Kattestreger...
Fra : Rasmus MB

Dato : 22-02-04 13:27

Da herren er begyndt at flænse tapetet i soveværelset og vi pt. ikke har
planer om at tapeserer etc. *G*

Vil jeg høre om der findes nogle gode husråd, til når man gerne vil
frede f.eks. tapet.

Med venlig hilsen
Rasmus MB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-02-04 14:43

On Sun, 22 Feb 2004 13:27:18 +0100, Rasmus MB
<rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Da herren er begyndt at flænse tapetet i soveværelset og vi pt. ikke har
>planer om at tapeserer etc. *G*
>
>Vil jeg høre om der findes nogle gode husråd, til når man gerne vil
>frede f.eks. tapet.

Hej Rasmus?
Er det det samme sted han kradser i tapetet? Så vil jeg anbefale at du
sætter sådan en kattekradseplade op. Det kan ihvert fald hjælpe

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-02-04 15:22

In article <4038a0261baf4@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Rasmus MB
<rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> Da herren er begyndt at flænse tapetet i soveværelset og vi pt. ikke har
> planer om at tapeserer etc. *G*

Du kunne også prøve at købe en flaske Feliway på spray og give de
udvalgte steder et pust fra tid til anden. Det har hjulpet her i huset.
Det "narrer" katten til at tro den allerede har markeret det udvalgte
sted.
Og så som Louise skriver give katten et godt sted at kradse, for den
har brug for at komme af med den trang.

læs evt mere her:
http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

Fra : Gitte Haakonsen

Dato : 22-02-04 19:56

jeg har ladet mig fortælle at hvis man sætter staniol op der hvor den plejer
at kradse, vil den ikke kradse der mere, jeg har ikke selv haft behov for at
afprøve det, så jeg kan ikke fortælle om det også virker.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 22-02-04 20:58

> [...]

>planer om at tapeserer etc. *G*
>
>Vil jeg høre om der findes nogle gode husråd, til når man gerne vil

   Studs hans klør :) Her i huset er det sådan at Simba - den
bandit! - giver sig til at kradse tapetet af væggene når kløerne
bliver for lange. Så bliver de lige klippet lidt og så holder han sig
pænt fra tapetet =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Rasmus MB

Dato : 22-02-04 21:44

> [...]

> bandit! - giver sig til at kradse tapetet af væggene når kløerne
> bliver for lange. Så bliver de lige klippet lidt og så holder han sig

Det kunne jeg selvfølgelig starte med, men har bevidst forsøgt at undgå
det, da jeg er bange for at "klippe" for langt ned?!

Men det lyder nu egentlig meget logisk, selvom herren har flere steder
at kunne komme af med kradsetrangen :D

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 22:24

> [...]
> det, da jeg er bange for at "klippe" for langt ned?!
>
> Men det lyder nu egentlig meget logisk, selvom herren har flere steder

Man klipper kun et par milimeter af hver klo. Altså kun lige spidsen. Jeg
bruger en alm. 3-i-en til jobbet. Kløerne vokser hurtigt, så ca. en gang om
ugen skal de lige studses.

Min Mis får klippet negle regelmæssigt, da han ligger og giver mig
akupunktur på ryggen om natten Han er udelukkende indedørskat, og bryder
sig ikke om at skulle så højt op, at han skal bruge kløerne til at hage sig
fast med.

Tina

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 22-02-04 22:44

On Sun, 22 Feb 2004 21:43:45 +0100, Rasmus MB
<rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Det kunne jeg selvfølgelig starte med, men har bevidst forsøgt at undgå
>det, da jeg er bange for at "klippe" for langt ned?!

   Jeg er helt sikker på at vi ikke er i nærheden af at klippe
for langt ned. Men det holder altså den unge mand fra tapetet
alligevel. Derfor - du behøver ikke klippe dem godt langt ned - prøv i
første omgang med den yderste milimeter - du vil kunne se blodårer i
kloen hvis du har godt med lys når du prøver. Og dem skal du jo
naturligvis holde dig fra =)

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 21:56

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bandit! - giver sig til at kradse tapetet af væggene når kløerne
> bliver for lange. Så bliver de lige klippet lidt og så holder han sig

Er det en ren indendørskat, eller katten kun kommer ud i løbegård, er det ok
at studs kløerne.

Er det en kat der render ude, må man aldrig klippe spidsen af kløerne, da
den så mister evnen til at kunne klatre, til kløerne er blevet spidse igen.
Den kan få brug for de spidse kløer.

Tina

Fra : Rasmus MB

Dato : 24-02-04 15:58

OK!

Tak for de gode råd, det vil jeg prøve....

Da han er indendørskat kommer jeg nok ikke udenom negleklipning af og
til :)