proxy-ip'er
Fra : Mickey

Dato : 24-04-01 20:49

hvordan er det jeg kalder den "rigtige" ip frem hvis en bruger surfer gennem
en proxy ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
add your link at http://susie.dk/en/links

Fra : Ghashûl

Dato : 25-04-01 10:20

On Tue, 24 Apr 2001 21:48:31 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>hvordan er det jeg kalder den "rigtige" ip frem hvis en bruger surfer gennem
>en proxy ?

Det er ikke altid du kan, da ikke alle proxyer sender IP'en med.
Hvis du bare skal vise IP'en så lav noget ala

<?
if ($HTTP_X_FORWARDED_FOR) {
$IP = $HTTP_X_FORWARDED_FOR;
} else {
$IP = $REMOTE_ADDR;
}
echo "Hej, din IP er: $IP";
?>

Regards Ghashûl
--
http://ghashul.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-04-01 12:15

On Wed, 25 Apr 2001 11:20:13 +0200, Ghashûl
<if.you.want.my.e-mail.look@my.message.headers.ghashul.dk> wrote:

>Det er ikke altid du kan, da ikke alle proxyer sender IP'en med.
>Hvis du bare skal vise IP'en så lav noget ala

[..]

Men hvis man har planer om at logge X-Forwarded-For:-headeren, bør man
altid (!) gemme Remote-adressen i samme forbindelse. Folk, der ikke
bruger proxy, kunne jo selv sende en vilkårlig
X-Forwarded-For:-header... (plus at det ikke er vildt brugbart at
logge, at en person kommer fra 10.0.0.2 :)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mickey

Dato : 25-04-01 13:39

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> X-Forwarded-For:-header... (plus at det ikke er vildt brugbart at
> logge, at en person kommer fra 10.0.0.2 :)

havde også tænkt mig sådan noget i den her stil:

IP: $REMOTE_ADDR ($HTTP_X_FORWARDED_FOR)