speedometer tikker
Fra : Anders Henriksen

Dato : 22-02-04 23:27

Hej

Har en mondeo 1,8i fra 93 - har oplevet et sjovt problem. når jeg kommer
lidt op i fart 40-50 km/t begynder en tikken.. den er ikke så høj men
alligevel hørbar. Det lyder som den kommer inde fra speedometer huset, men
er ikke sikkert... fejlen er periodisk dog med flest gange tikken.

Er der nogle som har gode ideer til hvad det kan være eller har oplevet
noget lign ?

Dejlig bil ellers

Hilsen

Anders
Ford Mondeo 1.8i clx 1993

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 23:34

> [...]
> er ikke sikkert... fejlen er periodisk dog med flest gange tikken.
>
> Er der nogle som har gode ideer til hvad det kan være eller har oplevet

Jeg har oplevet det i min Fiesta, eller var det Sierra'en.
Nå men det hjalp at pille speedometret ud og klaske lidt til det, så holdt
det op. Det skyldes nok nogle af tandhjulene til Km-tælleren som er ved at
være slidte.

> Dejlig bil ellers

jo

--