Hvad betaler tyskerne
Fra : Sniffer

Dato : 23-02-04 21:00

Hvad betaler tyskerne ?. Har de ligesom os en vægtafgift eller hvad bruger
de, og hvordan er deres regler mht. syn ?.
Hvad koster de tyske bilforsikringer i forhold til de danske ?.

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-02-04 21:15

"Sniffer" <mepost@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad betaler tyskerne ?. Har de ligesom os en vægtafgift eller hvad bruger
> de, og hvordan er deres regler mht. syn ?.
> Hvad koster de tyske bilforsikringer i forhold til de danske ?.

Deres vægtafgift er afhængig af motorens liter størrelse. Derfor går biler
med mange heste på små motore som varmt brød...

Venligst

Fra : Sniffer

Dato : 23-02-04 22:37

> Deres vægtafgift er afhængig af motorens liter størrelse. Derfor går biler
> med mange heste på små motore som varmt brød...
>
> Venligst

Kan du sætte nogle cirka tal på. Har du også kendskab til forsikringer ?.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-02-04 07:19

Hej "Sniffer",

> Kan du sætte nogle cirka tal på. Har du også kendskab til
forsikringer > ?.

De fleste nye Tyske biler er fritaget for skat de første to år, da men
fra den tyske regerings side mener at det er en miljøgevinst.

Mht. forsikringer så koster lidt under det halve i tyskland
(tommelfinger regl). Det svinger naturligvis fra selskab til selskab,
men det er min erfaring.

Med venlig hilsen
Steffan

Fra : Sniffer

Dato : 24-02-04 19:43

> [...]
>
> Mht. forsikringer så koster lidt under det halve i tyskland
> (tommelfinger regl). Det svinger naturligvis fra selskab til selskab,

Hej Steffan
Jamen det lyder jo næsten for godt til at være sandt :) Tak for oplysningen.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-02-04 19:58

Hej "Sniffer",

> Jamen det lyder jo næsten for godt til at være sandt :) Tak for
> oplysningen.

Ja, jeg blev også lidt overasket da jeg flyttede der ned. Men jeg syntes
at det er meget fornuftigt at opfordre folk til at købe nye sikre /
miljø venlige biler.

"I" er lige lovlig røde efter min smag i DK

<OT> Alle skal kunne komme på sygehuset - det er jeg enig i. Men hvorfor
skal man give mellem 40-67% af sin indkomst til staten + betale 180% i
bilafgift?

Her betaler man 17-42% i skat, og det mener de fleste (inkl. regeringen)
er for meget derfor er man ved at nedsætte skatten yderligere. Behøver
jeg nævne en moms på 7-16% og registreringsafgift på 10 euro.
</OT>

Mvh,
Steffan

Fra : Sniffer

Dato : 24-02-04 20:47

Vi kan ikke blive mere enige, derfor tænker jeg da også selv på, at flytte
syd på.
Men arbejder du også i tyskland ?. Der er jo mange som bare har adressen syd
for grænsen, for på denne måde, at slippe for visse skatter, som fx
bil-skatterne !.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-02-04 21:31

Hej,

Jeg er selvstændig og flyttede sydpå da det begyndte "at gå bedre". Bor
ved fjorden i Flensborg, og køre tit til DK hvis jeg lige mangler noget
leverpostej

Jeg forstår ikke helt hvad der foregår i Dk, her betaler man det halve i
skat varene er 20-30 billigere og biler koster en 1/3.

Og ja, folk kommer også på sygehuset her hvis de ingen penge har (og
tandlæge for den sags skyld).

Hvis det er Tyskland du tænker på vil jeg gerne svare hvis du har nogen
soørgsmål eller andet.

Mvh,
Steffan

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-02-04 21:35

Og så er bøderne noget lavere. Fx. koster det "kun" 50 Euro (371) at
køre 130 på landevejen

/Steffan

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 21:40

On Tue, 24 Feb 2004 21:35:17 +0100, "Steffan S. Fallesen"
<nospam@servage.com> wrote:

>Og så er bøderne noget lavere. Fx. koster det "kun" 50 Euro (371) at
>køre 130 på landevejen

Der er sikkert mange positive ting...
Nogle vil imidlertid mene, at "den tyske nabo" vil være et problem,
der ikke kan overskygges af "penge". Spørg du blot en jyde fra
"sommerlandet" om dét!

/Mogens
der ikke har noget imod dem

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-02-04 22:14

Hej,

> Der er sikkert mange positive ting...
> Nogle vil imidlertid mene, at "den tyske nabo" vil være et problem,
> der ikke kan overskygges af "penge". Spørg du blot en jyde fra
> "sommerlandet" om dét!

Det er klart. Det er et andet land og tingene _er_ anderledes, penge er
bestems ikke alt. Dog er mine naboer danskere som er flyttet af samme
årsag - men det er også Flensborg.

Det vigtigste er jo at man er tilpas og glad. Men hvis man godt kan lide
natur er det jo det rigtige sted. Men det hjælper på tilfredsheden når
man føler der er rimelighed i tingene.

Vi så jo hvordan det gik i USSR (kunne ikke lade være).

Anyway for lige at afslutte det: Jeg elsker danskerne og er selv dansk,
jeg gider bare ikke at gå der "hjemme" og brokke mig over skatterne, når
man er fri til at gøre noget ved det.

Mvh,
Steffan