billede fra side til egen side
Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 24-02-04 07:55

Hej.

Nogle hjemmesider har hver dag et "pic of the day" eller lign.
Kan man vise dette billede på sin egen hjemmeside (jeg vil ikke
lægge den ud på nettet, for så skal jeg selvfølgelig have ret til
det. Jeg vil bare bruge den som tapet på skrivebordet) ?? Sådan
så når jeg åbner min pc kan jeg se billedet fra i dag? Billedet
jeg vil vise (IKKE på nettet, kun på mit skrivebord) er den
daglige comic strip på
http://www.wulffmorgenthaler.com/thestrip.asp.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Janus Høi

Dato : 24-02-04 08:32

"Sebastian Mathias Lange" <sebjlan@brnet.dk> skrev i en meddelelse
> Billedet
> jeg vil vise (IKKE på nettet, kun på mit skrivebord) er den
> daglige comic strip på
> http://www.wulffmorgenthaler.com/thestrip.asp.

Du kan gøre noget, men det har ikke noget med webdesign at gøre...

I XP er det sådan:

Gå ind i 'Egenskaber for skærm' --> fanebladet 'Skrivebord'.

Tryk på knappen 'Tilpas skrivebordet', så åbner et vindue der hedder
'Skrivebordselementer'.

Tryk på fanebladet 'Web'.

Tryk 'Ny', så åbner et indue der hedder 'Nyt skrivebordselement'.

Indsæt 'http://www.wulffmorgenthaler.com/thestrip.asp' i det hvide felt ud
for 'Placering'.

Tryk 'Ok'

Og så videre...

--
Janus

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 24-02-04 08:55

> Indsæt 'http://www.wulffmorgenthaler.com/thestrip.asp' i det hvide felt ud
> for 'Placering'.
>
> Tryk 'Ok'
>
> Og så videre...

Som du kan se her http://www.geocities.com/sebjlan/img/forkert_placering.JPG
er den i højre side af mit skrivebord og som et kvadrat. Hvordan kan jeg få
den op i venstre hjørne og i fuld str.?
Da jeg også har nogle links på mit skrivebord (i øverste højre hjørne) ville
jeg gerne have det som en HTML-kode eller JScript eller noget. Jeg har prøvet
at bruge WulffMorgenthaler.com's egen

cellpadding="0">

name="stripbox" width="680" marginwidth="0" height="290" marginheight="0"
scrolling="no" frameborder="0" hspace="0" vspace="0">
src="img/ny_test_strip.gif" width="666" height="230" border="0"
style="margin-top: 60;"></a>
</iframe></td>

men så har jeg bare det problem at få den op i venstre hjørne samtidig med at
links'ene bliver hvor de er. Og jeg vil også gerne have at (som på min
forside
http://www.geocities.com/sebjlan på midten af siden) når man fører
musen hen over den kommer den frem, på min forside er det bare to billeder
der udskiftes, men jeg ved ikke hvordan man gør med en <table>.

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 24-02-04 17:25

> Som du kan se her http://www.geocities.com/sebjlan/img/forkert_placering.JPG
> er den i højre side af mit skrivebord og som et kvadrat. Hvordan kan jeg få
> den op i venstre hjørne og i fuld str.?

Ok, ret pinligt... Fandt ud af jeg bare kan flytte den og ændre str.

Men jeg vil dog stadig gerne have fat i en HTML-kode eller et script der kan
gøre som nævnt i mit andet indlæg..