Blå Gurami
Fra : Jim Petersen

Dato : 24-02-04 09:30

Hejsa

Er der måske en eller flere som kan give mig et lille "hint" omkring min blå
gurami....(det er ikke den med de to pletter) Jeg troe den på en eller anden
måde er syg,men der er ingen fysiske tegn...det er mere dens "opførelse"Jeg
købte et par for ca 2-3 måneder siden...den som jeg mener var hannen døede
desværre for 3 uger siden....siden her jeg været mange steder for at finde
en ny han i samme race, uden held...Det var måske dumt,men til sidst(og i
samråd med dyrehandler)købte jeg for1 uge siden an alm.dværg-Gurami...i håb
om...ja dumt, for de fandt jo ikke sammen...men den nye har det fint, og
skal have sig en ny hun....Nå,men den blå er blevet jagtet noget så
frygteligt af en hvid Molly...så fjernede jeg Guramien til et mindre og
roligere akvarieum,jeg har med få fisk i....det så ud som om den fik det
dårligere...så nu har jeg byttet om,Mollyerne i det mindre,og Guramien
tilbage til det store....der er taget vandprøver flere gange...alt fint,de
andre stortrives da også,ser det ud til...guramien gemmer sig,oppe bag
pumpen,den svømmer meget stille,holder sig helt oppe eller helt nede på
bunden...kan den være gammel ?jeg ved ikke om den spiser noget særligt,er
det mon ensomhed....stress eller hvad.....det ville pine mig at aflive den
hvis jeg dog bare vidste hvad der er galt...der er jo også synd og lade den
være hvis den mistrives eller er syg.....pyha-det var noget af en
"smøre"håber nogle gider læse,og måske komme med et bud...
Jeg siger mange tak få forhånd....
hilsen fra Majbritt

Fra : Brichardi

Dato : 24-02-04 13:59

Det var måske dumt,men til sidst(og i
> samråd med dyrehandler)købte jeg for1 uge siden an alm.dværg-Gurami...i
håb
> om...ja dumt, for de fandt jo ikke sammen...

Hvilken dyrehandler kunne dog anbefale det? Bonny Dyrecenter eller hvad de
plattenslagere nu kalder sig

Som du skriver er det ikke en to-plet gurami men en blå gurami du skal have
fat på. Den er ret udbredt, så grib knoglen og begynd at ringe til
akvariehandlerne

Fra : Jim Petersen

Dato : 24-02-04 16:27

"Brichardi" <nope@nej-tak-til-spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
have
> fat på. Den er ret udbredt, så grib knoglen og begynd at ringe til

Det var faktisk den dyrehandler inde i Hundiecenteret..(den nede ved
rulletrapperne)
Jeg prøver skam også,men der er ikke de store muligheder her omkring
Køge.....og vi skal altid låne bil når vi skal længere væk....Tror du det er
problemet med Guramien,at den mangler selskab ?
hilsen Majbritt