Opel Corsa A: 0-100 på 2-92 sekunder
Fra : Tommy

Dato : 24-02-04 09:09

Så kan Ferrari og alt andet godt fise af.

http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/index.htm

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-02-04 11:58

Tommy wrote:
> Så kan Ferrari og alt andet godt fise af.

Ja for Ferrari har dårligere køreegenskaber og kommer slet ikke ligeså højt
op på prestige stigen.. :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 12:25

"Tommy" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> Så kan Ferrari og alt andet godt fise af.
>
> http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/index.htm

Corsaen er ret hurtig... Den spinder 200+ km/t på en 1/8 mil... :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 12:33

Bjørn wrote:
:::
::: http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/index.htm
::
:: Corsaen er ret hurtig... Den spinder 200+ km/t på en 1/8 mil... :)

Det er der også en noget tungere svensk Saab 9000 der gør - med færre Hk.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 13:34

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :: Corsaen er ret hurtig... Den spinder 200+ km/t på en 1/8 mil... :)
>
> Det er der også en noget tungere svensk Saab 9000 der gør - med færre Hk.

Dét lyder spændende :)

Har denne Saab en hjemmeside?

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 14:00

Bjørn wrote:
:::::: http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/index.htm
:::::
[...]

Ved jeg faktisk ikke. Men den er i det nyeste nummer af Bilsport (sammen med
2 andre hæftige 9000). Det er folkene hér der står bag:

http://www.maptun.com

Tjek dem ud. Se bl.a. under "Maptuned Cars" -> "Sweden" -> "9000". Se så den
første - gi'r en Porshe 911 baghjul.

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 24-02-04 16:24

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message

> Det er der også en noget tungere svensk Saab 9000 der gør - med færre Hk.
>
> M.v.h.

Haha, læs lige igen, det er 1/8 del mile, der kan det meste vist
pakke sammen

Torben E

Fra : Brian M

Dato : 24-02-04 22:00

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message news:<403b6bd1$0$55932$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Haha, læs lige igen, det er 1/8 del mile, der kan det meste vist
> pakke sammen
>
> Torben E

Tja, det er hurtigt, det kan vi godt blive enige om.

Men tilsvarende hastigheder, findes der flere gadebiler i Dk der kan
levere. Ja ja,det kan godt være der mangler et lidt, men til gengæld
er de synet og godkendt. Det kommer vist til at knibe med Corsaen.

På siden står der at Corsaen køre 1/4 mile på 11,1 og 1/8 på 7,8. For
at tage en jeg kender og kan garanterer for bruges som gadevogn og er
synet som den står. Så er der Per fra www.lp-racing.dk i Holstebro,
hans orange Camaro køre 11.69 på 1/4 og det svare til omkring 7,6 på
1/8.
Turbo biler har som regel ketchup effekt og er langsom i
starten,derfor forskellen mellem 1/4 og 1/8 på de 2 biler. Og det her
er en rigtig dansk synet gadebil som køre masser af kilometer hver
sommer.

Fra : Torben E

Dato : 25-02-04 16:20

"Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> wrote in message

> Men tilsvarende hastigheder, findes der flere gadebiler i Dk der kan
> levere. Ja ja,det kan godt være der mangler et lidt, men til gengæld
> er de synet og godkendt. Det kommer vist til at knibe med Corsaen.

Synet bliver den nok aldrig, men der er stor forskel på gade og strip,
hvor corsa´en kan lave en tid næsten magen til, på en almindelig vej, på
almindelige dæk, får du aldrig Camaroen til at lave noget der ligner i en
lyskryds duel på gadedæk, feks. ved de temp vi har nu.

> [...]
> starten,derfor forskellen mellem 1/4 og 1/8 på de 2 biler. Og det her
> er en rigtig dansk synet gadebil som køre masser af kilometer hver

Og den er rigtig fed, jeg har selv haft tunet "kaner" og vil da også gerne
ha en igen, men i real life (mindre end optimale betingelser) får de altså
bank af en let turboladet 4cylinder 4WD (prøv med våd vej)

Ketchup er nu ikke noget problem ved stripkørsel, der kører mange
rigtig hurtige turbobiler i drag.

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 22:14

Torben E wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
:: news:403b3681$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
:::
[...]

Og?

Hér er hvad Bilsport skriver om den ene 9000 (oversat):

"Tony har til hensigt at nå tolverne (12 sekunder). Jonas mål er at bryde
600-hk muren og han kom over 200 km/t i sluthastighed, inden årets
afslutning. Nu satser han på 11 sek."

Jeg synes at du skal købe det blad Torben!

M.v.h.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-02-04 09:36

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message news:403bbe78$0$27371$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> "Tony har til hensigt at nå tolverne (12 sekunder). Jonas mål er at bryde
> 600-hk muren og han kom over 200 km/t i sluthastighed, inden årets

Ja - men er det ikke for en 1/4 mile?

Corsaen når jo faktisk 209 km/t på 1/8 mile. Man får ikke at vide
hvad den når på 1/4 mile.

/Jakob

Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-04 16:13

Jakob Jeppesen wrote:
[...]

DOH! Det er det med at læse.....

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-02-04 19:05

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Corsaen når jo faktisk 209 km/t på 1/8 mile. Man får ikke at vide
> hvad den når på 1/4 mile.
>
> /Jakob

På det nederste link på siden som føre til sider fra et engelsksproget blad,
der står "0-60mph in 2.83secs. 11.14secs. quater-mile. And 696bhp. In a
Nova". Jeg tror ikke på at den når 209 km/t på 1/8 mile, det må da være en
misforståelse.

Min MC vejer 230 kg tør og har 135 hk, skal den have det samme
vægt/kraftforhold som Corsa'en skal den veje 275,4 kg. Til sammenligning går
den fra 0-100 km/t på 2,8 sec. ifølge fabrikken, i test i motorcykelblade
har de testet den til både 2,78 og 2,75 sec. i disciplinen. Den bliver også
i test målt til at bruge 10,88 sec. På en ¼ mile med en udgangshastighed på
200,8 km/t

På denne side www.groundzeromotorsports.com er der et filmklip af en Honda
Civic som bliver målt til 10,98 på en ¼ mile med en sluthastighed på ca. 212
km/t http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20Dyno/Brian.mpg den har omkring
de 700 hk og en motor mindre end Corsa'en at slæbe på.

Så noget må der være galt hvis den Corsa bruger længere tid på en ¼ mile,
men opnår den samme sluthastighed som de to andre på den halve distance.

Den Corsa er skam et imponerende projekt, men tænk hvad det kunne blive til
hvis den havde den samme litereffekt som Civic'en. En af de Civic'er fra
siden bliver her http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20Dyno/DucDyno.mpg
rullet til 712,1 hk på en 1,8 liters motor, hvis Corsa'en kom op på samme
litereffekt ville den yde ca. 2770 hk.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 08:45

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der står "0-60mph in 2.83secs. 11.14secs. quater-mile. And 696bhp. In a
> Nova". Jeg tror ikke på at den når 209 km/t på 1/8 mile, det må da være

http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/videos/luckau-03/luck-bb-03.WMV

På dette klip når den så vidt jeg kan se en udgangshastighed på 209,5 km/t
;)

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 08:53

> en

http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/videos/luckau-03/luck-bb-03.WMV
> På dette klip når den så vidt jeg kan se en udgangshastighed på 209,5 km/t

Men 1/8 mile er jo kun en halv 1/4-mile, og det, de kører der, er jo
1/4-mile.

Hvis den skulle nå mere end 200 km/t på 1/8-mile, skulle den være lige så
hurtig som en topfuel, og i dén sammenligning står den jo stille..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 09:00

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/videos/luckau-03/luck-bb-03.WMV
km/t

Hej Jan,

Når jeg er ved at bilde nogen noget ind må du gerne holde din mund

> Men 1/8 mile er jo kun en halv 1/4-mile, og det, de kører der, er jo
> 1/4-mile.

Se ovenstående

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 11:06

> Se ovenstående

Jamen, jeg veeed altså ikke, hvad jeg skal se..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Brian M

Dato : 26-02-04 16:00

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<403ce38d$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> km/t http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20Dyno/Brian.mpg den har omkring
> de 700 hk og en motor mindre end Corsa'en at slæbe på.

Nu snakken er om hurtige biler, uden kæmpe motor. Hvad så med den her
Corolla fra 82`, med en 2.0 Toyota motor kører den 8.05 og omkring 270
km/t på 1/4 mile. Imponerende, synes jeg.
www.nhrasportcompact.com/2003/drivers/A_Dieguez.html

Fra : Torben E

Dato : 25-02-04 16:10

> [...]
> afslutning. Nu satser han på 11 sek."
>
> Jeg synes at du skal købe det blad Torben!

Jow jow, men det er på den dobbelte distance :-/

Torben E