WET11 v2.0 og preamble på AP
Fra : Jan Bachman

Dato : 23-02-04 22:54

Site: WLAN med 2 AP (WAP11) og 15 klienter (WET11)

Jeg har lige brugt 2½ time på at få en spritny Linksys WET11 version
2.0 med nyeste firmware til at makke ret. Det er den anden af slagsen
jeg har fået på mit net. De andre er version 1.0.

Den ville konsekvent ikke tilslutte med mere end 1 Mbit, også selvom
den stod klods op ad AP'et med 95-100% signalstyrke. Lettere
anstrengende! Der blev skiftet AP, kanal, SSID, nøgler osv. Intet
hjalp. Som sidste indskydelse ændrede jeg preamble på AP'et fra
"short" til "long". DET gav effekt!!! Nu kører den stabilt på 11 Mbit.
Ændringen har umiddelbart ikke påvirket de andre klienter.

Det kan så undre mig at de andre WET11'ere, inkl. den anden version
2.0, ikke har været påvirket af det før. Men pyt, bare det virker

/Jan