda DTS på The Crow)

Hvis det er smæk på lydsiden man går efter, er Terminator 2 og 3 oplagte.
Sammen med Lion King og Independence Day...

Jeg håber der kommer mange svar til dit spørgsmål... Så kan jeg også få
lidt
inspiration...

Mvh. Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 14:31

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> escribió

> The Boondock Saints
Fed film, har den Spanske udgave med Stereo lyd, men s`absolut en sevñrdig
film.

> The Crow
Mjae, den er da ok, men ikke en der får mit blod op at koge

> Jeg håber der kommer mange svar til dit spørgsmål... Så kan jeg også få
> lidt
> inspiration...

Jeg kan måske selv bidrage lidt med nogle ikke så typiskeaction/sci-fi film:

Eight Legged Freaks sjov lille edderkoppe film. Er lavet i bedste 50'er
B-film stil.
Impostor Thriller med gary sinise, madelaine Stowe og ham den fede fra Full
metal jacket.
Bad Boys II masser af action farlige biler og lignende, kanon underholdning.
Musa The Warrior Koransk storfilm - fatter ikke den er så ukendt.
Dark City Kan købes billigt på DVD i dk. Absolut seværdig
Avalon: melankolsk sci-fi a lá Blade Runner. Med lækker 6.1 DTS lyd hvis man
køber koreaner udgaven fra www.dvdasian.com (ikke en film alle vil syntes om
Niels Søndergaard vil sikkert hade den )
Ghost in the shell: Af samme instruktør som Avalon. Superflot tegnet. Pas på
versioner hvor tekst og billede er ude af sync.
Enemy at the Gates: Superflot og godt underholdende.
The One: Jet Li action, Vældig underholdende, men ca lige så dyb som en
pandekage (det kan irritere mig grænseløst at hele plottet og derfor noget
af overraskelsen bliver serveret i en åbningsdialog.) Hvis du aldrig har set
filmen, så spring åbningsdialogen over.
Tokyo Raider. Let humoristisk hong-kong film med stor hollywood indflydelse.
Spawn: Bortset fra nogle kiksede helvedssekvenser er det IMHO en meget
overset superheltefilm.
Titan AE - Flot overset animeret sci-fi
Evolution - Se den!
Frequency - Den kan kærresten sikkert også være med til at se.
The Thirteenth Floor - og en god overset lille sci-fi historie
Airbag - spansk roadmovie. Er lidt sløv i optrækket med vinder det hele hjem
efter den første halve time er forbi

Det var hvad jeg lige kunne komme på. Spørg endelig hvis der skal en
uddybning til nogen af titlerne.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-02-04 23:04

> Airbag - spansk roadmovie. Er lidt sløv i optrækket med vinder det hele
hjem
> efter den første halve time er forbi

Så må jeg prøve at sætte den i afspilleren igen - har 2 gange givet op at se
den færdig ;)

Jeg vil anbefale "Save the Green Planet" fra Sydkorea:

http://www.dvd-basen.dk/home.php3?mvis=ok&ok=go&idhop=44594

Mvh.

Ole

Fra : Zeki

Dato : 24-02-04 17:22

Spy Game - meget visuel, fed DTS lyd og god spænding
The Bourne Identity - som ovenstående
Final Destination 2 - fed DTS lyd, gode overraskelser
XXX - masser af action og fed DTS lyd
The Hunted - god actionfilm
Face/Off- god visuel actionfilm
Jack Ryan-filmene (dem dem med Harrison Ford)
The Transporter - gå hjem og læg dig Van Damme...øhh fed visuel actionfilm
med vilde stunts.
The Rock - god action.
Samtlige James Bond film

mvh Zeki

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 17:29

"Zeki" <zeki@nospam.dk> escribió en el mensaje
> [...]
> Jack Ryan-filmene (dem dem med Harrison Ford)
> The Transporter - gå hjem og læg dig Van Damme...øhh fed visuel actionfilm

Lige ud over james bond filmene har jeg alle dem du nævner på DVD, så jeg
kan da ikke være helt uenig i dit valg. (jeg har forresten ikke fået set The
Hunted endnu)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Zeki

Dato : 24-02-04 17:31

Så lad mig da tilføje:
Resident Evil og Goldmember - begge med rigtig kreativ DTS- lyd.

mvh Zeki

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 17:37

> Så lad mig da tilføje:
> Resident Evil og Goldmember - begge med rigtig kreativ DTS- lyd.

....Specielt Goldmember med DTS 6.1 discreet lyd, oh yeah baby!

Fra : Morten DH

Dato : 24-02-04 17:49

> [...]
>
> Kreditkortet ligger løst i lommen så kom med nogle bud, som referencer kan
> jeg da sige at jeg for nyligt har set og syntes om:

Jeg har lige set So Close (lejet i den lokale BB; men den er ude på dvd i de
fleste regioner) - asiatisk action med stort A og hovedpersonerne er dejlige
asianbabes... meget flotte action sekvenser og endda lidt lesbiske
undertoner - hvad mere kan man forlange

En anden i tråden nævner gammelt John Woo - kig efter Bullet in the Head...
det er en stjerne på min filmhimmel...

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-02-04 11:39

Lars Hoffmann wrote:
> Hvad skal jeg sætte på indkøbslisten af action/sci-fi DVD film?

Dobermann
Existenz

/jim

Fra : Morten DH

Dato : 26-02-04 18:17

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Dobermann

Den bakker jeg 320% op... alt alt for sej film - se den!

Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-02-04 18:23

On Tue, 24 Feb 2004 11:10:27 +0100, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

> [...]
>Kriterier: Skal være ude på DVD (region ligegyldigt, men det må gerne være
>noget med farlig lyd og god billedkvalitet)

Her er nogle forslag:

Strange Days
http://www.bensons-world.co.uk/dvd/products/6/7000000062048.asp

De sidste er Sci-fi, men måske ikke med så meget "smæk"

Dune og Children of Dune
http://www.bensons-world.co.uk/dvd/products/6/7000000066228.asp
http://www.bensons-world.co.uk/dvd/products/8/7000000083059.asp
De ser lidt dyre ud her.

Lathe of heaven
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=8510

Jeg har fået en hel del ideer til min indkøbsliste af de andre forslag

Kurt Brixen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-02-04 00:25

Kurt Brixen escribió / skrev

> Jeg har f†et en hel del ideer til min indk›bsliste af de andre
> forslag

også jeg, Visa kortet ligger lige og køler lidt af i fryseren efter
dagens dont