program til online tjek
Fra : Poul E Møller

Dato : 24-04-01 20:54

Hej
Sådan som mit netværk kører nu med den router og adsl kunne jeg godt tænke
mig et program der fortalte hvornår computeren er forbundet til internet og
hvornår den ikke er.
Er dette umuligt og er spørgsmålet helt ved siden af så undskyld en newbee
inden for internet via netværk

Med venlig hilsen
Poul Møller
Telefon 74 49 05 17
mobil 29 91 11 17
email til 24.04.01 pollefyr@mail.dk

-

Fra : Tommy Mogensen

Dato : 25-04-01 09:22

"Poul E Møller" wrote:

> [...]
> hvornår den ikke er.
> Er dette umuligt og er spørgsmålet helt ved siden af så undskyld en newbee

Spørgsmålet er glimrende og relevant - du kan være online på flere måder
med adsl. Med Pro@ccess har du fast ip og med netexpress får du en ny
med dhcp hver gang du hopper af og på - så vidt jeg ved Snak med
supporten om det.

Det er lidt en smagssag, hvordan man vil have sin pc til at give
feedback på online-situationen, men IP monitor - den kan pinge
forskellige hosts med bestemte intervaller og ligger i trayen. Meget
anvendeligt både med dhcp og faste ip'er. En del af netinfo pakken. Kan
hentes på http://www.netinfo.co.il/downloads.htm - måske findes der
bedre programmer. Jeg har haft stor glæde af det med en stofaopkobling,
som kører med NAT.

/tmo