Motorola A920
Fra : Joachim Lykke Anders~

Dato : 23-02-04 18:42

Hejsa.

Er der nogen der har nogle erfaringer; gode som dårlige, med de nye
3-telefoner (Motorola A835 el. Motorola A920)?

Mvh. Laila

Fra : henrikpedersen

Dato : 23-02-04 22:08

Jeg har nogle særdeles gode erfaringer med A920...

Det er en rigtig god Telefon...Den har alle de gængse funktioner,
SMS,MMS osv. Det hele virker bare lidt bedre, Lydkvaliteten under
samtale er kanon.
Nogle vil sige at den har størrelsen imod sig, Niks den har den
størrelse fordi en mindre størrelse vil få det hele til at virke
krampagtigt! Den skal være stor

Fantastisk PDA'er, det er jo et kapitel for sig selv....Eneste problem
er at man ikke ad alm vej kan installere 3-partsprogrammer på den
fordi 3 har fået den låst(Tåber), Der kan sagtens installeres andre
programmer det er bare lidt mere besværligt(Sidder lige og spiller lidt
Lemmings)
den bruger SYMBION UIQ software så der er masser af gratis programmer,
Jeg har testet ca. 40 programmer hvoraf jeg fik de 25 til at
virke......det er ok!
Den kan også Bruge MOPHUN software men det er ret besværligt at få
installeret....syntes jeg.

Udemærket Mp3-afspiller (den er bare ikke så vild med at man starter
andre programmer mens man bruger den)

Videoafspiller er der også, den virker men det er ikke superkvalitet(Det
bør man heller ikke forvente). Afspilleren bruger formatet mpeg4....så
hvis du vil se Harry potter på din A920 skal der lige konverteres en
del. Men det virker.

Så er der alle de andre funktioner

Trykfølsom Skærm..........Den er bare det mest cool jeg længe har
prøvet. Alle telefoner burde have touchscreen.

Hvis du kun sender sms'er er den ikke noget for dig...det egner den sig
ikke særligt godt til...........(og hva'så)

Internet!.........Jeg troede ikke på at den var så hurtig på nettet! men
det er den,(forbindelsen svarer til ISDN 128kbit) jeg troede at det
ville virke plat at browse med en så lille skærm...niks man vender sig
til det, pga den trykfølsomme skærm.

Email!............Det er for hårdt lige at tjekke sin mail, når man
sidder i toget, bilen, eller bussen. Det er temmelig nemt at sætte den
op til at hente sin mail.

Så er der jo også Kamera og video kamera.....opløsning 640x480....det er
faktisk ok......men ikke nogle funktioner jeg bruger så meget.

Sidst men ikke mindst er der jo også videotelefonen, at kunne se den man
taler med er utroligt sjovt!!...det giver en helt anden oplevelse. (Men
det var nu ikke derfor jeg købte telefonen)

Så er der lige det med Dækningen!....Indtil videre er 3G-nettet ikke
fuldt udbygget, og må vist siges at være en københavner-tlf, men Jeg bor
i Stenløse 25km fra kbh..og har fuld dækning....Man skal temmeligt langt
ned på sydsjælland før der ikke er højhastighedsdækning.

Jeg har endnu ikkke prøvet telefonen ved blåvandshuk

Den sparker røv...........Slut med at vade rundt med pda, tlf, en
bærbar, den har faktisk alle funktionerne.

Skal jeg personligt give min PDAPHONE A920 karakter på en skala fra 1
til 10......må det blive 8. Det der trækker den ned er at 3 har fået den
låst.

Held og lykke håber du kunne bruge mit indlæg.

Hvis du investerer i en PDAPHONE....kan du jo altid...tjekke mit nyligt
oprettede pda-site www.freecell.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : GrillBiller

Dato : 23-02-04 22:48

Fandt det her på nettet:

Guide til hvordan man flasher en Motorola a920 til en a925 og dermed
opnår support for BT og IR i 22 lette trin

Der skal bruges:
Motorola USB Data kabel
Motrola PST 6.0 eller højere
Flashfil (.shx)

1. Afinstalllere a920 dekstop suite
2. Installer PST
3. Fjern SIM, batteri og SD kort fra din telefon
4. Hold nede de 2 spil (game) knapper
5. Mens de 2 knapper holdes nede, indsæt usb kablet i din telefon.
6. Slip de 2 spil (game) knapper og din telefon skulle gerne sige: AP In
os CE-Bus, Waiting for PST
7. Åben: PST Flash and Test Commands program
8. I venstre bund af PST programmet, skulle du gerne se en motorola p2k
enhed. IKKE rør ved den endnu!
9. Windows vil finde en ny enhed. Drivers der skal bruges til den,
ligger i den mappe hvor PST er installeret.
10. Nu i PST programmet, klik på: Motorola P2K Enhed (venstre nedre
hjørne) og vil se information om telefonen.
11. Klik på browse/gennemse og vælg din BP flash fil
12. Når den er indlæst, skal du se en mænge data i flash load afsnittet.

13. Klik Flash
14. Flash vil starte og dermed fejle, bare rolig dette ER normalt.
15. Windows vil igen finde din telefon, anvis at driveren til denne nye
enhed ligger i PST mappen.
16. Efter driveren er installeret, luk PST programmet da det er mere
sikkert.
17. Åben PST igen og gør det samme som i punkt 11 til 13.
18. Flashen skulle nu gå igenn, IKKE RØR VED DEN!! , ikke engang kig
ondt på den
19. Flashing vil tage ca. 4-6 min, så giv den tid!!
20. Når den er færdig, skal den sige: succesfull
21. Pil USB kablet ud af telefonen og indsæt SIM, batteri og SD-kort.
22. Fyr op under telefonen og nyd din a920 med BT/IR support (a925), nu
hvor "3" ikke vil komme ud med den ellers lovet opdatering!!

http://www.kandu.dk/

Fra : henrikpedersen

Dato : 27-02-04 10:40

Har du selv testet denne løsning? og hvor for man Flashfilen fra?

Fra : Joachim Lykke Anders~

Dato : 23-02-04 23:05

> Held og lykke håber du kunne bruge mit indlæg.

Hejsa Henrik.

Tusind tak for det supergode indlæg; nu er jeg ikke helt så meget i vildrede
over om det er telefonen for mig eller ej :) (Det tror jeg det er)

Igen; tak for hjælpen :)

Mvh. Laila

Fra : Jan Viegand

Dato : 24-02-04 10:44

"henrikpedersen" <henrikpedersen.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg har nogle særdeles gode erfaringer med A920...

Jeg har også lige bestilt en.

Hvad med batteritiden? Jeg har fået at vide at den skulle være meget dårlig.

Desuden: Hvis man er koblet op til UMTS eller GPRS bruger den batteri
svarende til at man taler i telefonen eller er det kun når man down- eller
uploader?

Jan

Fra : henrikpedersen

Dato : 24-02-04 11:19

Der følger 2 batterier med når du får telefonen....Batteritiden er
faktisk ikke så kort....ca. 2-3 timer ved hardcorebrug...jeg har altid
det ekstra batteri med mig.

http://www.kandu.dk/

Fra : MortenBr

Dato : 01-03-04 09:43

"henrikpedersen" skrev d. 24-02-04 11:19 dette indlæg :
> Der følger 2 batterier med når du får telefonen....Batteritiden er
> faktisk ikke så kort....ca. 2-3 timer ved hardcorebrug...jeg har altid
> [...]

Jeg har også lige invisteret i en A920 ( dejlig mobil ).

Ham der solgte den som også er en af mine venner, har fortalt at de i
næste opdatering skulle rette så batteri tiden skulle blive forbedret,
og de aktivere også Bluetooth.

http://www.kandu.dk/

Fra : MortenBr

Dato : 01-03-04 09:53

Fra : Skalle

Dato : 02-04-04 23:11

"MortenBr" <MortenBr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ham der solgte den som også er en af mine venner, har fortalt at de i
> næste opdatering skulle rette så batteri tiden skulle blive forbedret,

Hejsa Morten

Melder din gode ven noget om hvornår omtalte opdatering skulle være klar.

Mvh. skalle@tdcadsl.dk

Fra : hybrismaster

Dato : 30-04-04 20:48

http://www.kandu.dk/