OMITTAG NO
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 23:04

Hej

......but OMITTAG NO was specified
Dette er jeg flere gange stødt på når jeg kigger på valideringen af en side,
men er der nogen der kan fortælle mig hvad der står på dansk? Hvad er det
der er galt?

--
Hilsen
Mia

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 23-02-04 23:07

Mia J wrote:

> .....but OMITTAG NO was specified
> Dette er jeg flere gange stødt på når jeg kigger på valideringen
> af en side, men er der nogen der kan fortælle mig hvad der står på
> dansk? Hvad er det der er galt?

Jeg mener, det er når man mangler at afslutte et element. F.eks. er
følgende ikke legal kode i XHTML 1.0 Strict:

idet em-markeringen ikke afsluttes korrekt.

Kan du evt. give et link til siden, der fejler i valideringen?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-02-04 15:03

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> skrev

> Jeg mener, det er når man mangler at afslutte et element. F.eks. er
> følgende ikke legal kode i XHTML 1.0 Strict:

> idet em-markeringen ikke afsluttes korrekt.

Du har fat i det rigtige. OMITTAG kan betragtes som en sammentrækning af
ordene 'omited tag', som på dansk ville hedde 'tvungent tag'

Og selvfølgelig skal f.eks. <em> afsluttes med </em>.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin