MS Windows
briani 27239
rename af en backup fil
Fra : Karsten

Dato : 24-02-04 10:07

Hejsa

Jeg vil gerne rename en fil (backup.bkf) til f.eks. dato'en idag altså
24-02-04 backup.bkf
Jeg vil oprette en bat fil så jeg kan kører det automatisk ?

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet en linie som muligvis kunne kører men
den kommer desv. med en fejl. Jeg håber at en af jer derude kan hjælpe mig
lidt på rette spor. !
rename e:\backup\daglig.bkf %date%.bkf

Mvh

Karsten

Fra : ///JJ

Dato : 24-02-04 18:26

"Karsten" <*kaa*@astralis*.dk> wrote in message
> [...]
men
> den kommer desv. med en fejl. Jeg håber at en af jer derude kan hjælpe mig

Hvad er fejlen?!

Umiddelbart skyldes det at "%date%" genererer en streng der bl.a. indeholder
kolon, og det er ugyldigt i et filnavn.
Dernæst synes jeg du mangler at fortælle hvor den rename fil skal
lægges...... idet du eksekverer fra en bat-fil (formentlig via windows?) er
din default sti næppe "e:\backup" hvorfor du faktisk samtidig også flytter
filen...
Prøv evt. med

rename e:\backup\daglig.bkf e:\backup\%date%.bkf

Du kan via MS Backup få navngivet din fil per dato, så du helt slipper for
at rename....
http://www.ss64.com/nt/ntbackup.html

mvh
///JJ

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-02-04 19:56

> Umiddelbart skyldes det at "%date%" genererer en streng der bl.a. indeholder
> kolon, og det er ugyldigt i et filnavn.
På Win2000 er "%date%" lig med "ti 24-02-2004" for idag, det er et
gyldigt filnavn.

> Dernæst synes jeg du mangler at fortælle hvor den rename fil skal
> lægges......

Man kan ikke få rename til at flytte filen til en anden mappe, den
placerer den nye fil i samme mappe som den gamle, og man behøver ikke
at angive sti for destination.

/b

Fra : ///JJ

Dato : 25-02-04 22:34

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Man kan ikke få rename til at flytte filen til en anden mappe, den
> placerer den nye fil i samme mappe som den gamle, og man behøver ikke

Korrekt! My bad! Jeg tænkte nok på "move"

mvh
///JJ

Fra : Karsten

Dato : 26-02-04 10:57

Mange tak for de nyttige svar.
Jeg glemmer altid "" men mon ikke jeg lærer det engang :)

/Karsten

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-02-04 19:53

Karsten wrote:

> [...]
> den kommer desv. med en fejl. Jeg håber at en af jer derude kan hjælpe mig

Windows version? Hvilken fejl?

På min Win2000 virker det med:

rename e:\backup\daglig.bkf "%date%.bkf"

"" er nødvendige da %date% indeholder mellemrum (på Win2000).

/b