/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Turbo'en virker ikke som den skal
Fra : Jogster


Dato : 23-02-04 09:14

Ohøjsan i gruppen... Syntes min turbo er blevet lidt underlig.... i starten
kørte den på 0.5 bar og der rykkede den pænt okai... Men nu når jeg sparker
til den, så ligger den kun på 0.2-0.3 og syntes også at den går helt ned
på -0.8 når jeg ikke sparker til den... Så langt gik den vist ikke ned
før... Er der nogle der har nogle ideer om hva det kan være?? det skal lige
sige at jeg kom til at kører ud over en lille kandsten, men bilen kørte maks
2 km i timen (skulle ud af en parkeringsplads og der holte nogle i vejen) og
derefter tror jeg at udstødningen, er gået lidt løs... Men det har da intet
at sige med turboen har det??



 
 
Ukendt (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-04 09:54



> Ohøjsan i gruppen... Syntes min turbo er blevet lidt underlig.... i
starten
> kørte den på 0.5 bar og der rykkede den pænt okai...

Det er sikkert wastegaten på turboen som er ved at opgive. Min gjorde det
samme fordi pakdåsen inde i wastegaten er ved at blive utæt.
En ny koster ca. 800 Kr.

--
Tom




John Sahl (23-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 23-02-04 10:07

Jogster wrote:
> Er der nogle der har nogle ideer om hva
> det kan være??

Tom kom med et godt bud. Andre bud kan være at du skal
få tjekket alle dine trykslanger, de kan have en flænge et eller
andet obskurt sted.

> det skal lige sige at jeg kom til at kører ud over en
> lille kandsten, men bilen kørte maks 2 km i timen (skulle ud af en
> parkeringsplads og der holte nogle i vejen) og derefter tror jeg at
> udstødningen, er gået lidt løs... Men det har da intet at sige med
> turboen har det??

Hvor tror du at turboen får sit tryk fra? Hvis du har en
utæthed det rette sted på udstødningssiden kan det sagtens
være derfor din turbo ikke lader godt nok.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Brizz (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 23-02-04 17:52

> Hvor tror du at turboen får sit tryk fra? Hvis du har en
> utæthed det rette sted på udstødningssiden kan det sagtens
> være derfor din turbo ikke lader godt nok.

Hvis der er en utæthed i udstødningen bliver der ikke modtryk nok til
motoren og der er nok til at den mister træk kraft. Så det kontroller for
huller.
Har selv oplevet det i lørdags på lastbilen at der var en lille flænge på 3
cm ved city filteret og den kunne dårlig trække sig selv. så det har stor
betydning.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Morten Fruergaard (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-02-04 06:00

Brizz wrote:
> Hvis der er en utæthed i udstødningen bliver der ikke modtryk nok til
> motoren og der er nok til at den mister træk kraft. Så det kontroller
> for huller.
> Har selv oplevet det i lørdags på lastbilen at der var en lille
> flænge på 3 cm ved city filteret og den kunne dårlig trække sig selv.
> så det har stor betydning.

Lyder som om at det også er derfor, at en 4x4 mister kræfter hvis man laver
sidepipe uden nogen potter...
Nogen indvendiger?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Brizz (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-02-04 18:41

> Lyder som om at det også er derfor, at en 4x4 mister kræfter hvis man
laver
> sidepipe uden nogen potter...
> Nogen indvendiger?

Lyder voldsomt godt men kunne godt tro at trækkraften mangler da der absolut
ingen modstand er. og den er sq ret vigtig.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Folmer Rasmussen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-02-04 20:16

On Wed, 25 Feb 2004 18:40:40 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>> Lyder som om at det også er derfor, at en 4x4 mister kræfter hvis man
>laver
>> sidepipe uden nogen potter...
>> Nogen indvendiger?
>
>Lyder voldsomt godt men kunne godt tro at trækkraften mangler da der absolut
>ingen modstand er. og den er sq ret vigtig.

>--

Hej Brian.

Jeg ved s'gu snart ikke med det der modtryk?

Hvis vi tager udgangspunkt i f.eks. de mange hollandske Scania V8'ere
der kører med et rår slået direkte gennem lydpotten, for at få den der
karakteristiske Scania-lyd, så mangler de s'gu ikke trækkraft. Det kan
jeg garantere dig for. )

Hver gang jeg kører i land fra færgen, så suser det om ørerne på mig
med de der Scaniaer, og de kan altså godt følge med skal jeg hilse og
sige!

Der er specielt en ung knægt der kører for et firma der hedder
Oldenburger. Han har godt nok smidt sikringen til begrænseren væk, men
den Vabis går altså også over 120 km/t.

Venlig hilsen
Folmer


Brizz (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 26-02-04 18:04

> Jeg ved s'gu snart ikke med det der modtryk?
>
> Hvis vi tager udgangspunkt i f.eks. de mange hollandske Scania V8'ere
> der kører med et rår slået direkte gennem lydpotten, for at få den der
> karakteristiske Scania-lyd, så mangler de s'gu ikke trækkraft. Det kan
> jeg garantere dig for. )
>
> Hver gang jeg kører i land fra færgen, så suser det om ørerne på mig
> med de der Scaniaer, og de kan altså godt følge med skal jeg hilse og
> sige!
>
> Der er specielt en ung knægt der kører for et firma der hedder
> Oldenburger. Han har godt nok smidt sikringen til begrænseren væk, men
> den Vabis går altså også over 120 km/t.
>
Hvordan forklarer du så det problem jeg oplever med den Scania jeg kører?
Det var den samme forklaring jeg fik af mekkeren og kan huske på nogen gamle
mercerer da jeg selv skruede der havde samme problem.

Men ja på den jeg kører i er det sikring 1 hvor der står ABS man skal fjerne
så ryger fart begrænseren....har jeg hørt

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Folmer Rasmussen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-02-04 21:06

On Thu, 26 Feb 2004 18:03:36 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

KLIP
>
>Men ja på den jeg kører i er det sikring 1 hvor der står ABS man skal fjerne
>så ryger fart begrænseren....har jeg hørt

>--

Ak ja, alle de rygter.

Jeg har ligeledes hørt at på min DAF er det sikring # 15 der skal ud.
Det lyder sandsynligt idet den har fået sådan en klat gul "hvis du
ikke holder nallerne for dig selv, kan jeg se det" lak.

Da vi p.gr.a. skifteladene har små hjul under, er totalvægten kun 40
tons, men den fiser da op ad Rønnede-bakken sydgående (hvis du kender
den), uden at falde mere end 7-8 km/t. med fuld last.

Det er s'gu ikke så ringe af sådan en tulipanraket.

Venlig hilsen
Folmer


Brizz (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 26-02-04 21:07

> Da vi p.gr.a. skifteladene har små hjul under, er totalvægten kun 40
> tons, men den fiser da op ad Rønnede-bakken sydgående (hvis du kender
> den), uden at falde mere end 7-8 km/t. med fuld last.

Med fuld læs og hvis jeg lægger ud med 80 km/t så kan jeg max komme opad med
65-70 km/t dvs. 40000L benzin eller 37000 Diesel.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



phk (17-03-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 17-03-04 20:51


"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:c1ljl4$n1m$1@sunsite.dk...
> > Da vi p.gr.a. skifteladene har små hjul under, er totalvægten kun 40
> > tons, men den fiser da op ad Rønnede-bakken sydgående (hvis du kender
> > den), uden at falde mere end 7-8 km/t. med fuld last.
>
> Med fuld læs og hvis jeg lægger ud med 80 km/t så kan jeg max komme opad
med
> 65-70 km/t dvs. 40000L benzin eller 37000 Diesel.

Diesel vejer ikke så meget som benzin. Hvorfor mest benzin (eller husker jeg
forkert?)?


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408688
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste