polo motor i derby
Fra : hansi

Dato : 22-02-04 20:46

min gamle vw derby har det ikke så godt i motoren mere jeg har overvejet at
skifte den men skal den være fra en derby eller kan en fra en polo bruges

mvh hansi

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-02-04 21:02

"hansi" <wan@city.dk> skrev i en meddelelse
> min gamle vw derby har det ikke så godt i motoren mere jeg har
overvejet at
> skifte den men skal den være fra en derby eller kan en fra en polo
bruges

Uden at være Vw-expert vil jeg mene den passer over - Polo og Derby er
faktisk den samme bil, lidt ligesom med Ford Escort og Orion.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Juel

Dato : 22-02-04 21:14

> Uden at være Vw-expert vil jeg mene den passer over - Polo og Derby er
> faktisk den samme bil, lidt ligesom med Ford Escort og Orion.

Yes og en Golf II 1.3 med kaburator og en Polo HIT motor er også den samme,
så er det en 1,3 kan du også bruge dem fra golferne, men så igen kan du
sikkert bruge en del af Golf II motorene.. er det en 1.8 kan du også bruge
en G3 motor !!! der er alle sammen næsten ens, og med motorbeslagene fra en
derby, og ledningsnettet så burde alt kunne lykkes

Mvh
Morten

Fra : Thomas

Dato : 22-02-04 21:23

Det du egentlig siger er, at han faktisk skal smide en VR6'er i

Mvh

Thomas

"Morten Juel" <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> wrote in
message news:40390d71$0$22792$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Morten Juel

Dato : 22-02-04 22:00

> Det du egentlig siger er, at han faktisk skal smide en VR6'er i

ÅRH ja det ville være nice en derby med VR6 )
Ej VR6'eren er jo en helt anden motor så det bliver nok ikke lige til hehe,
men så igen, den kan bygges i en G2 så hvorfor ikke.. men synsmanden vil
kigge lidt

Mvh
Morten

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 22-02-04 22:05

Hvilket får mig til at tænke på..
Jeg er blevet tilbudt en g2 1.8 motor, som vi kunne smide i min polo 1.3.
Nu kommer problemerne, hvad skal der skiftes for at få den til at passe?

Skal der andre aksler på eller kan de nuværende bruges.

Bremser o.a. skal selvf. skiftes men der kan man købe nogle til en polo g40,
som burde være nok.

Tænker lidt på at prøve det, men selvf. ikke hvis det kommer til at koste en
bndegård.

/Daniel Pedersen

Fra : Morten Juel

Dato : 23-02-04 20:40

> Hvilket får mig til at tænke på..
> Jeg er blevet tilbudt en g2 1.8 motor, som vi kunne smide i min polo 1.3.
> Nu kommer problemerne, hvad skal der skiftes for at få den til at passe?

udstødningen sidder på den anden side af motoren det skal der tages højde
for, og så skal du ha elnettet med ! men ellers burde det ikke give
problemer

Mvh
Morten

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 23-02-04 21:06

<klip en lille opskrift>
Det lyder da godt, ham der har motoren liggende, har sørme også en ny
komplet manifold med 2 dobbelte weber og tilhørende k&n filtere til.

/Daniel

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:01

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at være Vw-expert vil jeg mene den passer over - Polo og Derby er
> faktisk den samme bil

Hov hov...Polo startede som Audi 50, det gjorde en Derby aldrig *S*...
-så en Derby er altså bare en Derby, indtil den hed Polo Classic.
-men teknisk set har du ret...