Bil fra Tyskland til Danmark? Hvordan?
Fra : Per Olsen

Dato : 23-02-04 21:50

Hej

Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig eller guide mig til hvor jeg kan få hjælp

Sagen er den at min kæreste har en bil som hun har købt i Tyskland, og nu
flytter hun til danmark så vil hun gerne have sin bil med over, hvordan gør
man dette nemmest? (hvordan gør man?)

Bilen er en Polo årgang 93 hun har givet 18.000 kr for den i tyskland, den
har ca gået 90.000 km

Hvad vil det koste at omregistere den?

Kan man få lov til at afmelde den i tyskland også senere indregistere den i
Danmark, således at man først skal betale omregisteringsafgiften der? (da
der er lidt smådt med kontanterne)

--

Med Venlig Hilsen
Per Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:59

> Sagen er den at min kæreste har en bil som hun har købt i Tyskland, og nu
> flytter hun til danmark så vil hun gerne have sin bil med over, hvordan
> [...]

Man betaler et astronomisk beløb til told og skat og derefter kører man
bilen til Statens Bilinspektion og betaler endnu mere og så til
motorkontoret hos politiet og betaler endnu mere og så betaler man endne
mere til et forsikringsselskab og så venter man en god uge og så dumper en
regning på grøn ejerafgift ind som også skal betales.

> Bilen er en Polo årgang 93 hun har givet 18.000 kr for den i tyskland, den
> har ca gået 90.000 km
>
> Hvad vil det koste at omregistere den?

Var det ikke bedre du flyttede til tyskland i stedet for, der får du meget
mere ud af dine penge osv?
Men til gengæld kan vi i danmark så bryste os med en dårligt hospitalsvæsen
og børn som ikke lærer ret meget i skolen ud over rundkredspædagogik

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Sniffer

Dato : 23-02-04 22:29

> [...]
hospitalsvæsen
> og børn som ikke lærer ret meget i skolen ud over rundkredspædagogik

Ja, sådan er det sku' i dette skattebefængte lorteland !!!.

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 23-02-04 22:30

Se evt. på denne side... http://modep.toldskat.dk/

Her kan du slå tilsvarende biler op - det giver en ide om afgiften...

Mvh.
B. Madsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-02-04 23:22

> Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig eller guide mig til hvor jeg kan få
> hjælp

http://bilimport.tkrath.dk - guide

Ved dog ikke om der er særlige regler for udenlands danskere....

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-04 23:41

Thomas Krath wrote:
> Ved dog ikke om der er særlige regler for udenlands danskere....

Det er der, mht hvor længe man har haft bilen og hvor længe
man har været væk, men de præcise regler kender jeg ikke.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Per Olsen

Dato : 24-02-04 22:25

Hej Alle

Takker for svarene, det tyder vist list på at hun skal sælge bilen og købe
en anden i DK ikke... det lader til at det er ALT for dyrt at få en sådan
alm. bil med over

--

Med Venlig Hilsen
Per Olsen

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 22:31

On Tue, 24 Feb 2004 22:24:30 +0100, "Per Olsen"
<perolsen@rudekuvert.dk> wrote:

>Takker for svarene, det tyder vist list på at hun skal sælge bilen og købe
>en anden i DK ikke... det lader til at det er ALT for dyrt at få en sådan
>alm. bil med over

Lader til?

Det kan I da finde ud af ved at indsende lidt papirer til T&S. At
beholde bilen vil alt andet lige være billigerer end at gøre 2
handler, IMO (salg af gamle, køb af ny).

Udfyld denne og indsend den sammen med en kopi af Kfz til T&S
www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf
I vil efterfølgende modtage en forhåndsvurdering på afgiftsnioveuet

/Mogens

Fra : Uni Bull

Dato : 24-02-04 22:55

Per Olsen wrote:
> Bilen er en Polo årgang 93 hun har givet 18.000 kr for den i
> tyskland, den har ca gået 90.000 km

Anslået handelspris ifølge bilpriser.dk er ca. kr. 40000,-
Hvis dette indtastes på Told&Skats hjemmeside anslås registreringsafgiften
til kr. 24000,-

....correct me if I'm wrong...
--
Uni Bull