centere box i css ?
Fra : SpookiePower

Dato : 24-02-04 11:02

Jeg har lavet en box i css som ser således ud -

..mangler{
width:500px;
margin-top:100px;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
color:Black;
background:#eeefff;
border:solid 1px #666699;
background-color: #CCCCCC;
font-size: x-small;
}

Mit problem er at den ikke vil være palceret midt på siden,
mht til venstre/højre placeringen. Er det ikke margin-left:auto
og margin-right:auto som burde kunne klare dette ?

Min box er klistret op af venstre skærmside og vil ikke ind på midten.

Fra : SpookiePower

Dato : 24-02-04 11:15

Har lige testet den hetl for sig selv uden indblanding fra
andre div'er, og der virker den fint. Må være noget andet
på den side som påvirker placeringen af min box.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-04 12:15

SpookiePower skrev:

> Har lige testet den hetl for sig selv uden indblanding fra
> andre div'er, og der virker den fint. Må være noget andet
> på den side som påvirker placeringen af min box.

Må vi se siden?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-04 12:18

SpookiePower skrev:

> Mit problem er at den ikke vil være palceret midt på siden,
> mht til venstre/højre placeringen. Er det ikke
> margin-left:auto og margin-right:auto som burde kunne klare
> dette ?

Jo - men kun i nyere browsere. Hvis du vil have ældre IE'er med,
skal du kombinere med text-align: center på det omgivende element
(husk at nulstille text-align inde i boksen). Du kan se metoden
forklaret her: <http://html-faq.dk/2007.asp>.

Bemærk også at IE6 skal være i standardmode for at almindelig css-
centrering (margin: auto) virker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen