MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopiering af HD
Fra : Peter Matros

Dato : 23-02-04 23:02

Hej med jer her i gruppen, jeg ved ikke om emnet er i jeres kategori men
jeg vover forsøget.
Jeg har en harddisk der er partioneret, og formateret, så vidt så
godt. Men mit problem er at jeg ikke har ghostet det der var over på en
anden partition, kun "kopieret" det med "Second Copy 2000". Og nu vil jeg
gerne høre om der er en nemmere måde, ortset fra at kopiere på alm. måde til
at flytte data frem og tilbage på partitionerne. Vi snakker 10+ GB. data...
Er der nogen der kan et godt råd?
Styresystemet er Windows XP Pro. Og jeg har sammenlagt omkr. 240 GB
harddiskplads. Men "kun" en 750 mHz. processor.
Og med det føromtalte program tager kopieringen omkr 17 år og en
madpakke. *GAB* Det må da kunne gøres hurtigere??

Fra : Frede Sørensen

Dato : 23-02-04 23:42

--
Uanset program, tager flytningen af 10 Mb lang tid (vel en halv times tid)
ghost tager længere tid (arbejder i dos), men kan pakke filerne,

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk

Fra : Peter Matros

Dato : 23-02-04 23:54

Ja gu' tager det tid. Det er jeg klar over. Det er heller ikke det
der irriterer mig. Men det er at det skal med det omtalte program, tage 6-7
TIMER der er "pinen". Tog det 1-2 timer, ved at der fandtes en lettere måde
så ville jeg være meget glad.
Endvidere ville jeg helst undgå at skulle pakke filerne. Det ville
jo være rart at gik EN mappe ned så kunne man "lige hive den over". Og det
kniber jo når man komprimerer data'erne.

Fra : LarsS

Dato : 24-02-04 00:05

Peter Matros skrev:

> [cut] Endvidere ville jeg helst undgå at skulle pakke filerne. Det ville
> jo være rart at gik EN mappe ned så kunne man "lige hive den over". Og det
> kniber jo når man komprimerer data'erne.

Njaa, man kan nu sagtens hente en fil eller en mappe ud af
et Ghost Image (med Ghost Explorer) hvis windows ellers virker.

/LarS

Fra : Pico

Dato : 23-02-04 23:49

Peter Matros wrote:
> [...]
> vidt så godt. Men mit problem er at jeg ikke har ghostet det der var
> over på en anden partition, kun "kopieret" det med "Second Copy
Second Copy 2000 er et udemærket program til at tage automatisk
backup af udvalgte filer og mapper, f. eks. Dokumenter, men til at
kopiere en hel disk ville jeg betakke mig.

> [...]
> Og med det føromtalte program tager kopieringen omkr 17 år og en
> madpakke. *GAB* Det må da kunne gøres hurtigere??

Jeg tror ikke der er nogen hurtigere måde end almindelig kopiering mellem
2 HD. Find en god film i fjerneren og sæt det igang, når du så opdager at
filmen er noget møg efter ca. ½ time er dataerne nok kopieret.

Nu omtaler du Ghost, du er formodentlig klar over at du ikke kan kopiere en
systemdisk og så formode den starter op med OS indlæst. Så skal du
bruge programmer som Ghost eller DriverImage.
Pico

Fra : Peter Matros

Dato : 24-02-04 00:02

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Second Copy 2000 er et udemærket program til at tage automatisk
> backup af udvalgte filer og mapper, f. eks. Dokumenter, men til at
> kopiere en hel disk ville jeg betakke mig.

Det har jeg fundet ud af. Men i mangel af bedre tog jeg hvad jeg kunne
finde.

> [...]
> systemdisk og så formode den starter op med OS indlæst. Så skal du
> bruge programmer som Ghost eller DriverImage.

Kopiering det er oxo det jeg tror er det letteste, efter at have læst et par
af svarene til mig... Og jeg ville "ghoste" for at have en "kopi af det der
virker" på min anden disk. Men jeg kan da godt se at det er oxo en MEGET
langsommelig affære. Så der er nok ikke andet for end at smække stængerne op
og se en film, eller oxo bruge tiden på at være kærlig over for kæresten.
;-p

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 24-02-04 09:49

> [...]
> MEGET langsommelig affære. Så der er nok ikke andet for end at smække
> stængerne op og se en film, eller oxo bruge tiden på at være kærlig over

Du kan vel også lave et lille program, der slutter med at lukke computeren
ned. Så kan du sætte den til at køre om aftenen, inden du springer i seng.
Det er vist noget med en %windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,[og så et
eller andet her, jeg ikke lige kan huske]

- Mickel