benzin halv pris
Fra : CS

Dato : 22-02-04 12:48

klip fra ADAC.de site

Land Super Bleifrei (95 Oktan) Diesel

a.. Livigno 0,57 Euro 0,50 Euro
b.. Samnaun 0,65 Euro 0,58 Euro
c.. Österreich 0,85 Euro 0,73 Euro
d.. Schweiz 0,85 Euro 0,87 Euro
e.. Slowenien 0,88 Euro 0,77 Euro
f.. Frankreich 1,00 Euro 0,80 Euro
g.. Italien 1,06 Euro 0,87 Euro
h.. Deutschland 1,07 Euro 0,88 Euro

Fra : phk

Dato : 22-02-04 13:13

"CS" <CS@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:c1a4sj$idn$1@sunsite.dk...
> klip fra ADAC.de site
>
> Land Super Bleifrei (95 Oktan) Diesel
>
> a.. Livigno 0,57 Euro 0,50 Euro
> b.. Samnaun 0,65 Euro 0,58 Euro

Jeg har købt benzin/diesel de sidste 20 år når jeg kører til Italien på
ferie. De fleste gange i Samnaun, som stort set ligger på ruten sydpå: Man
sparer afgiften på Brennermotorvejen.

Samnaun ligger i det allerøstligste Schweiz.

Livigno ligger længere sydpå, og det koster et beløb at køre igennem en lang
tunnel, som man godt nok kun skal igennem når man kommer nordfra.

I Samnaun har jeg købt mine armbåndsure de sidste mange år ... en Casio med
databank med plads til 300 telefonnumre. Den bliver tilsyneladende ikke
større. Det første ur jeg havde var med 50 telefonnumre. Spiritus og parfume
er også billigt deroppe.

Det kostede en ekstra feriedag at køre omkring Samnaun på vej ned, men man
sparer jo altså mange penge på parfume m.m. Tolderne er ekstra opmærksomme
på alle biler der kører ud af Samnaun, Schweiz er jo ikke medlem af EU, så
det er de små mængder man må have med.

Så kan man jo så bare køre flere gange, hvis det er det man vil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens...

Dato : 22-02-04 14:27

On Sun, 22 Feb 2004 13:13:18 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Jeg har købt benzin/diesel de sidste 20 år, når jeg kører til Italien på
>ferie. De fleste gange i Samnaun, som stort set ligger på ruten sydpå

Tror du også på julemanden?

Samnaun vil da for de fleste betyde en omvej af dimensioner - desuden
er byen beliggende i bjergene, hvilket også er medvirkende til at
turen forlænges ret meget. Glem det og gør det til et udflugtsmål
istedet.

/Mogens

Fra : phk

Dato : 26-02-04 18:45

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er byen beliggende i bjergene, hvilket også er medvirkende til at
> turen forlænges ret meget. Glem det og gør det til et udflugtsmål

RAT svært når man kører en 8-9 timer længere ned i Italien ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : hanzen

Dato : 22-02-04 13:14

> [...]