Skrotte/sælge bil
Fra : Peter

Dato : 23-02-04 23:18

Hejså

jeg har en gammel bil som skal skrottes - den burde have været til eftersyn
omkring jul, men den nåede ikke til værkstedet.... og det ville koste en del
penge at få den igennem syn. En mekaniker jeg har snakket med sagde det
måske var muligt at sælge bilen istedet for bare at skrotte den, men må man
sælge en bil som ikke er synet (og er et par måneder efter synsdato)?

tak,
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-02-04 23:24

"Peter" <peter@ciber> skrev :

>men må man
>sælge en bil som ikke er synet (og er et par måneder efter synsdato)?

Det korte svar: Ja, selvfølgelig må du det

Fra : Peter

Dato : 23-02-04 23:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det korte svar: Ja, selvfølgelig må du det

Hurtigt svar! Tak for det. Jeg var bare sikker på at jeg havde læst et eller
endet sted at man ikke måtte... (kan ikke huske om der var en begrundelse
til at man ikke måtte).

Peter

Fra : Rasmus

Dato : 24-02-04 00:28

"Peter" <peter@ciber> wrote in message

> [...]
eller
> endet sted at man ikke måtte... (kan ikke huske om der var en begrundelse

Du skal lige være opmærksom på at køber ikke kan omregistrere bilen hvis
synsdatoen er overskredet, derfor sælg den uden plader.

mvh
Rasmus

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-02-04 08:29

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <peter@ciber> wrote in message

> Du skal lige være opmærksom på at køber ikke kan omregistrere bilen hvis
> synsdatoen er overskredet, derfor sælg den uden plader.

Det kan han fatisk godt. Han vil bare efterfølgende få besked om, at
omregistrering ikke fritager for syn og, at han skal stille til syn. Da min
datter købte sin Escort fik hun netop sådan et brev. Det viste sig, at
sælgeren havde trukket den, og "glemte" at fortælle os det.

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Kristian Svane

Dato : 24-02-04 09:38

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> [...]

> datter købte sin Escort fik hun netop sådan et brev. Det viste sig, at
> sælgeren havde trukket den, og "glemte" at fortælle os det.

Da jeg omregistrerede min nye efter privatkøb, tog jeg den gamle
registreringsattest med på motorkontoret. Sekretæren på kontoret slog bilen
op i et register for at kontrollere om bilen var synet. Det virkede som om
jeg ikke kunne få bilen omregistreret hvis den ikke var synet.

Mvh Kristian Svane

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 24-02-04 11:13

Jeg solgte min bil i midten af december, den burde have været synet inden
28. oktober. Jeg havde bare ikke råd til at sætte den i stand så den kunne
komme igennem. Der var for meget rust i bunden og en del andre mekaniske
ting skulle skiftes, det ville koste mig omkring 10000 kr.
Så så jeg en annonce i Søndagsavisen at der var en som opkøbte brugte biler
nærmest uanset stand, om de var synet var også ligemeget.
Jeg ringede til manden, han kom så og købte. 4000 kr for en 12 år gammel
Nissan som jeg egentlig regnede med skulle skrottes.

Mvh. Jesper
Der nu kun har en bil ( Land Rover) at køre i.