Højt benzinforbrug
Fra : Hanus Midjord

Dato : 22-02-04 22:16

Hej NG!

Jeg har en Citroen BX 1,6 fra 89. Det har gennemgående været en udmærket
bil. Men den senere tid er benzinforbruget blevet voldsomt højt.
Det er næsten sådan at man ikke nænner at køre fordi forbruget er så højt.
Den klarer max 55-60Km for 100kr.
Hvad kan problemet være?
For et par uger siden skiftede jeg rotor og tændingsdæksel, samt at jeg
rensede tændrørene. De var fuldkommen sodede til. Men det har ikke hjulpet.
Hvad kan årsagen være til at de bliver sodede? Og kan det have sammenhæng
med benzinforbruget? Olie og luftfilter blev skiftet for ca 1000km siden.

Håber at nogen har et forslag.

Mvh
Hanus S. Midjord

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-02-04 22:19

"Hanus Midjord" <hanus_nospam@oek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sammenhæng
> med benzinforbruget? Olie og luftfilter blev skiftet for ca 1000km

Det kunne lyde som om din automatchoker ikke slår helt fra når bilen
bliver varm.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Hanus Midjord

Dato : 22-02-04 22:32

"> Det kunne lyde som om din automatchoker ikke slår helt fra når bilen
> bliver varm.
> --

Det er ikke automatchokeren. Man kan tydeligt mærke når den slår fra.

Mvh
Hanus

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-02-04 22:46

"Hanus Midjord" <hanus_nospam@oek.dk> skrev

> Det er ikke automatchokeren. Man kan tydeligt mærke når den slår fra.

Dvs. at det ER en karbureret motor?

Mvh.

Fra : Hanus Midjord

Dato : 22-02-04 23:17

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> "Hanus Midjord" <hanus_nospam@oek.dk> skrev

> Dvs. at det ER en karbureret motor?
>
> Mvh.

Ja:)
Mvh
Hanus

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-02-04 23:41

"Hanus Midjord" <hanus_nospam@oek.dk> skrev

> Ja:)

SÅ er det jo nok ikke Lambdasonden

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-02-04 06:33

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>SÅ er det jo nok ikke Lambdasonden

Det kunne det såmænd godt være, hvis det er en karburator mage til den
der sad i min 405 Van - den havde kat, og elektronisk styret
karburator

Fra : Henning

Dato : 22-02-04 22:22

>bil. Men den senere tid er benzinforbruget blevet voldsomt højt.
>Det er næsten sådan at man ikke nænner at køre fordi forbruget er så højt.
>Den klarer max 55-60Km for 100kr.
>Hvad kan problemet være?

Øhmmm... Du ved godt benzinpriserne svinger meget fra dag til dag? Den
ene dag koster den 6,-/liter, dagen efter måske 8,50... Dvs. du får
fra ca 12 til 17 liter for din 100 krone seddel... Det kan du vel ikke
klandre bilen for??

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Lau

Dato : 23-02-04 16:53

Er din benzintank tæt? Hvis den er undervognsbehandlet, så løber
behandlingen af, der hvor benzinen drypper ud.
Jeg spørger alene ud fra dårlige erfaringer, ikke fordi jeg er mekaniker el.
lign.
vh
Lau

Fra : Hanus Midjord

Dato : 23-02-04 21:51

"Lau" <lau@removethispc.dk> wrote in message
> [...]
> behandlingen af, der hvor benzinen drypper ud.
> Jeg spørger alene ud fra dårlige erfaringer, ikke fordi jeg er mekaniker
Så vidt jeg kan se er tanken tæt. Der har ikke været nogen plet under bilen
som jeg har lagt mærke til. Men jeg skal have bilen op på lift på lørdag, så
det vil jeg tjekke grundigt.

Mvh
Hanus

Fra : Søren

Dato : 23-02-04 22:31

Hej

Min 405 1,6 kaburator model fik det samme problem, gik fra 12-13 pr liter
til 7-9
Min mekaniker sagde at det var et kendt problem for den Solex karburator der
sad i den. Først købte jeg et rep kit til den i UK, det hjalp dog ikke
meget, så fandt jeg en anden ved en hugger og vupti var den tilbage på 12-13
kl/l

Mvh Søren