manglende farve på neon
Fra : Bruno Chistensen

Dato : 23-02-04 08:06

Hej
Jeg har et 128 L akvarie som blev startet den 6 januar og har en temp. på
24-25 og lys i 13 timer om dagen

4 Pragtsmellinger
5 rød planty(købt 25 januar) har set de første 2-3mm yngel
10 neon (købt 25 januar)
4 exnocare (købt 20 januar)
og 6 andre maller (købt 20 januar)
ca 25 planter og ca de 20 er meget vokser meget hurtig.

Har den sidste måned haft en jbl 120 spand pumpe (600L/T), men der opstod
problemer med at den ikke ville pumpe meget vand igennem sig(under en 1/4)
og fik den så byttet til en jbl 250 for 4 dage siden (700L/T) .
jeg skiftede ca 30L vand igår morges (hver 14 dag)

Men i løbet af natten har mine neon mistet deres farve, og de andre fisk er
kun lidt mere "dovne") end de plejer at være.
Det er ikke plet syge det ved jeg men ellers har jeg ikke noget ide om hvad
det kan være

M.V.H Bruno

Fra : Nissen

Dato : 23-02-04 08:43

Neon fiskene skal lige lades op med lys igen for de lyser

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

Fra : Thomas Fischer

Dato : 23-02-04 08:46

Hej Bruno
Jeg har selv et par neoner gående og har bemærket at de er langsomme
startere. De er altid nærmest gennemsigtige når jeg sætter lys på tanken,
men efter kort tid får de deres nomalle kulører. Mange af de fisk jeg har
gående er lidt dovne om morgenen.

Fra : Bruno Chistensen

Dato : 23-02-04 09:04

Takker for svar
med det har været særlig galt idag
og nu ser jeg dem den heller ikke hverdag fra morgenen af da jeg er på
arbejde når lyset tændes, men har ferie i denne uge
jo de har da fået lidt mere farve
Jeg var mere bange for at det kunne være noget med vandet, da der var kommet
ny pumpe på og det liv der skulle være i den nok ikke var kommet ordentlig
igang endnu
og liv på de andre er der da også kommet lidt mere af

M.V.H. Bruno