Madza 626 - ujævn kørsel?
Fra : Tommy Eriksen

Dato : 23-02-04 21:53

Hey,

Jeg poster lige et spørgsmål for svigerfar, som ikke selv har adgang
her til gruppen.

Han er den glade ejer af en '88 Mazda 626 2.0GLX som har fået lagt en
2.2 12v maskine i (stadig med karburatoren osv fra 2.0'eren).
Den kører og trækker sådan set fint nok, den har bare et par små
irritationsmomenter:
1) Når man kører med jævn fart kan den finde på at "nykke" lidt i det
- altså, ikke holde farten helt.
2) Det er ikke altid den falder ned i tomgang, når man stopper ved et
kryds (fx). De fleste gange lander den på omkring 800o/m (så vidt jeg
husker) og går helt stabilt og roligt dér - andre gange dykker den kun
til fx 1400o/m.

Spørgsmålet er så - hvad kan det være?
Hans eget gæt er "noget på karburatoren", hvilket jo er et rimelig
vidt begreb :)
Derfor tænkte jeg på, om nogen af jer måske har et lidt mere specifikt
bud.

Hvis I skal bruge yderligere oplysninger, så råb højt, så ringer jeg
lige til ham.

På forhånd tak,
/Tommy
http://salg.the-coffeeshop.dk/