Indførsel af campingbus fra Tyskland?
Fra : Mogens Aagaard

Dato : 23-02-04 15:13

Er der nogen her der kan fortælle mig lidt om hvordan man indfører et
automobil, der er købt i Tyskland. Jeg tænker specielt på at købe en
"billig" VW campingbus. På www.mobile.de kan man finde hundrevis af
campingbusser startende fra ca. 1000 EU. Hvordan bliver sådan en bil
beskattet ved indførsel. Findes der geberelle retningslinier og
procentsatser der går på f.eks. årgang, ell. er der tale om et individuelt
skøn. Henvisning til "forståelig" information om emnet vil glæde mig meget.

Med venlig hilsen
Nogens

Fra : TGD

Dato : 23-02-04 17:18

"Mogens Aagaard" <maavenz@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> procentsatser der går på f.eks. årgang, ell. er der tale om et individuelt
> skøn. Henvisning til "forståelig" information om emnet vil glæde mig

www.tax.dk der er der noget.

Men for Personbiler gælder at du skal skaffe en vogn med så meget
ekstraudstyr i som muligt, da dette ikke indgår i vurderingen.

Fra T&S
Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer
Benyttes til at finde oplysninger om tidligere vurderinger af brugte
motorkøretøjer. Der er tale om de værdier og handelspriser, som
vurderingsmyndigheden konkret har vurderet for brugte motorkøretøjer på det
tidspunkt, hvor køretøjet anmeldes til ToldSkat. Herudover kan der foretages
beregning af afgiften ud fra indtastede oplysninger om et køretøjs alder og
afgiftspligtige værdi eller handelspris (pris med afgift).

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:01

Der er 60% afgift på Autocamper og lign.

MVH
Jes

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 23-02-04 22:07

On Mon, 23 Feb 2004 16:13:20 +0200, Mogens Aagaard
<maavenz@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
>skøn. Henvisning til "forståelig" information om emnet vil glæde mig meget.

<http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=95550&ov_id=70647>

men du skal nok være opmærksom på, at de fleste VW campingbusser ikke
opfylder de nye regler fra 2001, og jeg tvivler på, at en
nyimporteret, brugt camper kan slippe igennem på de gamle regler.

Der er så to muligheder :

- at få bilen vejet op til 2001 kg, hvilket udløser en hæftig
vægtafgift, eller
- betale afgift som til personbil, hvilket nok heller ikke er særlig
meget, hvis det er en af de billigste.

Selve importen er der andre, der ved meget mere om end jeg gør, men
T&S kan også fortælle lidt om, hvad der skal ske når bilen er kommet
til Danmark

<http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=134398&ov_id=200432>

God fornøjelse

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 00:13

Hvis du blot ønsker en bil med masser af plads, har jeg en 7 personers
Previa til salg....
Så sparer du alt bøvlet med afgifter.

Ole