Tips og Tricks
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-02-04 08:02

Hej Ng,

Ofte går vi hundeejere og opfinder den samme dybe tallerken, og det fik mig
til at tænke på at starte en tråd hvor vi hver især kan komme med et godt
tip omkring vores kære dyr. Det kan være hvordan man nemmest fjerner
hundehår fra sofaen, eller et triks vi bruger i træningen. Er I friske på at
post eJERES triks?

Jeg lægger gerne for med mit favorit trick, som har til formål at min hund
altid skal have kontakt til mig, og vide hvor jeg er. Den skal også lære at
den ikke kan blive væk for mig, men at det omvendte sagtens kan ske.

Det jeg gør at jeg forholdsvis tidligt i hundens liv, tage den med i skoven,
og når den så er optaget af et eller andet spændende, så gemmer jeg mig. De
første par gange er hunden tydeligvis bange for at være "alene i verden" og
det tager den derfor en del tid at finde mig. Desto størrer er glæden dog
(på begge parter) Det kan godt være at dette på nogle kan virke som en noget
hård metode (hører gerne jeres mening herom) men jeg har nu afprøvet det på
i alt 4 hunde, og fælles for dem alle har været 2 ting:
1. efter 6-8 mdrs alderen er det stort set ikke lykkedes for mig at gemme
mig. Uanset hvor "travlt" jeg har troet de har været optaget, så har de
reageret omgående når jeg var uden for syndsvidde:
2. mine hunde er aldrig uden for synsvidde,. og jeg behøver aldrig at kalde
på dem for at de skal følge med.

Fordele: fordi de holder sig forholdsvis tæt på mig, så opdager jeg stort
set altid andre løsgående hunde før de opdager os, og jeg kan derfor få min
under fuld kontrol inden der sker ulykker.
Jeg kan fordybe mig ioplevelser i skoven, uden at risikere at hunden
pludselig er langt væk. Som f. eks for et par uger siden hvor jeg pludselig
stod over for et Rådyr kun 10 meter væk. Jeg stod bomstille for at beundre
det smukke dyr, vel vidende at det på et tidspunkt ville blive forstyrret af
hunden, som var en 5-8 meter bag mig - igang med at undersøge noget
spændende. Vi stod der i meget langt tid - faktisk så lang tid at det var
mig der bevægede mig og forstyredde rådyret. Da jeg vendte mig om for at se
hvor hunden var kunne jeg ikke se den. UPS var den nu alligevel gået på
opdagelse på egen hånd? Til venstre for mig var der et tæt budskads, så jeg
sprang derind for at gemme mig inden jeg ville kalde på hunden, men inden
jeg nåede helt ind kom hunden med 180Km i timen med vildt logrende hale,
fordi den troede at vi skulle lege gemmeleg.

Peter

Fra : Pwh

Dato : 24-02-04 17:35

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> nemmest fjerner hundehår fra sofaen, eller et triks vi bruger i
> træningen. Er I friske på at post eJERES triks?

Det lyder da som en god ide.
Jeg skal lige gruble over om jeg kan komme med nogen.

Jow jeg har da et enkelt som jeg ikke kan tage æren af, men det er godt.
Hvis hvalpen trækker i snoren når man går med den, så er det et godt trick
at stoppe helt op, eller simpelthen gå baglæns, ideen er at der sker det stik
modsatte af hvad hunden vil opnå nemlig at komme hurtigere frem.
Det krævede nogen tålmodighed mht Tyson, men virkede efter hensigten.
Så må man bare værer ligeglad med at det ser lidt tåbeligt ud at man går
baglæns ind imellem og folk tror man er idiot

> [...]
>
> Det jeg gør at jeg forholdsvis tidligt i hundens liv, tage den med i
> skoven, og når den så er optaget af et eller andet spændende, så

Ikke for at gører dig ked af det, men jeg tror at det trick er kendt af de fleste
der har opdraget hunde, det kan du vist ikke tage æren for at have opfundet
Jeg lærte det selv af min søster, og det har virket på Tyson helt som du beskriver.

/Jens

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-02-04 20:09

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Så må man bare værer ligeglad med at det ser lidt tåbeligt ud at man går
> baglæns ind imellem og folk tror man er idiot

Det er da bedre at de TROR du er idiot, end at de ved det Undskyld men
den var for oplagt
Seriøst lyder det som en ide der er værd at afprøve

> Ikke for at gører dig ked af det, men jeg tror at det trick er kendt af de
fleste
> der har opdraget hunde, det kan du vist ikke tage æren for at have
opfundet

Jeg håber ikke at det fremstod som om jeg påstod at jeg selv havde opfundet
det. i så fald beklager jeg.

> Jeg lærte det selv af min søster, og det har virket på Tyson helt som du
beskriver.

he he, jamen så er det i det mindste bekræftet at det virker på andre end
mine hunde

Peter

Fra : Pwh

Dato : 24-02-04 20:37

Peter K. Nielsen wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er da bedre at de TROR du er idiot, end at de ved det
> Undskyld men den var for oplagt

LOL Den tiggede jeg nærmest om ;(

> Seriøst lyder det som en ide der er værd at afprøve

Jeg læste om metoden i Politikens hundebog, og da jeg syntes at den
tiltalte min logiske sans besluttede jeg mig fra starten at det var måden
jeg ville gribe det an på, men forvent ikke at det virker efter 14dage,
jeg tror at det tog et par mdr før 10øren faldt for Tyson ;)
Den samme slags metode brugte jeg til at lærer ham at afleværer pinde og bolde,
hvis han ikke gav mig dem frivilligt så gik jeg bare videre, han fandt så ud af at
legen faktisk stoppede hvis han ikke gav mig pinden/bolden tilbage af sig selv.

> Jeg håber ikke at det fremstod som om jeg påstod at jeg selv havde
> opfundet det. i så fald beklager jeg.

Det er helt iorden, jeg tror ikke der er copyright på metoden som virker fantastisk.
Jeg brugte senere hen metoden til at lærer ham at gå uden snor på alm vej, når han
kom lidt for langt foran, så stoppede jeg simpelthen op, når han så vendte sig for at
se hvor jeg blev af fik han lov til at rende tilbage til mig før vi forsatte.
Nu har han så lært at der er en max afstand til mig, ellers går det hele bare i stå ;)

> he he, jamen så er det i det mindste bekræftet at det virker på andre
> end mine hunde

Jeg har kun hørt godt om den metode fra alle jeg har talt med om det.

/Jens

Fra : Is

Dato : 24-02-04 19:37

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tip omkring vores kære dyr. Det kan være hvordan man nemmest fjerner
> hundehår fra sofaen, eller et triks vi bruger i træningen. Er I friske på
---
Ideen er da meget god ! men ville det ikke være bedre at lave en hjemmeside
til formålet ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-02-04 10:05

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote in message

> ---
> Ideen er da meget god ! men ville det ikke være bedre at lave en
hjemmeside
> til formålet ?

Jo det vil det da. Jeg har bare ikke mulighed for det, men vil da støtte dig
alt det jeg kan hvis du går igang

Peter

Fra : Is

Dato : 25-02-04 19:46

> [...]
> hjemmeside
>
> Jo det vil det da. Jeg har bare ikke mulighed for det, men vil da støtte

---
Det ska jeg lige tænke lidt over -
det kunne jo også være der var en der i forvejen havde en hjemmeside med
hundestof som havde lyst til at tag ideen op ???

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Lou

Dato : 26-02-04 18:12

Hej...

go idé...

Der er en der forslåer en hjemmeside - ok, men kunne det ikke være en
nu NG, der har med træning at gøre...evt. den tråd der var med
brugsarbejde ?

mvh
Lou

Fra : Is

Dato : 26-02-04 19:20

"Lou" <odin@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er en der forslåer en hjemmeside - ok, men kunne det ikke være en
> nu NG, der har med træning at gøre...evt. den tråd der var med
---

Det kunne det da godt - men hvorfor flere NGer om hunde .

Jeg vil da mene jo færrer NGer om hunde , des mere vil der være samlet på et
sted !!

Hjemmeside er foreslået, fordi hvis det bliver lagt på en hjemmeside, så er
det nemmere at lave lidt system i det, og det ville ligge som noget der
burde være nemmere at finde rundt i.

Men det ser jo ikke ud til at det giver den store response ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Kimmi

Dato : 27-02-04 12:40

"Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message
> Der er en der forslåer en hjemmeside - ok, men kunne det ikke være en
> nu NG, der har med træning at gøre...evt. den tråd der var med
> brugsarbejde ?

Hvorfor kunne man ikke bruge denne her NG, man kunne måske lave en Subject
[ IPO] eller [BH] : Automatisk Justering

Re:[BH] Automatisk Justering

På denne måde kan alle se at indlæget har noget med brugshunde og træning at
gøre, så kan man jo læse det eller lade være, alle ved hvad det omhandler.
mvh/kimmi

Fra : Is

Dato : 27-02-04 22:14

"Kimmi" <Denaus@bigpond.com> skrev i en meddelelse

> "Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message
>
> Hvorfor kunne man ikke bruge denne her NG, man kunne måske lave en Subject
> [ IPO] eller [BH] : Automatisk Justering
---

Det er da heller ikke nogte ivejen for - eneste årsag til at jeg foreslog
hjemmeside er, at efter x dage slettes indlæget hos mig, det vil sige at ny
ankomne i denne NG vil ikke på samme måde kunne få gavn af tidligere gode
råd !

Jeg ved dog godt at men kan søge forskellige steder (google, m.m.) men det
er ikke altid "emne" er lige sigende !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Kimmi

Dato : 28-02-04 23:00

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote in message

> [...]
ny
> ankomne i denne NG vil ikke på samme måde kunne få gavn af tidligere gode

Det har du bestemt ret i, ideen med en hjemmeside er også ok, men sådan en
hjemmeside skal vel også holdes ved lige, og der er vel også nogle udgifter
forbundet med sådan en hjemmeside, hvor meget plas har man, hvor meget
trafik kan den tage, og hvilken script kan der køres, så som ASP, PHP, Mysql
osv osv hvis du forstår hvad jeg mener!

> Jeg ved dog godt at men kan søge forskellige steder (google, m.m.) men
det
> er ikke altid "emne" er lige sigende !
Enig!

mvh/kimmi

Fra : Is

Dato : 29-02-04 19:57

> [...]
> forbundet med sådan en hjemmeside, hvor meget plas har man, hvor meget
> trafik kan den tage, og hvilken script kan der køres, så som ASP, PHP,

Nu vil jeg jo ikke gøre reklame - men jeg har tjekkert på " hundesiden.dk"

Der er mulighed for gratis op til 100 GB, og siden relevans er vel også
passende ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Kimmi

Dato : 01-03-04 13:38

> Der er mulighed for gratis op til 100 GB, og siden relevans er vel også
> passende ??

Ok! det kunne jeg nu ikke lige finde, hvor står det skrevet? Er du sikker på
at vi her taler GB og ikke MB!
mvh/kimmi

Fra : Is

Dato : 01-03-04 19:24

> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote in message

> Ok! det kunne jeg nu ikke lige finde, hvor står det skrevet? Er du sikker

> at vi her taler GB og ikke MB!
> mvh/kimmi

Det må jeg gå ud fra !! jeg skrev og spurgte ? og fik dette svar :

Hej Erik

Du kan på hundesiden få op til 100 gb plads på din hjemmeside

Systemet understøtter ikke database eller frontpage fordi det bygger på

vores egen hjemmeside designer som supportere alt html. Samt javascript

Hjemmeside designeren er faktisk meget en kopi af frontpage med små

forskelle.

Dog er vores system mere smart fordi vi bygger vores platform på speciel

sider som gør det muligt for bruger med ikke så meget forståelse for

hjemmeside design at have gæstebøger, fotoalbum m.m

Håber at det er information nok for dig og står gerne til rådighed for flere

spørgsmål.

Med venlig hilsen

Gert Skovmand

Hundesiden.dk