Fastelavn er mit navn...
Fra : dpl

Dato : 23-02-04 18:15

Hvis man har en masse basset-hunde, og måske keder sig lidt, sådan en
fastelavnsmandag, er her en ide. Godt nok en halloween udklædning fra en
af de amerikanske lister jeg læser, men sikkert et hit alligevel, hvis
man har tålmodigheden!

http://www.kishka.dk/dorthes/foto/halloween.jpg

Nogle herinde, der tør indrømme de klæder deres hund ud?
Hilsen Dorthe

Fra : Lene Hansen

Dato : 23-02-04 20:20

Jeg er absolut ikke tilhænger af man klæder sin hund - eller kat eller andre
dyr for den sags skyld - ud. Mange gør det, jeg ved det, men det er sgu synd
for dyrene for de kan bestemt ikke lide det. Jeg kan gå med til at man
sætter et tørklæde (charmeklud eller hvad det nu hedder) om halsen på hunde,
men heller ikke mere.
Men tøj er til mennesker og ikke til dyrene.

Lene

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-02-04 18:27

On Mon, 23 Feb 2004 20:19:51 +0100, "Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>men heller ikke mere.
>Men tøj er til mennesker og ikke til dyrene.

meget mere enige kunne vi nok ikke blive, bortset fra at jeg syntes at
sådan en charmeklud også ser åndsvag ud, men i det mindste lægger
hunden forhåbentligt ikke så meget mærke til den, ud over at folk vil
gå og pege og sige nåårrhh hvor sødt, latterligt efter min mening !

tøj er til mennesker og ikke til dyr ! logik for de fleste !

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : dpl

Dato : 24-02-04 18:04

Lene Hansen wrote:
> [...]
> men heller ikke mere.
> Men tøj er til mennesker og ikke til dyrene.

Nådada....
Godt nok vidste jeg at mange har droppet gruppen her pga. den evige
kværuleren mellem enkelte personer, og så selvfølgelig Pubses utallige,
uendelige og ligegyldige indlæg, men at selveste humoren er skredet, det
var jeg ikke klar over!

Billedet er sku da sjovt! Hundene har sikkert haft en herlig dag med
familien, med udklædning, leg og besøg hos naboerne!

Jeg skal nok vogte mig for at sende den slags forfærdeligt uskyldige og
ikke-kværulerende indlæg i fremtiden!

Dorthe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-02-04 16:02

On Tue, 24 Feb 2004 18:04:00 +0100, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>familien, med udklædning, leg og besøg hos naboerne!
>
>Jeg skal nok vogte mig for at sende den slags forfærdeligt uskyldige og

undskyld hvis jeg fornærmede nogens barbiedukker/cirkushunde, held og
lykke med udklædningen i fremtiden, håber at jeres hunde skaffer jer
den fornødne opmærksomhed

Fra : Brian B

Dato : 23-02-04 21:25

Nej , jeg har ikke gjort det endnu men kunne da godt finde på at give dem
T-shirt på til sommer, mine hunde elsker solen og har nemt ved at blive godt
røde på maven.
Hilsen Brian www.dogo.dk

Fra : dpl

Dato : 24-02-04 18:06

Brian B wrote:
> [...]
> T-shirt på til sommer, mine hunde elsker solen og har nemt ved at blive godt

Hej Brian!
Jamen dine vovser ville da også se vidunderlige ud i f.eks. en lyserød
t-shirt! *smil*.

Her holder vi os til en vinterjakke til vores basset når vi skal på
længere ture i frostvejr.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-02-04 18:33

On Mon, 23 Feb 2004 18:14:48 +0100, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>man har tålmodigheden!
>
>http://www.kishka.dk/dorthes/foto/halloween.jpg
>
>Nogle herinde, der tør indrømme de klæder deres hund ud?

Det er kun tabere der giver deres hunde tøj på/klæder dem ud ! så
skulle de ikke have have købt en hund, men _endnu_ en barbiedukke, som
de kunne side på deres værelse og klæde ud og give sminke på !

med mindre hunden vil dø af kulde uden jakke på, burde man ikke klæde
sin hund ud som en cirkushund, det er synd og nedværdigende for
hunden, og udelukkende et tegn på at ejeren mangler opmærksomhed i sit
liv.

Fra : skingur

Dato : 25-02-04 00:05

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 24-02-04 18:33 dette indlæg :

> Det er kun tabere der giver deres hunde tøj på/klæder dem ud ! så
> skulle de ikke have have købt en hund, men _endnu_ en barbiedukke, som
> de kunne side på deres værelse og klæde ud og give sminke på !
over dem.

klippeklip

Jeg klæder godtnok ikke gandalf (gravhund) ud, men jeg synes billedet af
dine basser er HERLIGT og jeg smilede meget!!!! Så kan det da godt være
du er taber, - men tænk, jeg tror du kan leve med det ikk?

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 25-02-04 00:21

"skingur" skrev d. 25-02-04 00:05 dette indlæg :
...og forresten gik min gamle standard-ruhårede gravhund med charmeklud!
Det virkede - jeg blev kontaktet af adskillige gravhundedameejere der
spurgte om han stod til rådighed inden for avlen! Desværre var han
hul-i-hæk-hund (naboen havde nemlig osse gravhunde!!!)

Gandalf er for lille til charmeklud. Men svigerfars hønsehund får rød
sløjfe på til jul... så synes man han er sød (hunden!) selv når han
vælter juletræet....

http://www.kandu.dk/

Fra : dpl

Dato : 25-02-04 18:00

skingur wrote:

> [...]
> dine basser er HERLIGT og jeg smilede meget!!!! Så kan det da godt være
> du er taber, - men tænk, jeg tror du kan leve med det ikk?

Hej Christina
Nu er det ikke mine hunde. Billedet har jeg fra en amerikansk
basset-gruppe. Vi har kun en enkelt...tanken om en hel flok er vel
nærmest skræmmende! *grin*

Arthur nøjes med sin vinterjakke, men den er også hjemmesyet i lys fløjl
med varmt fór, så den elsker han at have på i frostvejr.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : Winther

Dato : 25-02-04 21:00

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg klæder godtnok ikke gandalf (gravhund) ud,

En gravhund har kun fødder, ingen ben, så den falder bare i charmekluden

Vh. Winther

Fra : skingur

Dato : 26-02-04 08:43

"Winther" skrev d. 25-02-04 21:00 dette indlæg :
> En gravhund har kun fødder, ingen ben, så den falder bare i
charmekluden

> Vh. Winther

Jeps...ingen ben, kun poter. Men - de er til gengæld store
Og han fryser ikke om vinteren, kun hvis han skal sidde længe i tøsne..
så det lader vi være med!
Jeg mødte på et tidspunkt en dame med en mexikansk hårløs...den behøver
heller ikke tøj om vinteren.

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 09:49

> Jeg mødte på et tidspunkt en dame med en mexikansk hårløs...den behøver
> heller ikke tøj om vinteren.

Jeg troede ellers, at de hårløse var kuldskær. Daffy - vores GD kan godt
fryse, når det er koldt udenfor.

Ang. udklædning af hunde: Ikke alle hunde synes, at det er forfærdeligt, med
lidt ekstra pynt. Vi så et program på Animal Planet sidste år, hvor en mand
brugte sin(e) Weimaranere, som fotomodel, til forskellige reklamebilleder og
vidst nok også et par film. Hundene så ud til, at kunne lide deres arbejde.

Er der forøvrigt slet ingen i denne gruppe, som ejer en Weimaraner ? Det er
en enorm smuk hund imo.

Mvh. www.tjekmig.dk