MS Windows
briani 27239
Kloge folk søges....
Fra : Morten Hansen

Dato : 23-02-04 14:24

Hej her i gruppen

problemet består i at en gut har brugt noget ftp og fået oprettet nogle
mapper som heder com1 og lpt1 osv.....
og disse mapper ville jeg gerne slette da de tager 6 gb
plads men kan ikke få lov det er på win2k pro
og er logget på som admin.
har også prøvet med totalcmd samme smøre om at det må jeg ikke...
sååee jeg ved ikke lige hvordan ???
uden at skulle formatere hd det er ikke sjovt
da der er mange data på den..

mvh
Morten Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-02-04 14:32

"Morten Hansen" <mboh@edb.dk> wrote:

>problemet består i at en gut har brugt noget ftp og fået oprettet nogle
>mapper som heder com1 og lpt1 osv.....

FAT eller NTFS formatteret drev ?

Er det FAT ville jeg finde en linux bootdisk og slette derfra...

<mlr>

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-02-04 14:51

On Mon, 23 Feb 2004 14:24:29 +0100, "Morten Hansen" <mboh@edb.dk>
wrote:

>Hej her i gruppen
>
>problemet består i at en gut har brugt noget ftp og fået oprettet nogle
>mapper som heder com1 og lpt1 osv.....
Lad os gætte på at du er blevet hacket.

>og disse mapper ville jeg gerne slette da de tager 6 gb
>plads men kan ikke få lov det er på win2k pro
>og er logget på som admin.
>har også prøvet med totalcmd samme smøre om at det må jeg ikke...

Prøv at installere cygwin, den kan sansynligtvis.

>sååee jeg ved ikke lige hvordan ???
>uden at skulle formatere hd det er ikke sjovt
>da der er mange data på den..

Backup og geninstallering af OS er det eneste sikre.
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Gevaldi

Dato : 23-02-04 14:56

Martin Schultz skriblede:

> Lad os gætte på at du er blevet hacket.

Det var dog en besynderlig påstand at
lukke ud, især når man kan læse at:
*en gut har brugt noget ftp*, tror du
så ikke det er en der er kendt og har
lov til at bruge computeren.

--
/Gevaldi

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-02-04 15:00

On Mon, 23 Feb 2004 14:55:56 +0100, "Gevaldi"
<georg_valdi@hotmail.com> wrote:

>Martin Schultz skriblede:

> [...]

Så ville jeg kalde det en ubehagelig person han har ladet bruge
computeren. Hackere bruger ofte den slags biblioteksnavne for at
skjule deres filer.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Morten Hansen

Dato : 23-02-04 15:34

hej gutter

nej den er ikke hacket
og drevet er ntfs
det er nogle filer som skulle bruges til noget linux verk

men kan nu ikke slette filerne pga disse navne de har fået
men må prøve lidt af hvert...

mvh
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:53

On Mon, 23 Feb 2004 15:34:04 +0100, "Morten Hansen" <mboh@edb.dk>
wrote:

> [...]
>det er nogle filer som skulle bruges til noget linux verk
>
>men kan nu ikke slette filerne pga disse navne de har fået

Det kan godt være at den ikke er hacket, men der har sikkert været
åbent for anonym access.......og folk har oprettet disse mapper, netop
for at undgå at de bliver slettet....

Prøv at åbne en kommandoprompt og skriv:

DIR /X

det giver dig filnavnene på mapperne i 8.3 format.

slet dem så med 8.3 navnet. Det plejer at virke !

Så lærer man at sikre sin FTP bedre næste gang

Mvh
Allan Jul Woer
Denmark

Fra : ///JJ

Dato : 23-02-04 22:50

<Allan Jul Woer> wrote in message
> [...]
>
> DIR /X
>
> det giver dig filnavnene på mapperne i 8.3 format.
>
> slet dem så med 8.3 navnet. Det plejer at virke !

Jeg har haft samme problem (fandt aldrig en løsning) på et system magen
til... ovennævnte kunne ikk helt gøre tricket hos mig.... Jeg kunne komme
videre ind i undermapperne og slette indholdet, men mapperne "com1" osv.
kunne ikke sletttes. Jeg affandt mig med problemet idet mapperne ikke var
til gene set i forhold til re-installation af maskinen.
Men vil gerne vide om det virker hos problemstilleren.

mvh
///JJ

Fra : Morten Hansen

Dato : 24-02-04 17:07

Hej gutter

den med dir /x duede så nu kan dyret lidt igen

tak for hjælpen ....!!

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 24-02-04 00:26

Hej Morten,

> og disse mapper ville jeg gerne slette da de tager 6 gb
> plads men kan ikke få lov det er på win2k pro

Ved ikke om dette virker, men prøv hvis du stadig har problemet. Dette
virker i WinXP, så måske virker det også i Win2000, men jeg tør ikke
garantere det.

o Åbn en kommando prompt.
o Åbn Task Manager (Ctrl+Alt+Del).
o Find frem til 'explorer.exe' og luk denne ( i Processer).

(hvis kommando prompt'en forsvinder nu, så kør den fra Task Manageren
(første menu). Kommandoen er "cmd.exe" eller bare "cmd" (uden
anførselstegn).

o Brug DOS kommandoerne til at slette mapperne.
o Log ud og log ind med Task Manageren. Eller genstart.

I WinXP er det kommandoen "RD" eller "RMDIR" der fjerner mapper, og "DEL"
til at slette filer med. Du kan nok få en oversigt, ved at skrive "help".

Held og lykke, hvis du vil prøve dette.

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @