Skum til at fylde i punkteret dæk - noget ~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-02-04 08:39

Istedetfor at skulle fedte med reserve hjul osv når man skulle være så
uheldig at punktere - var det unægtelig et nemmere alternativ at fylde en
gang skum i hjulet og køre videre.
Men er det virkelig sådan engang skrammel som man hører rundt omkring?
Jeg har hørt det skulle stoppe ventilen og svine dækket til så det reelt
stod overfor en skrotning når man kom påværksted med bilen. Det bliver
ligesom en anelse dyrt i længden :)

Hvad er folks erfaringer? (og hvis de er gode - med hvilke produkter?)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Thostrup

Dato : 24-02-04 08:47

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
> ligesom en anelse dyrt i længden :)
>
> Hvad er folks erfaringer? (og hvis de er gode - med hvilke produkter?)

Jeg har selv sådanne en dækpilot, der står pænt på den at den hverkens
skader dæk eller fælg. Men jeg kunne forestille mig at dækmanden får sig en
lille rengøringsopgave når han får krænget dækket af fælgen ;)

Men jeg har heldigvis aldrig prøvet den.

Mvh Thostrup

Fra : John Sahl

Dato : 24-02-04 12:29

Thostrup wrote:
> [...]
> sig en lille rengøringsopgave når han får krænget dækket af fælgen ;)
>
> Men jeg har heldigvis aldrig prøvet den.

Det har jeg med stor succes, men du har ret, dækmanden er
ikke videre begejstret.

Jeg er dog tilhænger af dækpiloten, så jeg bruger den igen
næste gang.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-02-04 12:30

Thostrup wrote:

> [...]
> sig en lille rengøringsopgave når han får krænget dækket af fælgen ;)
>
> Men jeg har heldigvis aldrig prøvet den.

Det er nu ikke så slemt. Jeg har spurgt hos den lokale dæk-mand da jeg
engang havde fyldt noget på.
Det skader ikke, og det meste af skummet ligger sig i dækket og ikke på
fælgen, eftersom du skal kører straks efter påfyldning, så det bliver
slynget ud
i dækket.

> Mvh Thostrup

Thomas

Fra : Jakob K

Dato : 24-02-04 16:08

> Hvad er folks erfaringer? (og hvis de er gode - med hvilke produkter?)

Hej, i min Lupo 3L er der sånoget i stedet for et reservehjul. Har
ikke prøvet det endnu på Lupoen, men hvis VW "anbefaler det" (leverer
det med på Lupo 3L) kan det vel ikke være helt skidt.

I vores VW-bus fra '78 havde vi en lille "siver" på et af bagdækkene
(standard dæk på gamle stålfælge) og dér blev det helt tæt og har
holdt fint siden

mvh
JAKOB

Fra : Leonard

Dato : 24-02-04 16:20

jakobkjoeller@yahoo.dk (Jakob K) wrote:

>Hej, i min Lupo 3L er der sånoget i stedet for et reservehjul. Har
>ikke prøvet det endnu på Lupoen, men hvis VW "anbefaler det" (leverer
>det med på Lupo 3L) kan det vel ikke være helt skidt.

I den nye Transporter T5 er der heller ikke noget reservehjul men
lappevæske og en kompressor, det er ifølge importøren den nye trend.
Det er billigere og sparer både plads og vægt end et helt ekstra hjul,
og så slipper man for at opdage at reservehjulet er fladt fordi det
har hængt under bilen i 6-7 år uden at blive tjekket ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : KASO

Dato : 24-02-04 17:00

"Leonard" skrev d. 24-02-04 16:20 dette indlæg :
> [...]

Hmm - VW "anbefaler" jo også biler, der ikke kan bremse....

> [...]
> og så slipper man for at opdage at reservehjulet er fladt fordi det
> har hængt under bilen i 6-7 år uden at blive tjekket ...

Det bliver da som minimum taget ned og chekket hver gang bilen er til
service! Hvis ikke, er der "nogen" der sjusker med serviceeftersynet!

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-02-04 17:07

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så slipper man for at opdage at reservehjulet er fladt fordi det
> har hængt under bilen i 6-7 år uden at blive tjekket ...

Havde selv fået den ide for nogle år siden, og det gik fint indtil det ene
baghjul fik en flænge på ca. 2 cm. og skidtet fusede ud af hullet lige så
hurtigt som det kom ind. Jeg måtte pænt vente på at Falck havde tid til at
transportere bilen på værksted, en time senere og meget fattigere.

Venlig hilsen
Per