JEG HADER P-KBH
Fra : Jonas R.

Dato : 24-02-04 01:13

Jeg har tror jeg pander en p-vagt næste gang jeg ser en. Har lige fået to
bøder på samme dag + en evt. fartbøde kørte omkring 55 inde i byen .... GRRR
Super mandag.

Den parkerings bøde er totalt til grin, idet der plads til mindst to biler
om til krydset, men hvordan pokker beviser man lige det?

Å gud jeg hader dem, og jeg tror seriøst jeg vil tage en spand med vand og
så næste gang jeg ser en nærme sig bilen bare tyre hele spanden ud over ham
.... GRRR

/Jonas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : Kenneth Rugaard aka ~

Dato : 24-02-04 08:37

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in news:c1e50k$oi5$1@sunsite.dk:

> Jeg har tror jeg pander en p-vagt næste gang jeg ser en. Har lige
> fået to bøder på samme dag + en evt. fartbøde kørte omkring 55
> inde i byen .... GRRR Super mandag.

Sådan er mandage altid.

> Den parkerings bøde er totalt til grin, idet der plads til mindst
> to biler om til krydset, men hvordan pokker beviser man lige det?

Hvad står der på pbøden, og du skal holde mindst 10 m fra et kryds, og
hvis det kun er 2 biler, så er det ikke 10m.

> Å gud jeg hader dem, og jeg tror seriøst jeg vil tage en spand med
> vand og så næste gang jeg ser en nærme sig bilen bare tyre hele
> spanden ud over ham ... GRRR

De gør bare hvad de har fået besked på ikke andet, men tag dog toget
istedet, så skal man ikke tænke på pplads og fartbøder.

Fra : Jensn

Dato : 24-02-04 08:45

"Kenneth Rugaard aka Apollo14" <mail@NOSPAMkenneth-rugaard.dk> skrev i en
meddelelse > De gør bare hvad de har fået besked på ikke andet, men tag dog
toget
> istedet, så skal man ikke tænke på pplads og fartbøder.

"tag toget" - ja, hurra for de offentlige transportmidler !

Hvad i alverden kan man dog bruge det offentlige lort til ?

De kører vel forøvrigt heller ikke i dag (har hørt der skulle komme 3½
snefnug)

Jensn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-02-04 08:45

Kenneth Rugaard aka Apollo14 wrote:
> Hvad står der på pbøden, og du skal holde mindst 10 m fra et kryds, og
> hvis det kun er 2 biler, så er det ikke 10m.

Enten er det nogle små biler eller også så holder de tæt eller ovenpå
hinanden.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uni Bull

Dato : 24-02-04 08:45

Kenneth Rugaard aka Apollo14 wrote:
> De gør bare hvad de har fået besked på ikke andet, men tag dog toget
> istedet, så skal man ikke tænke på pplads og fartbøder.

DOH!
--
Uni Bull
København K

Fra : Jonas R.

Dato : 24-02-04 15:28

Kenneth Rugaard aka Apollo14 wrote:

At man skal holde 5 meter derfra og de skrev jeg holdt 1.8 meter... Det er
løgn....

> De gør bare hvad de har fået besked på ikke andet, men tag dog toget
> istedet, så skal man ikke tænke på pplads og fartbøder.

Nej de er nogle idioter, og jeg kan ikke tage toget for jeg bor ligesom i
KBH. Man kan tydeligvis høre at du ikke bor på østerbro, og man tager faenme
ikke toget det kører jo aldrig.

Vil gerne lige vide hvordan man skal vurdere 10 meter? Jeg går jo ikke rundt
med en måle pind, men den første bøde jeg fik står der at jeg holder 1 meter
inde, det vil sige 9 meter ... Det er faenme lavt, jeg kan sq da ikke
vurdere 9 mod 10 meter.... Derfor kan jeg ikke lige parkeringsvagter.

Fra : Emil Jensen

Dato : 24-02-04 16:43

> [...]
> inde, det vil sige 9 meter ... Det er faenme lavt, jeg kan sq da ikke
> vurdere 9 mod 10 meter.... Derfor kan jeg ikke lige parkeringsvagter.

Fortovsfliserne er vist en meter lange, så du kan jo tælle dem for at
kontrollere om du nu også holder 10 meter fra hjørnet. Husk at på et rundt
vejhjørne starter "hjørnet" der hvor de to linier ville have mødtes hvis det
var et firkantet hjørne.

Mvh

Emil

Fra : UNS

Dato : 24-02-04 21:34

On 24 Feb 2004 07:36:53 GMT, Kenneth Rugaard aka Apollo14 wrote:

> [...] men tag dog toget
> istedet, [...]

Toget? I dk.fritid.bil? Off topic :)

Fra : KLM

Dato : 24-02-04 10:27

On Tue, 24 Feb 2004 01:13:09 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Jeg har tror jeg pander en p-vagt næste gang jeg ser en.

Ja, gør du bare det og så får du lige tid til at tænker din barnlige
opførelset bag tremmerne.

>Har lige fået to
>bøder på samme dag + en evt. fartbøde kørte omkring 55 inde i byen .... GRRR
>Super mandag.

Surt, men det er jo i bund og grund din egen skyld.

>Den parkerings bøde er totalt til grin, idet der plads til mindst to biler
>om til krydset, men hvordan pokker beviser man lige det?

Tag ind til P-Kbh og udfyld en skriftlig klage.

>Å gud jeg hader dem, og jeg tror seriøst jeg vil tage en spand med vand og
>så næste gang jeg ser en nærme sig bilen bare tyre hele spanden ud over ham

Det gør du bare og så får du lige et par uger bag tremmerne, det er at
sidestille som overfald på tjenstemand i funktion eller noget i den
stil.

>... GRRR

Tag dig sammen tøs,

Fra : Jonas R.

Dato : 24-02-04 15:25

KLM wrote:

> Tag dig sammen tøs,

Luk dog røven din kegle.....

Fra : KLM

Dato : 24-02-04 15:55

On Tue, 24 Feb 2004 15:25:19 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Luk dog røven din kegle.....

uuhh, hvor er det synd for dig, man skulle tro du havde lært det
første gang, men at du kan være så dum at få to gange p-afgift på
samme dag, siger da lidt om dig.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 16:01

> uuhh, hvor er det synd for dig, man skulle tro du havde lært det
> første gang, men at du kan være så dum at få to gange p-afgift på
> samme dag, siger da lidt om dig.

Skal du ikke snart videre..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : KLM

Dato : 24-02-04 16:15

Gør du ikke?

Fra : KLM

Dato : 24-02-04 15:57

>Luk dog røven din kegle.....

tja, din overskrift siger vist også alt, det er en typisk barnlig
reaktion.

Fra : Jonas R.

Dato : 24-02-04 16:05

KLM wrote:
> tja, din overskrift siger vist også alt, det er en typisk barnlig
> reaktion.

Ja helt sikker eller også er det en frustret reaktion.... Over at få en bøde
som man ikke er skyld i.... Så tag dog og fis af ....

Fra : KLM

Dato : 24-02-04 16:18

On Tue, 24 Feb 2004 16:05:25 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Ja helt sikker eller også er det en frustret reaktion....

Det er da fint at være frusteret, men helt ærligt, de gør jo bare det
job som de er ansat til, lige som enhver anden ville gøre.

>Over at få en bøde
>som man ikke er skyld i....

Jamen hvis det er tilfældet så skriv dog en skriftlig klage.

> Så tag dog og fis af ....

jaja

Fra : Jonas R.

Dato : 24-02-04 16:21

KLM wrote:
> Det er da fint at være frusteret, men helt ærligt, de gør jo bare det
> job som de er ansat til, lige som enhver anden ville gøre.

Ja men at give mig en bøde for at holde 1 meter for lidt inde er faenme for
dårligt... Jeg kan sq da ikke se om det er 9 eller 10 meter og det var en
lille lskod gade jeg holdt på og der var ikke til gene...

> Jamen hvis det er tilfældet så skriv dog en skriftlig klage.

Ja og hvad hjælper det? Det er jo bare mit ord mod deres... Har da tænkt mig
at gøre det....

Fra : KLM

Dato : 24-02-04 16:26

On Tue, 24 Feb 2004 16:21:04 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Ja men at give mig en bøde for at holde 1 meter for lidt inde er faenme for
>dårligt... Jeg kan sq da ikke se om det er 9 eller 10 meter og det var en
>lille lskod gade jeg holdt på og der var ikke til gene...

Jamen jeg vil da give dig da ret i, at det kan være svært at se om man
holder en meter for lidt inde.

>Ja og hvad hjælper det?

Nogen gange hjælper det, jeg har da selv fået medhold i et par klager
(bor selv i Kbh, og parkerede før i tiden som det passede mig, med
mange p-bøder som resultat ) Nu har jeg lært det.

Fra : simris.

Dato : 24-02-04 17:01

AAARRRGGGHHHHHHHH !!!

Konen fik fandme osse en parkeringsbøde i går mandag udenfor Fakta på
Østerbro, også fordi hun holdt for tæt på hjørnet, men igen
parkeringsforholdene og simpelthen kropumuligt på Østerbro, og efter
"Østerbroforhold" holdt hun laaaangt fra hjørnet maaand.

og så var det kl 1920 om aftenen....gid en vis herre havde disse p vagter.

simris.

Fra : Q

Dato : 24-02-04 19:25

"simris." <info@fishnboat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Østerbroforhold" holdt hun laaaangt fra hjørnet maaand.
>
> og så var det kl 1920 om aftenen....gid en vis herre havde disse p vagter.

Jeg fik en P-bøde kl. 04.57 om morgenen fordi jeg holdt i den side af vejen
hvor der var P-forbud ( officielt fordi der kører busser ).. Busserne kører
godtnok ikke før ved 8-tiden ( servicelinie / pensionistrute ).. Jeg nåede
lige at se P-vagten sætte bøden i ruden da jeg kom ud af døren ( skulle møde
på arb. klokken 06 )

/peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-02-04 15:59

"Jonas R." <mailto:hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
"JEG HADER P-KBH"

> Den parkerings bøde er totalt til grin, idet der plads til mindst to biler
> om til krydset, men hvordan pokker beviser man lige det?

Vi har et engangskamera liggende i bilerne til lige præcis den slags situationer.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Sp@cey

Dato : 24-02-04 16:38

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> "Jonas R." <mailto:hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> "JEG HADER P-KBH"

> Vi har et engangskamera liggende i bilerne til lige præcis den slags
situationer.

Har du fået medhold i nogle klager på den konto?
Jeg ville mene at der skulle være dato og tid på sådan et billed før man kan
bruge det til noget i den sammenhæng

--
Mvh Sp@cey

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-02-04 08:39

"Sp@cey" <mailto:Someone@microsoft.dk> skrev i en meddelelse
"Re: JEG HADER P-KBH"

> situationer.
>
> Har du fået medhold i nogle klager på den konto?
> Jeg ville mene at der skulle være dato og tid på sådan et billed før man kan
> bruge det til noget i den sammenhæng

Jeg har (heldigvis) ikke haft brug for det endnu så jeg ved ikke om den "holder i
byretten". Men dato/tid på et billede kan jo nemt manipuleres ved at ændre
indstillingerne på kameraet før billedet tages, så det kan man ikke rigtig bruge
som bevis for noget.

Jeg lagde iøvrigt mærke til forleden aften at et par P-vagter i aktion tog
billeder af en af de ulovligt parkerede biler. Det kan dog være fordi den
fotograferede bil havde svensk nummerplade.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-02-04 11:03

Ebbe Kristensen wrote in dk.fritid.bil:

> "Jonas R." <mailto:hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> "JEG HADER P-KBH"

> Vi har et engangskamera liggende i bilerne til lige præcis den slags
> situationer.

Jeg tvivler på at det holder med mindre du rent faktisk har p-vagten der
udstedte bøden der. Der er jo intet der siger at du ikke har flyttet bilen
4 meter tilbage nu hvor der er plads efter du har fået bøden.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Kloning af Poul Nyrup er ikke Sci-Fi - Det er perverst!"
-- ukendt

Fra : Peter

Dato : 25-02-04 19:52

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tvivler på at det holder med mindre du rent faktisk har p-vagten der
> udstedte bøden der. Der er jo intet der siger at du ikke har flyttet bilen
> 4 meter tilbage nu hvor der er plads efter du har fået bøden.

Jeg fik en bøde på Østerbro engang, fordi de sagde jeg havde parkeret for
tæt på et hjørne. Jeg tog et billede, sendte det ind, og så annullerede de
bøden. Det underlige var at jeg var faktisk for tæt. Jeg troede man skulle
parkere 6m, men fandte ud af senere at der er 10m. (For at vise i billedet
at det var 6m, placerede jeg nogle af mine børns bamser på 1m intervaler på
vejen - kunne være at P-Kbh grinede lidt af det og viste lidt
barmhjertighed?)

Peter

Fra : claus b. p.

Dato : 25-02-04 23:07

"Peter" <peter@ciber> wrote in message

> [...]
> at det var 6m, placerede jeg nogle af mine børns bamser på 1m intervaler

> vejen - kunne være at P-Kbh grinede lidt af det og viste lidt

Måske var det kort tid efter at afstanden blev ændret fra 5 til 10 m.?
Jeg har set dem i Brønshøj området gå og jagte biler ved hjørner.
Paradoksalt nok bl.a. lige ved en fritidsklub der hedder "Hjørnet". Så kunne
de lige hapse folk mens de afhentede ungerne. Det er iøvrigt fuldstændig
misforstået lovgivning at man ikke må parkere tættere end 10 meter fra et
kryds. På masser af de små villaveje ville 5 meter være mere end rigeligt.
Man kunne fristes til at tænke at der var en sammenhæng mellem at det er de
samme der laver lovene der disponerer over bødeindtægterne.

/Claus

Fra : Uni Bull

Dato : 25-02-04 23:40

claus b. p. wrote:
> På masser af de små villaveje ville 5 meter
> være mere end rigeligt. Man kunne fristes til at tænke at der var en
> sammenhæng mellem at det er de samme der laver lovene der disponerer
> over bødeindtægterne.

Jeg vil ikke gøre mig til dommer over, om 5 eller 10 meter er nødvendigt,
men:
På en større vej (kaldet A) findes en sidevej (kaldet B). Vi har altså at
gøre med et T-kryds.
B er ensrettet i retning fra A. Der kan altså ikke komme trafik fra B ud på
A - kun modsat.

I dette tilfælde er der ikke noget argument om hensigten til udsynet, idet
der jo ikke kommer trafik fra B. Altså burde der ikke være noget i vejen for
at parkere mindre end ti meter fra B - men MÅ man det??

------------- Vej A
I Vej B - ensrettet "nedad", altså ingen trafik "op til " A

Fra : John Sahl

Dato : 25-02-04 23:56

Uni Bull wrote:
> Jeg vil ikke gøre mig til dommer over, om 5 eller 10 meter er
> nødvendigt, men:

Glemmer i helt at grunden faktisk er delvist begrundet med at
brandbiler eksempelvis skal kunne komme frit rundt?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 26-02-04 02:34

John Sahl wrote:

> Glemmer i helt at grunden faktisk er delvist begrundet med at
> brandbiler eksempelvis skal kunne komme frit rundt?

Ja - jeg gjorde...

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 10:57

Uni Bull wrote:
> Ja - jeg gjorde...

Jeg tvivler på, at du er den eneste i tråden der glemte det

Fra : Jonas R.

Dato : 26-02-04 16:40

John Sahl wrote:

> Jeg tvivler på, at du er den eneste i tråden der glemte det

Øhh og en brandbil kan sagtens komme frit rundt alligevel der hvor jeg
bor... Så nej kan sq ikke se hvorfor...

Fra : claus b. p.

Dato : 10-03-04 22:15

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message news:c1l400$10o$1@sunsite.dk...

> Øhh og en brandbil kan sagtens komme frit rundt alligevel der hvor jeg
> bor... Så nej kan sq ikke se hvorfor...

Netop kommet hjem fra landet med de mange fotofælder (Norge) vil jeg gerne
replicere:
Som i så mange andre tilfælde af lovgivning er det "laveste fællesnævner".
Dvs. man tager ikke hensyn til lokale forhold, men skærer bare over en kam.
Jeg kan nævne adskillige steder her i mit område hvor en 15 meter HT bus
ville kunne komme om hjørnet selv om man holdt mindre end 1 meter fra
hjørnet. Skulle ikke undre mig om det oprindelig er et forslag der kommer
fra Kbh.s borgerrepræsentation.

/Claus

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-02-04 19:18

John Sahl wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Glemmer i helt at grunden faktisk er delvist begrundet med at
> brandbiler eksempelvis skal kunne komme frit rundt?

Og renovationsvogne. Jeg ved f.eks. at R98 flere gange er sluppet afsted med
at lave både buler og ridser, fjerne sidespejle og andet vedhæng på biler
der er parkeret for tæt på hjørnerne (vi snakker så nok under 5 m. her).

Personligt er mit største problem med folk der parkerer for tæt på hjørnet,
at det nogle gange kan være svært at se hvad der kommer af trafik fra (især
venstre) med mindre man stikker "snuden" et stykke ud på selve kørebanen.
Et par af de steder (i Tjøwenhaunstrup) jeg hader er hjørnet Fredericiagade
og Storekongensgade hvor der med stor sandsylighed holder en lastvogn på
hjørnet så man ikke kan se til højre ned langs Station 2 samt hjørnet
Absalonsgade/Istedgade hvor der i en lang periode stod en container lige
til højre for hjørnet så man ikke kunne se en brik i den retning.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Don't mess with my boss' dingo"
-- Jennifer Esposito as Stacey Paterno in 'Spin City'

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-02-04 11:15

Jonas R. wrote in dk.fritid.bil:

> Jeg har tror jeg pander en p-vagt næste gang jeg ser en. Har lige fået to
> bøder på samme dag + en evt. fartbøde kørte omkring 55 inde i byen ....
> GRRR Super mandag.

Sådan er der jo så meget. Se det på fra den positive side og glæd dig over
alle de gange hvor du ikke har fået bøder :)

> Den parkerings bøde er totalt til grin, idet der plads til mindst to biler
> om til krydset, men hvordan pokker beviser man lige det?

Det er typisk ord mod ord så der er ikke så meget at gøre. Parkering
København har dog ikke verdens bedste historik i sager af den slags.

> Å gud jeg hader dem, og jeg tror seriøst jeg vil tage en spand med vand og
> så næste gang jeg ser en nærme sig bilen bare tyre hele spanden ud over
> ham ... GRRR

Det er nok rimeligt fjollet med mindre du har lyst til at blive en eller
anden bad ass motherfucker i det lokale fængsels bitch, eftersom du med ret
stor sandsylighed vil få 8-14 dage i brummen for overfald på tjenestemand
(eller personer ansat i tjenestemandslignende stillinger) i funktion.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"I hate waiting. You got anybody to eat around here?"
-- David Breanaz as Angel the vampire in 'Angel'