FireWire800 - bagudkompatibelt?
Fra : Jonas Voss

Dato : 23-02-04 17:23

Hep!

Skulle lige høre, om FireWire800 er bagud kompatibelt med FireWire400?

Altså, kan jeg købe et FireWire800 eksternt drev, og uden videre smide
det på en spand med FireWire400?

--
~/j

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-02-04 17:38

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Altså, kan jeg købe et FireWire800 eksternt drev, og uden videre smide
> det på en spand med FireWire400?

Der er vel et stik der skal konverteres først - er der ik'?

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | AIM://mbredthauer |

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 23-02-04 22:03

Jonas Voss wrote:

> Hep!
>
> Skulle lige høre, om FireWire800 er bagud kompatibelt med FireWire400?
>
> Altså, kan jeg købe et FireWire800 eksternt drev, og uden videre smide
> det på en spand med FireWire400?

Læs også her:
http://www.apple.com/dk/macosx/firewire800specialmessage.html

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-02-04 22:29

Hej Jonas

Nej, det kan du ikke være sikker på, hvis det ikke står, at det både er
FW 400 og 800.

Jeg mener heller ikke stikkene er helt ens. Fx. er der på OWCs
hjemmeside nævnt noget om det. Nogle diske står som FW400, andre som FW
800 og nogle som FW400/800 'compatible', så jeg går ud fra, de véd, hvad
de snakker om...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 25-02-04 01:44

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> hjemmeside nævnt noget om det. Nogle diske står som FW400, andre som FW
> 800 og nogle som FW400/800 'compatible', så jeg går ud fra, de véd, hvad

FW 800 protokollen er bagudkompatible med FW 400.
Der er så to måder at koble en FW 800 HD til en FW 400 port på
computeren: 1) et specielt kabel med FW800 stik i den ene ende og FW400
i den anden 2) der er både FW 800 og FW 400 stik på HDen.
OWC tilbyder således løsning (2) på et af deres produkter.
The Gospell fra Apple med alle detaljerne :
http://www.apple.com/firewire/pdf/FireWire_Tech_Brief-a.pdf

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Karen Seiersen

Dato : 23-02-04 22:29

> [...]

> Skulle lige høre, om FireWire800 er bagud kompatibelt med FireWire400?
>
> Altså, kan jeg købe et FireWire800 eksternt drev, og uden videre smide

Jeg købte en Lacie FW800 og har FW400 på mac'en, der fulgte et kabel med
som havde et FW400 stik i den ene ende, og et FW800 i den anden, så mit
gæt er at det er standard.

Gode tanker fra Karen

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-04 02:47

In dk.edb.mac, voss@null.dk wrote:

> Skulle lige høre, om FireWire800 er bagud kompatibelt med FireWire400?

> Altså, kan jeg købe et FireWire800 eksternt drev, og uden videre smide
> det på en spand med FireWire400?

Tak for alle jeres svar! (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Jupiter is aligned with Mars.