flexline til at løbetræne med
Fra : UBN

Dato : 24-02-04 06:52

Hej,

jeg ahr hørt, at man kan købe en flexline, man kan have omkring maven, når
man løbe med hunden. jeg tør ikke, at have hunden til at løbe fri, ved
trafikerede veje.

mvh. Ulrik

Fra : Susanne Drews

Dato : 24-02-04 17:05

On Tue, 24 Feb 2004 06:52:05 +0100, "UBN" <ubspam@nek.dk> wrote:

>Hej,
>
>jeg ahr hørt, at man kan købe en flexline, man kan have omkring maven, når
>man løbe med hunden. jeg tør ikke, at have hunden til at løbe fri, ved
>trafikerede veje.

Jeg har ikke hørt om en sådan line - men det ser uden tvivl morsomt ud
med en mand, der kommer joggende med sin hund om maven . Spøg til
side - hvad skulle fordelen være fremfor en almindelig håndholdt
flexi?

Venligst
Susanne Drews

Fra : Ulrik

Dato : 25-02-04 06:26

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> med en mand, der kommer joggende med sin hund om maven . Spøg til
> side - hvad skulle fordelen være fremfor en almindelig håndholdt

Hej,

en almindelig håndholdt synes jeg er irreterende at løbe med.

Fra : Lou

Dato : 24-02-04 17:38

"UBN" <ubspam@nek.dk> wrote in message news:<403ae6bf$1$95046$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> jeg ahr hørt, at man kan købe en flexline, man kan have omkring maven, når
> man løbe med hunden. jeg tør ikke, at have hunden til at løbe fri, ved

Du kan se denpå www.k9-sport.dk

mvh
Lou

Fra : Ulrik

Dato : 25-02-04 06:27

Tak for det. Det svar kan jeg da bruge til noget.

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 24-02-04 21:39

Hej

Øhm - hvordan vil du styre en hund med flexiline om maven?

Når jeg ser andre der bruger en sådan line under GÅ ture er der ingen
kontrol over hunden da den fiser rundt i linen til højre og venstre,
så hvordan vil du have hunden under fuld kontrol i en sådan line?
Hvorfor ikke bare bruge en alm line?

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko
www.lemanszone.dk/jeannette

Fra : Ulrik

Dato : 25-02-04 06:27

Det var jo ikke det jeg efterspurgte.

Fra : Susanne Drews

Dato : 25-02-04 11:28

On 24 Feb 2004 12:38:58 -0800, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrote:

>Øhm - hvordan vil du styre en hund med flexiline om maven?

Det var også min tanke!

>Når jeg ser andre der bruger en sådan line under GÅ ture er der ingen
>kontrol over hunden da den fiser rundt i linen til højre og venstre,
>så hvordan vil du have hunden under fuld kontrol i en sådan line?

Jeg har ikke set en sådan line i brug, men har svært ved at forestille
mig, hvordan løberen skal nå at reagere i de situationer, hvor der er
brug for at afkorte linen, og han først skal lokalisere hunden..

>Hvorfor ikke bare bruge en alm line?

Nu basker løbere jo en del med armene . Så jeg kan da godt
forestille mig, at det også er behageligt for hunden at undgå de heraf
afledte småryk i linen. Men særlig praktisk kan jeg ikke se, det
skulle være.

Venligst
Sus